Το νέο σύστημα συναρμολόγησης οχημάτων της Tesla Inc (TSLA.O), που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις μετά την αποκάλυψή του τον περασμένο Μάρτιο, πυροδότησε μια νέα συζήτηση μεταξύ των ειδικών της αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με το εάν η λεγόμενη “unboxed process” του Elon Musk είναι ριζοσπαστική, αναθεωρητική ή παράγωγη – ή όλα απο τα παραπανω.
Ο Μασκ πιστεύει ότι η εταιρεία πρέπει να επανεξετάσει ριζικά τις συμβατικές μεθόδους κατασκευής προκειμένου να κατασκευάσει πιο προσιτά -και κερδοφόρα- ηλεκτρικά οχήματα σε μεγαλύτερους όγκους, που θα κοστίζουν κάτω από 30.000 δολάρια.
Kάποιοι ειδικοί χαρακτηρίζουν τη διαδικασία ως «επαναστατική», καθώς παρέχει τη δυνατότητα να ανατρέψει την παραδοσιακή κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Άλλοι αμφισβήτησαν εάν μια διαδικασία που βασίζεται σε προηγουμένως δοκιμασμένες τεχνικές, όπως η αρθρωτή συναρμολόγηση, μπορεί να συμβάλει σε δραματικά χαμηλότερο κόστος παραγωγής.
Όταν η νέα διαδικασία αποκαλύφθηκε στην Ημέρα Επενδυτών της Tesla την 1η Μαρτίου, τα στελέχη της ανέφεραν ότι θα καταστήσει τα οχήματα επόμενης γενιάς της εταιρείας «σημαντικά πιο απλά και πιο προσιτά».
Οι αξιωματούχοι διατείνονταν ότι η διαδικασία θα μπορούσε να μειώσει το κόστος παραγωγής στο μισό και να μειώσει το αποτύπωμα της Tesla κατά 40%. Στόχος, είναι να «κατασκευάσει περισσότερα οχήματα με χαμηλότερο κόστος», ανέφεραν.
Η συναρμολόγηση των νέων τεχνικών δεν θα δοκιμαστεί πλήρως έως ότου το σύστημα εγκατασταθεί στα τέλη του 2024 στο νέο εργοστάσιο της Tesla 5 στο Μοντερέι του Μεξικού, όπου η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει μια νέα γενιά EVs με κόστος κάτω από 30.000 δολάρια.
Οι εξελίξεις αυτές γεννούν πολλά μεγάλα ερωτήματα: Τι είδους αντίκτυπο θα έχει η νέα διαδικασία παραγωγής στην αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά; Θα “εκπαραθυρώσει” το ευρέως αντιγραμμένο σύστημα παραγωγής της Toyota; Και μπορεί ο Musk να κάνει τη διαδικασία της εταιρείας του να λειτουργήσει βάσει των λεγομένων του, δεδομένης της ιστορίας της Tesla με χαμένες προθεσμίες παραγωγής και αποτυχημένες προσπάθειες ανάπτυξης μη αποδεδειγμένης τεχνολογίας;
Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που θα απαντηθούν σε βάθος χρόνου…
H διαδικασία παραγωγής που παρουσίασε η Tesla βασίζεται στην ύπαρξη του αμαξώματος σε ένα ενιαίο τμήμα και στη συστοιχία μπαταριών «4680» που θα χρησιμοποιεί. Αυτά θα είναι τα δύο κύρια μέρη του οχήματος που θα ενώνονται και στο δημιουργηθέν σύνολο θα προσαρμόζονται τα υπόλοιπα.