του ΧΡΗΣΤΟΥ Ν. ΚΩΝΣΤΑ

Τον τελευταίο καιρό η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών επιδίδεται σ’ ένα καινοφανές και δαπανηρό άθλημα:

  • Ματαιώνει διαγωνισμούς, διαλύει κοινοπραξίες και ανοίγει το δρόμο για την ανάληψη των εργολαβιών από άλλα (νέα;) επιχειρηματικά σχήματα.

Αντί να σχεδιάζει και να προκηρύσσει νέα έργα, απαραίτητα για την κοινωνία και την οικονομία, το Υπουργείο Υποδομών «ξεχνά» να πληρώσει συγκεκριμένες κατασκευαστικές εταιρείες για έργα που έχουν ήδη υλοποιήσει, “εφευρίσκοντας” τα γνωστά γραφειοκρατικά προσχήματα που φυσικά καταδικάζουν μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους σε οικονομική ασφυξία και τους εργαζόμενους σε απόγνωση…

Οι τοπικές κοινωνίες παρατηρούν με οδύνη αυτή την νέα στρατηγική προσέγγιση, μετρώντας νεκρούς στις ημιτελείς οδικές αρτηρίες και βιώνοντας απίστευτη ταλαιπωρία από τα έργα που έχουν εξαγγελθεί, έχουν προκηρυχθεί αλλά ποτέ δεν ολοκληρώνονται.

Οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών καγχάζουν βλέποντας τα έργα να καθυστερούν, τα κονδύλια να μην απορροφώνται και σχολιάζουν με κακία πως «η Ελλάδα δεν αλλάζει».

Τα Δικαστήρια έχουν δουλειά, οι Επιτροπές και η Αρχή Εκδίκασης Προσφυγών ζουν με την ψευδαίσθηση ότι επιτελούν …χρήσιμο εθνικό έργο, οι πολίτες απελπισμένοι βιώνουν την γνωστή αβελτηρία ενός Κράτους που δεν περιορίζεται στον ρόλο του διαιτητή στον επιχειρηματικό ανταγωνισμό αλλά θέλει να συμμετάσχει στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος…

Όποια κι αν είναι η γενεσιουργός αιτία αυτής της συμπεριφοράς, το αποτέλεσμα είναι ότι η Ελλάδα δεν δημιουργεί νέες υποδομές, δεν απορροφά χρήσιμα και κρίσιμα κοινοτικά κονδύλια, δεν βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών της…

Διαβάζουμε μια επίσημη ανακοίνωση του Υπουργού. Αναφέρει π.χ. ότι ματαίωσε τον διαγωνισμό για την ολοκλήρωση του οδικού έργου της Αμβρακίας Οδού, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ γιατί:

  • “η υφιστάμενη σήμερα οδός παρουσιάζει πολλά τροχαία ατυχήματα λόγω χαμηλών γεωμετρικών χαρακτηριστικών και έχουν ήδη δαπανηθεί περίπου 120 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση μέρους των εργασιών την περίοδο 2010 – 2018. 
  • Έπειτα από την δημοπράτηση του έργου έχουν παρουσιαστεί σύμφωνα με την από 21-03-2019 έκθεση αυτοψιών του Τεχνικού Συμβούλου Υποστήριξης της ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, γεωτεχνικές αστοχίες σε ημιτελή ορύγματα το κόστος ανάταξης των οποίων δεν έχει συμπεριληφθεί στον εν λόγω διαγωνισμό”

Αντί δηλαδή να διορθώσει τα λάθη, αντί να συμπληρώσει τις παραλείψεις, απλώς ματαιώνει τον διαγωνισμό…

Είτε πρόκειται για το έργο της Αμβρακίας Οδού είτε για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών δείχνει αποφασισμένη να αλλάξει τα δεδομένα, τις υφιστάμενες επιχειρηματικές ισορροπίες και τα χρονοδιαγράμματα.

Ελπίζουμε όλοι να έχει δίκιο ο επιμένων υπουργός

Αντί να βελτιώσει τα κακώς κείμενα που παρέλαβε από την φαύλη προηγούμενη κυβέρνηση, η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, προσπαθεί να βγάλει εκτός παιχνιδιού, κάποιες εταιρείες με κριτήρια προσωπικά, συναισθηματικά, ελπίζουμε όχι ιδιοτελή…