Πιο ανήσυχες από ποτέ σχετικά με την ικανότητα των πελατών τους να αποπληρώσουν στην ώρα τους εμφανίζονται σχεδόν επτά στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις, αναγνωρίζοντας τον πληθωρισμό ως τη μεγαλύτερη πρόκληση σε ποσοστό 60% έναντι 61% στην ΕΕ. 

Σύμφωνα με την 24η έκδοση του European Payment Report για το 2022 που παρουσίασε η Intrum, η γρηγορότερη εξόφληση από τους πελάτες θα επέτρεπε στις επιχειρήσεις να:

  • Αποπληρώσουν πιο άμεσα τους προμηθευτές τους (75%), 
  • Βελτιώσουν τη βιωσιμότητά τους (70%), 
  • Επεκτείνουν τα προιόντα και τις υπηρεσίες τους (68%), 
  • Προσλάβουν περισσότερο προσωπικό (44%), 
  • Επιδιώξουν την ψηφιακή καινοτομία (43%), 
  • Εφαρμόσουν την ψηφιακή τους στρατηγική (43%) και, τέλος, 
  • Επεκταθούν γεωγραφικά (42%). 

Παράλληλα, το 46% λέει ότι ο πληθωρισμός περιορίζει την ικανότητα ανάπτυξης της επιχείρησης και αξιοποίησης νέων ευκαιριών. «Αν και οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι πεπεισμένες ότι η πανδημία έχει σχεδόν τελειώσει, αναγνωρίζουν ότι πρέπει να τα πάνε καλύτερα στη διαχείριση του πληθωρισμού. Για τη μείωση του κόστους δανεισμού και την αύξηση των επενδύσεων, η Ελλάδα έχει αρχίσει να λαμβάνει δισεκατομμύρια ευρώ από τα κεφάλαια της ΕΕ για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η κυβέρνηση έχει διαθέσει ένα πακέτο στήριξης, ύψους 3,2 δισ. ευρώ ως αντιστάθμιση στις υψηλές τιμές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου ενός ανώτατου ορίου στις τιμές χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας», τονίζεται στην έρευνα και προστίθεται: «Την ίδια στιγμή, όμως, σχεδόν επτά στους 10 Έλληνες (68%) αναγνωρίζουν ότι η επιχείρησή τους δεν διαθέτει επί του παρόντος την κατάλληλη εμπειρία για να διαχειριστεί επιτυχώς την επίδραση του πληθωρισμού, ποσοστό που είναι 10% υψηλότερο από την ευρωπαϊκό μέσο όρο. Τα πιο θετικά νέα για την Ελλάδα είναι ότι σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (44%) πιστεύουν ότι η πανδημία θα σταματήσει να έχει επιπτώσεις στις επιχειρήσεις τους εντός των επόμενων έξι μηνών. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 26%».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here