Ενδελεχή έρευνα στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων την τελευταία διετία πραγματοποίησε το Skroutz, το Νο1 marketplace στην Ελλάδα, ερεύνησε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών όσον αφορά στο online shopping για την περίοδο του Πάσχα τα τελευταία 2 χρόνια.
Η συγκριτική έρευνα στηρίχθηκε σε στατιστικά στοιχεία που συλλέχθηκαν για την περίοδο του Πάσχα 2022 (για το διάστημα 1 Μαρτίου 2022 έως 20 Απριλίου 2022) και για την περίοδο του Πάσχα 2021 (για το διάστημα 1 Μαρτίου 2021 έως 30 Απριλίου 2021) σε συνάρτηση με τον αριθμό επισκέψεων στην πλατφόρμα. Η ανάλυση καταδεικνύει τις μέσες τιμές που πλήρωσαν οι έλληνες καταναλωτές ανά κατηγορία προϊόντων που κατά κόρον αποτελούν δημοφιλείς επιλογές για τα δώρα του Πάσχα, με βάση τις προτιμήσεις των επισκεπτών του Skroutz Marketplace καθώς και τη χρονική εκείνη στιγμή που αποτέλεσε τη δημοφιλέστερη ημέρα των περισσοτέρων για να προχωρήσουν στις αγορές τους.
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν αναφορικά με τις μέσες τιμές είναι τα ακόλουθα:
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν αναφορικά με τις μέσες τιμές είναι τα ακόλουθα:
Όσον αφορά στο πόσες μέρες νωρίτερα έκαναν κατά πλειοψηφία τις αγορές τους πέρυσι και πόσες μέρες νωρίτερα φέτος, η ανάλυση καταδεικνύει ότι πέρυσι οι Έλληνες μάλλον κινήθηκαν πιο οργανωμένα από ότι φέτος.Τρεις βδομάδες σχεδόν πριν το πάσχα 2021 , στις 12 Απριλίου ήταν η ημέρα κατά την οποία οι περισσότεροι των καταναλωτών, επέλεξαν ώστε να ολοκληρώσουν τις πασχαλινές τους αγορές. Αντίθετα φέτος, κινήθηκαν σε αγορές τελευταίας στιγμής καθώς η μέρα κατά την οποία επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τις online αγορές τους κατά πλειοψηφία είναι ομοίως η 12η Απριλίου, ωστόσο είναι πέντε μέρες μόνο πριν την Κυριακή του Πάσχα.
Παρατηρείται συγκριτικά με το 2021 μια μικρή άνοδος στις μέσες τιμές που ξόδεψαν φέτος οι Έλληνες για τις πασχαλινές τους αγορές στις περισσότερες κατηγορίες. Η άνοδος στις κατηγορίες που παρατηρείται είναι μικρή της τάξεως του 2 ευρώ ανά μέσο όρο.
Η μόνη κατηγορία που παρατηρείται μείωση της μέσης κατανάλωσης σε σχέση με πέρυσι είναι η κατηγορία βαπτιστικά, (μέση τιμή 42 ευρώ ανά αγορά έναντι 51 ευρώ που ήταν για την ίδια περίοδο του πάσχα το έτος 2021).
Σταθερότητα παρατηρείται σχετικά με το ποσό που διέθεσαν οι Έλληνες καταναλωτές για τις online αγορές τους στις κατηγορίες παιδικά ρούχα, παιδικά παπούτσια κα βιβλία καθώς αποφάσισαν να μη βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε σχέση με τις περσινές μέσες τιμές κατανάλωσης.
Τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν από ανάλυση των επισκέψεων στο Skroutz Marketplace για την περίοδο του Πάσχα 2022 (για το διάστημα 1 Μαρτίου 2022 έως 20 Απριλίου 2022) και για την περίοδο του Πάσχα 2021 (για το διάστημα 1 Μαρτίου 2021 έως 30 Απριλίου 2021) και παρουσιάζει τη μέση τιμή που ξόδεψαν οι καταναλωτές ανά κατηγορία προϊόντος.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies. Η συγκατάθεσή σας στη χρήση τους θα μας επιτρέψει να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά πλοήγησης των επιεσκεπτών μας. Η μη συγκατάθεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.