Στρατηγική συμφωνία συνεργασίας με την αμερικανική εισηγμένη εταιρεία λιανικής αθλητικών Foot Locker, ανακοίνωσε ο όμιλος Φουρλή.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου, Βασίλη Φουρλή η νέα δραστηριότητα αναμένεται να αποδώσει προοδευτικά 250 εκατ. ευρώ τζίρου έως το 2030 και να οδηγήσει τον πυλώνα της δραστηριότητας αθλητικών στα 500 εκατ. ευρώ με ένα περιθώριο κέρδους EBITDA της τάξης του 9%.
- Η συμφωνία αδειοδότησης (licensing agreements) μεταξύ της Foot Locker και του ομίλου Φουρλή περιλαμβάνει την εξαγορά των θυγατρικών της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, οι οποίες διαθέτουν από 3 καταστήματα ανά χώρα – με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Απρίλιο του 2025- αλλά και την ανάπτυξη περισσότερων από 100 φυσικών καταστημάτων σε βάθος 5ετίας τόσο σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο αλλά και σε 4 ακόμη αγορές (Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία, Μαυροβούνιο), καθώς και 8 ομώνυμα e-shops ανά αγορά.
Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Φoυρλής, Δ. Βαλαχή η προβλεπόμενη επένδυση για την εν λόγω φάση ανάπτυξης του δικτύου Foot Locker υπολογίζεται σε 40 εκατ. ευρώ ως CAPEX και στα 80 εκατ. ευρώ αν συνυπολογιστούν και οι ανάγκες κεφαλαίου κίνησης στο παραπάνω διάστημα.
Η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια και ταμειακές ροές που παράγει ο όμιλος.
- Το όφελος της συμφωνίας αναμένεται να αποτυπωθεί το 2025, εφόσον απορροφηθούν οι υφιστάμενες θυγατρικές της Foot Locker (στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 12-13 εκατ. ευρώ ενώ και τα 3 καταστήματα είναι κερδοφόρα).
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Intersport Β. Μπράτη ήδη πραγματοποιούνται επαφές εξαγοράς δικτύου 5 καταστημάτων στη Βουλγαρία, ώστε να υπάρξει άμεσο λανσάρισμα και στη γειτονική αγορά.
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας διψήφιους ποσοστιαίους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
- Η Foot Locker είναι μια αλυσίδα με μεγάλη εξειδίκευση στο αθλητικό sneaker με τζίρο που άγγιξε το 2023 τα 8 δισ. ευρώ. Διαθέτει παρουσία σε 26 χώρες μέσω δικτύου 2.464 καταστημάτων εκ των οποίων μόνον τα 200 τελούν υπό licensing agreement.
Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών.