Είναι γεγονός ότι ο κορονοϊός έχει προκαλέσει μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές αρρυθμίες. Ισχυρό χτύπημα έχουν δεχτεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες η μία μετά την άλλη κλείνουν προσωρινά τα εργοστάσιά τους, με άγνωστη προς το παρόν ημερομηνία επανέναρξης των εργασιών τους.

Εξετάζοντας τα στοιχεία της πανδημίας στην Κίνα διαπιστώνουμε ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 80%, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ο κλάδος έχει ακυρώσει μεγάλες εκδηλώσεις, όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Από την άλλη πλευρά, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν και αυτές να κλείνουν τα εργοστάσιά τους σε Ευρώπη και Ασία εν μέσω ανησυχιών για την υγεία των εργαζομένων τους. Φυσική συνέπεια όλων αυτών των ενεργειών είναι ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει πρόβλημα στον εφοδιασμό της αγοράς.

Τα αποθέματα που υπάρχουν στις μάντρες των αυτοκινητοβιομηχανιών θα τελειώσουν γρήγορα και οι παραδόσεις των νέων μοντέλων θα καθυστερήσουν αρκετά. Ίσως και μήνες, λένε οι αναλυτές.

Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περάσει στη διαχείριση της παραγωγής των αποθεμάτων για να αντιμετωπίσουν την πτώση της ζήτησης και σε καμία περίπτωση δεν σκέφτονται την παραγωγή. Οι ίδιοι αναλυτές περιμένουν μεγάλη μείωση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων, λόγω -κυρίως- της ανασφάλειας που επικρατεί σε όλες χώρες. Το σίγουρο είναι ότι η κρίση θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να επανεξετάσουν τις στρατηγικές παραγωγής τους. Οι περισσότερες θα μπουν επιθετικά στις αγορές μετά το τέλος της πανδημίας, με στόχο την επιστροφή στην κανονικότητα.

Η ηλεκτροκίνηση, σε αυτήν την περίοδο, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευάλωτη, καθώς το κλίμα είναι δυσμενές και επικρατεί η αντίληψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά. Τα εξαρτήματα, οι μπαταρίες και τα σημεία φόρτισης εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα για την απόκτησή τους. Σε αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε και τη μείωση των τιμών πετρελαίου το τελευταίο διάστημα, οδηγώντας αρκετούς οδηγούς σε επιλογή μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης υβριδικής τεχνολογίας. Από την άλλη πλευρά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την επιλογή του φυσικού αερίου που σήμερα σε όλη την Ευρώπη βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα τιμών.

Η ύφεση που θα υπάρξει μετά την πανδημία, σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, μπορεί να αναγκάσει πολλούς καταναλωτές να μειώσουν τα οικονομικά δεδομένα τους και να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που -όμως- θα πληρούν τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εκπομπές ρύπων.

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι παρά τα όποια πλήγματα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν προοπτικές που παραμένουν ισχυρές στο επόμενο διάστημα. Σε αυτό το σημείο σημαντικό ρόλο θα παίξει η πολιτική βούληση των εκάστοτε κυβερνήσεων, στην προσπάθειά τους να υπάρξουν περιβαλλοντικά οφέλη από την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην μετά-κορvνοϊού εποχή.

Άλλωστε, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης έχει προγραμματιστεί για το 2022. Τα όποια προβλήματα υπάρχουν σήμερα θα επιλυθούν σύντομα και η τιμή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα είναι σχεδόν παρόμοια τα επόμενα 5-6 χρόνια με αυτήν ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ