Το Export Summit IX διεξάγεται την Πέμπτη με θέμα “Greek Exporters Hall of Fame, Honouring our Partners”, στη Θεσσαλονίκη, στο Porto Palace Hotel, ενώ ταυτόχρονα μεταδίδεται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας LiveOn.
Το φετινό υβριδικό Export Summit του ΣΕΒΕ εστιάζει μέσω των συνεργατών του στις τρέχουσες τάσεις που επικρατούν διεθνώς, όπως στο retail και HoReCa τροφίμων, στο retail του κατασκευαστικού κλάδου, καθώς και στο αντίστοιχο σκέλος των μεγάλων projects, σε θέματα τεχνολογίας, στον χρηματοοικονομικό κλάδο και στις λοιπές υπηρεσίες.
Μετά τη λήξη των εργασιών του συνεδρίου θα ακολουθήσει δείπνο κατά τη διάρκεια του οποίου οι Έλληνες εξαγωγείς θα τιμήσουν τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό.
Στο 5ο session του Export Summit IX συμμετείχαν οι:
- Philips predictive maintenance through Sibyl by Atlantis Engineering
- Daniël Caljouw, Senior Production Engineer, Philips Drachten
- Verified by GS1: The future of communicating product data for international Trade
- Dimitris Christou, Director, Market Development, GS1 Association-Greece
- Transportation and logistics barometer
- Mata Chatzicharalampous, Operations Director, PwC Greece
Συντονιστής ήταν ο Prof. Panayiotis H. Ketikidis, BSc, MSc, PhD, Chairperson of the Board of Thessaloniki Innovation Zone (TIZ) & Vice President of Research & Innovation – CITY College, University of York Europe Campus.
Ο κ. Daniël Caljouw, της Phillips, μίλησε για την συνεργασία του κολοσσού με την ελληνική (σ.σ. με έδρα τη Θεσσαλονίκη) Atlantis, χάρις στην πλατφόρμα SIBYL, την ευφυή (με μοναδικά χαρακτηριστικά) πλατφόρμα πρόβλεψης των βλαβών.
Παρουσιάστηκαν εικόνες από την οθόνη του χειριστή και δεδομένα, ενώ η άριστη συνεργασία αναπτύσσεται μέσα από εβδομαδιαίες διαδικτυακές συναντήσεις, επισκέψεις μία φορά το τρίμηνο.
Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος της Phillips, παράγονται 1 εκατ. προϊόντα εβδομαδιαίως. Χάρις στην ελληνική πλατφόρμα, 72 ώρες νωρίτερα εντοπίζονται σφάλματα στον μηχανολογικό εξοπλισμό, και όλα είναι πιο εφικτά.
Για τον ίδιο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει ότι “κάνω τα δεδομένα να δουλεύουν για μένα ώστε να λάβω σωστές αποφάσεις. Το θέμα είναι η πληροφόρηση που μας δίνουν τα δεδομένα”.
Ο κ. Δημήτρης Χρήστου, Director, Market Development, GS1 Association-Greece έκανε λόγο για ένα ενδιαφέρον πάνελ που αφορά στην τεχνολογία που θα μπορούσε να είναι συνώνυμο του GS1.
“Το 1973 ξεκίνησε το barcode και το πρώτο σκανάρισμα το 1974. Σήμερα όλη η εφοδιαστική αλυσίδα φέρει σήμανση, αναγνώριση και επικοινωνία της πληροφορίας. Ο Gln κωδικός είναι αυτός που ορίζει την θέση. GLN σημαίνει Παγκόσμιος κωδικός θέσης” τόνισε. Ο GS1 είναι ο Παγκόσμιος οργανισμός διαχείρισης και ανάπτυξης προτύπων για την εφοδιαστική αλυσίδα. Διοικείται από χρήστες-μέλη του και είναι μη κερδοσκοπικός. Προάγει τη συνεργασία και την ανάπτυξη. Αποτελείται από 116 οργανισμούς- μέλη.
Μίλησε επίσης για τις απεριόριστες δυνατότητες του barcode, τονίζοντας ότι η τεχνολογία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ήδη εδώ και τρέχει….
Η κα. Μάτα Χατζηχαραλάμπους, Operations Director, PwC Greece παρουσίασε στοιχεία από την έρευνα της PWC για transportation and logistics.
Υπάρχουν εξελίξεις στον τομέα αυτό. Όπως επίσης και στην εφοδιαστική αλυσίδα, με βασικές τάσεις και παρατηρήσεις. Παρουσίασε τις επιπτώσεις από τον πόλεμο και παρέθεσε τα βασικά διδάγματα και το πως προδιαγράφονται οι τάσεις για το άμεσο μέλλον.
Στη μελέτη του 2022 παρατηρήσαμε ότι τα ευρήματα είναι επανεμφανιζόμενα από την πανδημία και μετά. Όλο το πρώτο 6μηνο του 2022 είδαμε την επιβράδυνση που το χαρακτήρισε και την ταυτόχρονη άνοδο του πληθωρισμού. Υπήρξαν ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και πιέσεις στο μέτωπο των τιμών. Η εφοδιαστική αποκλίνει στον τομέα μεταφορών. Λόγω της κρίσης τιμών διογκώθηκαν οι τιμές λόγω του προβλήματος στη διώρυγα του Σουέζ, συν την κρίση λόγω πολέμου, με αποτέλεσμα οι τιμές των φορτίων να κινηθούν ανοδικά. Αυτό χαρακτηρίζει τις μεταφορές (με πετρέλαιο, βενζίνη, κοντέινερ) όπου οι τιμές ήταν ανοδικές και υπήρξε ατυχής αλληλουχία συγκυριών από τον covid-19 μέχρι τον πόλεμο. Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές στο α’ εξάμηνο του 2022 κινήθηκαν κάτω του μέσου όρου της περασμένης 5ετίας. Παρά το ότι είμαστε κάτω του μ.ο, τα μηνύματα είναι θετικά, μόνο στον τομέα εφοδιαστικής αλυσίδας στις μεταφορές. Οι μεγαλύτερες συμφωνίες ακολουθούν την αύξηση της τάσης του ΑΕΠ, όπως και τις χρηματαγορές.
“Με τον όρο smart logistics θέλουμε οι επιχειρηματικές λειτουργίες να γίνονται με υψηλή νοημοσύνη και αυτοματισμό. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι μόνο τεχνολογία, χωρίς τον ανθρώπινο παράγοντα, χρειάζεται νέος τρόπος σκέψης, νέα ταλέντα” τόνισε η κα. Χατζηχαραλάμπους.
Κλείνοντας μίλησε για τον τομέα της τεχνολογίας ως προς τις κεφαλαιακές επενδύσεις, ενώ τόνισε ότι υπάρχουν εξαγορές μεγάλων παικτών στην εμπορική ναυτιλία και οι forewarders που εξαγοράζουν εταιρείες που έχουν στην κυριότητά τους δεδομένα. Το σύνολο του τομέα μεταφορών και logistics κάνουν διαφοροποίηση κινδύνου. Κάποιες εταιρείες θέλουν περισσότερο έλεγχο στην εφοδιαστική αλυσίδα τους και για αυτό κάνουν επενδύσεις στο κομμάτι των μεταφορών.