Είναι φανερό ότι ο Γιώργος Μυλωνάς κάτι έχει βρει. Κάποιοι μιλούν για στρατηγικό επενδυτή κάποιοι άλλοι για ισχυρή διεθνή συμμαχία. Θα δούμε τι τελικά θα συμβεί.

Το ενδιαφέρον όμως βρίσκεται αλλού:

Την ώρα που οι συζητήσεις για την αντιμετώπιση του δανεισμού της εταιρείας βρίσκονται στο τελικό τους στάδιο, είναι χρήσιμο να δει κανείς τον τρόπο με τον οποίο η διοίκηση της εταιρείας διαχειρίστηκε την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία την οδήγησε η δεκαετία της οικονομικής κρίσης της χώρας.

Από το 2008 έως το 2015, η Αλουμίλ βρέθηκε να έχει χάσει το 40% των πωλήσεων της και σχεδόν το 80% του EBITDA της.

Σήμερα, ωστόσο, η διοίκηση και οι 2.400 εργαζόμενοι της βλέπουν μία εταιρεία εξωστρεφή κατά 85% και πωλήσεις σε 63 χώρες, οι οποίες για το 2018 ενδεχομένως και να ξεπεράσουν τα 250 εκατ. ευρώ, φθάνοντας σε επίπεδα της προ κρίσεως εποχής.

Από το 2013, η εταιρεία προχώρησε σε δραστική αλλαγή του στρατηγικού της σχεδιασμού, βασιζόμενη στο τρίπτυχο:

  • μείωση του κόστους,
  • παραγωγή νέων σύγχρονων προϊόντων
  • εξωστρέφεια.

Παράλληλα, από το 2015 και μετά βρίσκεται σε σταθερή συμφωνία με τους πιστωτές της, ακολουθώντας ένα πλάνο που οδηγεί σε σταθερή ανάκαμψη της.

Πιο συγκεκριμένα:

Η Αλουμίλ αναδιοργάνωσε την παραγωγή του κεντρικού της εργοστασίου στο Κιλκίς, μειώνοντας το κόστος παραγωγής της κατά 1 εκατ. ευρώ το χρόνο.

  • Στο πλαίσιο αυτό, διέκοψε την παραγωγή εσωτερικών θυρών λόγω της πολυετούς ασύμφορης λειτουργίας του τομέα.
  • Ταυτόχρονα, βελτίωσε σημαντικά το δίκτυο μεταφορών της στα Βαλκάνια, εξοικονομώντας επιπλέον πόρους σε προσωπικό, αποθέματα και κεφάλαια.

Παράλληλα, η Αλουμίλ προσέλαβε σημαντικό αριθμό εξειδικευμένου προσωπικού προκείμενου να αναπτύξει νέα προϊόντα. Η στρατηγική αυτή επιλογή ξεκίνησε το 2013.

Εκπαιδεύοντας πελάτες κι εργαζόμενους

Η διαφημιστική καμπάνια προώθησης των νέων προϊόντων εντός και κυρίως εκτός Ελλάδας ξεκίνησε το 2016 και φέτος αναμένονται τα πρώτα θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο κερδοφορίας. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, η εταιρεία δημιούργησε το δικό της μοντέλο/σχολή εκπαίδευσης μακράς διάρκειας του προσωπικού της.

Εκτός συνόρων:

  • Η Αλουμίλ ολοκληρώνει φέτος την επένδυσή της ύψους 5 εκατ. ευρώ στην Αίγυπτο, με στόχο την ηγετική της παρουσία στην αγορά της Ανατολικής Αφρικής.
  • Παράλληλα, βλέπει την επένδυσή της στην Ινδία να αποδίδει καρπούς με θεαματική αύξηση των εκεί πωλήσεών της.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία προχώρησε στην αναδιάρθρωση ακόμη δύο μονάδων της, της Τουρκίας και των ΗΠΑ.

  • Η πρώτη ουσιαστικά καθιστά την Κωνσταντινούπολη βάση για τον έλεγχο της αγοράς της ευρύτερης περιοχής.
  • Η δεύτερη οδήγησε σε αύξηση των κερδών, αλλά και απελευθέρωση κεφαλαίων κίνησης.

Οι παραπάνω κινήσεις ουσιαστικά εξασφάλισαν την αναβάθμιση και τη συνέχιση της λειτουργίας της εταιρείας, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξή της.

Οι επιλογές της διοίκησης, σε συνεργασία με τους πιστωτές της εταιρείας, απέδωσαν καρπούς, σε μία περίοδο που οι τελευταίοι καλούνται να λάβουν σημαντικές αποφάσεις για τη διαχείριση του δανειακού χαρτοφυλακίου της Αλουμίλ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here