γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς
Το πρώτο μισό του Αυγούστου είναι συνήθως υπερβολικά χαλαρό στην Ελλάδα. Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βέβαια, συνεχίζουν να λειτουργούν και έτσι δεν προκαλεί εντύπωση ότι στις 14 Αυγούστου η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι εγκρίνει την εξαγορά της Forthnet από τη United Group, τον τηλεπικοινωνιακό όμιλο που ελέγχει η BC Partners.
Το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες είναι το πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση της εξαγοράς. Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι να δοθούν οι αντίστοιχες εγκρίσεις και από τις ελληνικές ρυθμιστικές αρχές, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει μέσα στο φθινόπωρο. Από εκεί και πέρα, θα αρχίσει και το πιο ενδιαφέρον κομμάτι, καθώς η United Group θα κληθεί να παρουσιάσει το πλάνο της για την επόμενη ημέρα της Forthnet. Τόσο όσον αφορά στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες με την είσοδο στην κινητή τηλεφωνία να αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα όσο και όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση.
Στις τηλεπικοινωνίες η πρόκληση της κινητής τηλεφωνίας είναι μεγάλη. Ιδίως από τη στιγμή που στην Ελλάδα το μοντέλο του mobile virtual network operator (MVNO) δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Στο πρώτο μισό των ‘00s η Q-Telecom τα είχε καταφέρει αλλά τα δεδομένα είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με τότε. Αν πάντως η Nova Mobile καταφέρει να προσφέρει χαμηλές τιμές και καλή ποιότητα υπηρεσίες, τότε το στοίχημα μπορεί και να βγει.
Στη συνδρομητική τηλεόραση, επίσης, υπάρχουν πολλά ανοικτά ζητήματα. Η ύπαρξη νέου μετόχου δείχνει να έχει ανοίξει την όρεξη σε αρκετές ομάδες της Super League, οι οποίες δείχνουν να πιστεύουν ότι η Nova θα ανοίξει και πάλι τις «κάνουλες». Όμως, η κατάσταση δεν είναι, όπως ήταν πριν από 10-15 χρόνια. Το προϊόν της Super League έχει υποβαθμιστεί πολύ και πλέον δεν είναι και τόσο ελκυστικό για μία συνδρομητική πλατφόρμα να δείχνει τους αγώνες της κορυφαίας κατηγορίας του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Ή τουλάχιστον δεν είναι ελκυστικό να δείχνεις όλους τους αγώνες, ακόμη και των ομάδων με χαμηλή δημοτικότητα.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Cosmote έχει αποφύγει να εμπλακεί με το ελληνικό ποδόσφαιρο, πέραν του Κυπέλλου Ελλάδος, ενώ και η Nova πιέζει για ένα πρωτάθλημα με λιγότερες ομάδες (σ.σ. 12 δείχνει να είναι ο ιδανικός αριθμός). Επιπλέον, είναι πλέον προφανές ότι οι Έλληνες θεατές προτιμούν να βλέπουν τους αγώνες των κορυφαίων διασυλλογικών διοργανώσεων και πρωταθλημάτων. Και είναι πιο πιθανό να ρίξει εκεί το βάρος της η Nova. Ειδικά από τη στιγμή που η τρέχουσα σύμβαση για το League και το Europa League που έχει η Cosmote TV λήγει στο τέλος της επόμενης αγωνιστικής σεζόν. Ο διαγωνισμός που θα «τρέξει» προς το τέλος του 2020 ή στις αρχές του 2021 (σ.σ. οι εξελίξεις με τον κορωνοϊό επηρεάζουν και αυτό το κομμάτι) αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.