Εξετάζεται παύση λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω κορονοϊού;
Καμία αστική συγκοινωνία στην Ευρώπη δεν έχει κλείσει, ούτε στο Μιλάνο όπου το πρόβλημα με τον κορονοϊό είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Και αυτό καθώς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επιτελούν κοινωνικό έργο, για τις απολύτως αναγκαίες μετακινήσεις, πχ για την προμήθεια φαρμάκων. Τα δρομολόγια όμως προφανώς προσαρμόζονται στις πραγματικές ανάγκες.
Δεν προβλέπεται επομένως να κλείσουν ολοσχερώς οι αστικές συγκοινωνίες, αν και προφανώς λαμβάνονται μέτρα, στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής που αναφέρεται ως “Μένουμε στο σπίτι”. Σε κάθε περίπτωση, οι κρίσιμες υπηρεσίες, δηλαδή ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας και τα κέντρα ελέγχου των αστικών συγκοινωνιών, θα δουλέψουν σε μόνιμη βάση με βάρδιες.
Έχει μειωθεί η κίνηση του επιβατικού κοινού;
Από την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι σήμερα περίπου το 50% των επιβατών αποφεύγει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εκτιμάται ότι η κίνηση του επιβατικού κοινού θα μειωθεί ακόμη περισσότερο μετά τα τελευταία περιοριστικά μέτρα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί το επιβατικό κοινό, εάν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη, να περιορίζει τις μετακινήσεις του, στο μέτρο του δυνατού, να αποφεύγει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εάν έχει έστω και ήπια συμπτώματα και να τηρεί τις οδηγίες προστασίας και προσωπικής υγιεινής, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση του κορονοϊού. Οι επόμενες δύο εβδομάδες είναι κρίσιμες, όπως και οι πρώτες δύο εβδομάδες του Απριλίου.
 
Έχουν μειωθεί τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς;
Τα δρομολόγια προσαρμόζονται ανάλογα με την πτώση της επιβατικής κίνησης, προκειμένου να προστατευθούν και οι οδηγοί και λοιποί εργαζόμενοι. Δεν πρόκειται όμως για μείωση, αλλά για προσαρμογή στα δεδομένα της επιβατικής κίνησης. Στο μετρό τα δρομολόγια πραγματοποιούνται κανονικά, πλην των μεταμεσονύκτιων Παρασκευή και Σάββατο. Ο ΟΑΣΑ από σήμερα πραγματοποιεί το 70% των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων.Το επιβατικό κοινό θα μπορεί να ενημερώνεται για το ημερήσιο ειδικό πρόγραμμα εκτέλεσης δρομολογίων για κάθε γραμμή από την εφαρμογή OASA Telemetics, την ιστοσελίδα της τηλεματικής, καθώς και από το πληροφοριακό κέντρο 11185.
Πως θα αποφευχθεί όμως ο κίνδυνος συνωστισμού;
Η τροποποίηση των δρομολογίων γίνεται με τρόπο, που να παραμένει ο ίδιος αριθμός οχημάτων στις ώρες αιχμής, εκεί όπου θα μπορούσε να δημιουργηθεί συνωστισμός, ενώ μείωση δρομολογίων γίνεται τις υπόλοιπες ώρες. Για παράδειγμα από τις 12:00 το βράδυ μέχρι τις 2:00 στο Μετρό Παρασκευή και Σάββατο, τα δρομολόγια θα μειωθούν από την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς είναι προφανές ότι δεν υπάρχει λόγος να εκτελούνται κανονικά από την ώρα που δεν λειτουργούν και μπαρ, εστιατόρια κλπ. Στις ώρες αιχμής όμως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φροντίζει να κυκλοφορούν περισσότερα οχήματα και συρμοί, ακριβώς για να μην υπάρξει κανένας κίνδυνος συνωστισμού.
Ποια μέτρα απολύμανσης έχουν ληφθεί στις αστικές συγκοινωνίες;
Για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού ο ΟΑΣΑ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, όπως η συστηματική απολύμανση συρμών και οχημάτων από εξειδικευμένα συνεργεία, η αναστολή της εφαρμογής του μέτρου της εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, η τοποθέτηση αντισηπτικών για τους εργαζομένους σε σταθμούς, εκδοτήρια, γραφεία και καμπίνες οδηγών και η προμήθεια 40.000 γαντιών για τους οδηγούς των λεωφορείων.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ προτρέπει τους επιβάτες να ελαχιστοποιήσουν τις συναλλαγές με χαρτονομίσματα και κέρματα και να προτιμούν τη χρήση καρτών – πιστωτικών ή χρεωστικών – στα εκδοτήρια.