Στον Βάιο Κρόκο

Έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία μια σειρά προκλήσεων, το 2022 θα βρει την κ. Φιλίππα Μιχάλη να διανύει το έβδομο έτος της στην ηγεσία της Allianz Ελλάδος. Πλέον, στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της δεν υπάρχουν μόνο οι οικονομικές προκλήσεις ή οι συνέπειες της εν εξελίξει πανδημίας, αλλά και ένα φάσμα μεγάλων αλλαγών για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, στις οποίες ο Όμιλος προσαρμόζεται και πρωταγωνιστεί. 

H κ. Φιλίππα Μιχάλη, CEO της Allianz Ελλάδος, φιλοδοξεί σε ένα ακόμη πιο ισχυρό αποτύπωμα του Ομίλου στην ελληνική αγορά. Τα στοιχεία είναι εξαιρετικά, όπως εξηγεί, μιας και τα επιμέρους μεγέθη για το 2021 καταγράφουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. 

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, η επικεφαλής της Allianz στην Ελλάδα περιγράφει διεξοδικά όλα όσα απασχολούν σήμερα τον κλάδο, αναλύει τους στόχους και τις αναπτυξιακές προοπτικές του Ομίλου στη χώρα, δίνοντας έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εμπειρία του πελάτη.

 Τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η συζήτησή μας περιστράφηκε, μεταξύ άλλων, στους νέους κινδύνους που αναδύθηκαν από την πανδημία, το έντονο ενδιαφέρον γύρω από τα unit-linked, τις νέες τάσεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τις ευκαιρίες που προσφέρουν στον ασφαλιστικό κλάδο οι διάφορες επενδυτικές πρωτοβουλίες που λαμβάνουν χώρα. 

Μιλώντας για τις φυσικές καταστροφές, ανέδειξε τα οφέλη της ασφάλισης και την ανάγκη σύμπραξης ιδιωτικής ασφάλισης και Δημοσίου για την αντιμετώπιση τους.

 Αναφερόμενη στις τάσεις συγχωνεύσεων-εξαγορών στον κλάδο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η κ. Μιχάλη τόνισε πως η εταιρεία, σε συνεργασία με τον Όμιλο, διερευνά πάντα ευκαιρίες που θα υποστηρίξουν τη στρατηγική της κερδοφόρας ανάπτυξης. 

Απόλυτα θετικό πρόσημο στη διαχείριση της πανδημίας βάσει οικονομικών μεγεθών και ποιοτικών δεικτών

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε επίσης στο γεγονός ότι ταλαντούχοι νέοι με εξειδίκευση μπορούν να έχουν μια λαμπρή καριέρα στον ασφαλιστικό κλάδο, ενώ περιέγραψε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Όμιλος σε επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης.

 Στο τέλος της ημέρας, άλλωστε, σύμφωνα με την κ. Μιχάλη, μπορεί η Allianz να αποτελεί έναν «τεράστιο οργανισμό, αλλά έχουμε την κουλτούρα μιας μικρής, δεμένης ομάδας, στην οποία φροντίζουμε ο ένας για τον άλλο».

iw? Περίπου δύο χρόνια πέρασαν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Ποια είναι τα συμπεράσματά σας και τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών του Ομίλου υπό αυτήν την απρόσμενη συγκυρία και πώς κινείστε την «επόμενη μέρα»; Άλλαξε κάτι στις εσωτερικές δομές; Πώς προσαρμοστήκατε; Τι κάνατε σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού;

απ. Πραγματικά, η πανδημία ήταν μια πρωτόγνωρη κρίση, που ακόμα και σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, συνεχίζει να εξελίσσεται, και όλος ο επιχειρηματικός κόσμος παρακολουθεί με αγωνία. Ο Όμιλος Allianz έχει αντιμετωπίσει αντίστοιχες διεθνείς κρίσεις στην πολυετή ιστορία του και βγήκε πιο δυνατός μέσα από αυτές. Με αυτήν τη νοοτροπία και χωρίς πανικό αντιμετωπίσαμε και την κρίση του Covid-19. 

Η στήριξη που παρείχε ο Όμιλος στις θυγατρικές του σε όλο τον κόσμο ήταν καταλυτική σε όλα τα επίπεδα για τη λειτουργικότητά μας, για τη στήριξη των ασφαλισμένων μας, για το ηθικό των εργαζομένων μας. Κρίνοντας τόσο από τα σημερινά οικονομικά μας μεγέθη όσο και από τους ποιοτικούς δείκτες, που έχουν ιδιαίτερη σημασία για εμάς, το αποτέλεσμα της διαχείρισης της πανδημίας είχε απόλυτα θετικό πρόσημο.

 Διαθέτουμε έναν καλό και δοκιμασμένο σχεδιασμό επιχειρησιακής συνέχειας, που βοήθησε τη μετάβασή μας στις συνθήκες της πανδημίας.

 Η ομάδα Επιχειρησιακής Συνέχειας του Ομίλου Allianz, καθώς και οι επιμέρους ομάδες σε κάθε χώρα ξεχωριστά, διασφαλίζουν την προστασία πελατών, συνεργατών και εργαζομένων σε όλο τον κόσμο, ακολουθώντας ένα δομημένο πλάνο ενεργειών. Διαθέτουμε τις τεχνολογικές υποδομές που μας επέτρεψαν να μεταβούμε σε τηλεργασία, σχεδόν άμεσα. Από την πλευρά μας, ψηφιοποιήσαμε τις διαδικασίες μας, ώστε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους ασφαλισμένους μας, και στόχος μας είναι να μπορούμε σύντομα να προσφέρουμε μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία στους πελάτες μας. 

Τόσο στο αυτοκίνητο όσο και στις γενικές ασφαλίσεις, έχουμε ψηφιοποιήσει ένα σημαντικό μέρος της διαχείρισης και προοδευτικά προχωράμε και στη διαδικασία αποζημίωσης.

 Όσον αφορά στις σχέσεις των εργαζομένων, παρά τον προφανή κίνδυνο της απομόνωσης, βγήκαμε τελικά όλοι πιο δεμένοι μέσα από αυτήν την κρίση. Αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας που διαθέτουμε, διοργανώνοντας δράσεις για τη βελτίωση της φυσικής και της ψυχικής μας υγείας, τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και τοπικά, παραμείναμε ενωμένοι και αλληλέγγυοι σε μια κατάσταση όπου όλοι αντιμετωπίζουμε τις ίδιες ανησυχίες.

 Κοιτώντας πίσω, είμαι ιδιαίτερα περήφανη που σε αυτό το διάστημα βελτιώσαμε αισθητά τα παραγωγικά μας αποτελέσματα, διατηρήσαμε την ηγετική μας θέση στην ικανοποίηση των πελατών μας στις γενικές ασφαλίσεις (NPS Survey, 2020 & 2021) και αυξήσαμε την ικανοποίηση των εργαζομένων μας (Allianz Engagement Survey, 2020 & 2021).

iw? Ποια είναι η εκτίμησή σας για τους κινδύνους που αναδύθηκαν αυτήν την περίοδο και στους οποίους καλείται να ανταποκριθεί η ασφαλιστική βιομηχανία;

απ. Η πανδημία δημιούργησε πολλαπλές προκλήσεις, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Για τον ασφαλιστικό κλάδο σε όλο τον κόσμο μια σημαντική πρόκληση που ανέδειξε ο Covid-19 είναι η ασφαλιστική κάλυψη των επιχειρήσεων και των πολιτών έναντι των πανδημιών. 

Ο κίνδυνος διακοπής της επιχειρησιακής δραστηριότητας λόγω πανδημίας σήμερα καθίσταται μη ασφαλίσιμος, όχι μόνο λόγω του μεγέθους των απωλειών, αλλά και λόγω του παγκόσμιου χαρακτήρα του. Όταν ένας κίνδυνος συμβαίνει παντού και ταυτόχρονα, οι μηχανισμοί διαφοροποίησης, ομαδοποίησης και επιμερισμού, που αποτελούν την καρδιά του επιχειρηματικού μοντέλου της ιδιωτικής ασφάλισης, δεν μπορούν να λειτουργήσουν. 

Ο κίνδυνος πρέπει επίσης να είναι προσδιορίσιμος, οικονομικά μετρήσιμος και τυχαίος και πρέπει να υπάρχει ένα εύλογα μεγάλο ιστορικό ζημιών και δεδομένα από τα οποία να υπολογίζεται η πιθανότητα εμφάνισης του κινδύνου. 

Η πανδημία του Covid-19 δεν πληροί κανένα από αυτά τα κριτήρια. Οι κυβερνήσεις –και οι ασφαλιστικές– σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αρχίσει να διερευνούν συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, αξιοποιώντας την εμπειρία από συστήματα για την κάλυψη άλλων, αν και διαφορετικών, κινδύνων, όπως η τρομοκρατία ή οι φυσικές καταστροφές. 

Περισσότερα στο insurnceworld.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ