γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς

 

Ένα αρκετά φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο, το οποίο στοχεύει τόσο στην τεχνολογική βελτίωση των λύσεων της όσο και στην περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό, υλοποιεί η Qualco, η οποία έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό διεθνή «παίκτη» στο χώρο των υπηρεσιών και των τεχνολογικών λύσεων που καλύπτουν όλο το φάσμα του κύκλου ζωής της είσπραξης και ανάκτησης οφειλών.

Η Qualco ιδρύθηκε το 1998 και την τελευταία δεκαετία έχει προβεί σε επενδύσεις που ξεπερνούν συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ, όπως εξηγεί ο Μίλτος Γεωργαντζής, διευθύνων σύμβουλος και εκ των ιδρυτών της εταιρείας. Η πορεία της Qualco τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τη διεθνή επέκταση της είναι αξιοσημείωτη και δεν είναι τυχαίο ότι το περασμένο καλοκαίρι η Intrum, εκ των κορυφαίων διαχειριστών πιστώσεων στην Ευρώπη επέλεξε λύση της ελληνικής εταιρείας, την οποία και θα εγκαθιστά σε 24 χώρες, ενώ παράλληλα η Pimco ολοκλήρωσε τη διαδικασία απόκτησης του 20% του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου με το υπόλοιπο 80% να παραμένει στον έλεγχο των αρχικών ιδρυτών και στελεχών.

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Qualco, όπως εξηγούν τα στελέχη της εταιρείας, με την Pimco να την αναλαμβάνει προκειμένου να ενισχύσει τη συμμετοχή της διαβλέποντας τις προοπτικές που υπάρχουν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Qualco, η εταιρεία holding της οποίας είναι πλέον στη Βρετανία, διαθέτει γραφεία εκτός από την Ελλάδα και το Λονδίνο, στην Κύπρο και στη Γαλλία. Στην Ελλάδα έχει ηγετική θέση αλλά το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως μετά την συμφωνία με την Intrum, εξυπηρετεί ένα πελατολόγιο από 70 εταιρείες με παρουσίασε σε 30 χώρες.

Τα κεφάλαια από την αύξηση πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό και τη διεύρυνση του πελατολογίου, το οποίο περιλαμβάνει εκτός από τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων και οργανισμούς που έχουν απαιτήσεις, όπως είναι οι οργανισμοί δημόσιας ωφέλειας (utilities). Σημειωτέον πως στο πελατολόγιο της Qualco περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, όλες οι ελληνικές τράπεζες αλλά και 4 εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βρετανία.

Το επενδυτικό πλάνο για την επόμενη τριετία ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ και εκτός της επέκτασης θα αξιοποιηθεί και για τη βελτίωση των υπάρχοντων λύσεων (Qualco Loan Manager, Qualco Collections & Recoveries και Qualco DataDriven Decisions Engine). Όπως εξηγεί ο Σπύρος Ρετζέκας, chief operating officer της Qualco, στα πλάνα περιλαμβάνεται η βελτίωση του μενού πλοήγησης (user interface) όπως και η υλοποίηση στοιχείων που σχετίζονται με τη χρήση των εφαρμογών από φορητές συσκευές.

Αυτό πάντως που αξίζει να επισημανθεί είναι πως, σύμφωνα με το Ορέστη Τσακαλώτο, πρόεδρο και εκ των ιδρυτών της Qualco, οι λύσεις της εταιρείας είναι εκ των κορυφαίων παγκοσμίως σε επίπεδο λειτουργικότητας και αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχημένης πορείας. Ο κ. Τσακαλώτος επισημαίνει ότι οι λύσεις της Qualco καλύπτουν όλο το φάσμα των απαιτήσεων μίας εταιρείας του κλάδου των απαιτήσεων, ενώ αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό εφαρμογές ανάλυσης δεδομένων (data analytics) και μοντελοποίησης (modelling). Επιπλέον, η λύση διαχείρισης των απαιτήσεων προσφέρει πολλές επιπλέον δυνατότητες όπως είναι, για παράδειγμα, η αναδιάρθρωση.

«Με την τεχνολογία έχουμε δώσει λύσεις σε πολλά ζητήματα» τονίζει ο πρόεδρος της Qualco, ο οποίος προσθέτει ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο επέκτασης και σε παρεμφερείς τομείς όπως είναι η διαχείριση των εισπράξεων, η παροχή πίστωσης και ο καθορισμός πιστοληπτικής ικανότητας.

Στην Ελλάδα ο όμιλος διατηρεί 2 θυγατρικές:

  • την Qualco που προωθεί τις λύσεις τεχνολογίας και έχει φθάσει να απασχολεί 200 άτομα
  • και την Q Quant που δραστηριοποιείται στο χώρο των υπηρεσιών διαχείρισης απαιτήσεων με την τελευταία να έχει 150 εργαζόμενους.

Σημειωτέον πως η Qualco έχει αναλάβει τη διαχείριση των απαιτήσεων της ΔΕΗ από καταναλωτές με τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τα στελέχη της Qualco, να είναι εντυπωσιακά καθώς ο αρχικός στόχος ήταν η είσπραξη 220 εκατ. ευρώ σε οφειλές μέσα σε διάστημα 24 μηνών και έφθασαν μέσα σε 12 μήνες στα 400 εκατ. ευρώ.

  • «Και αυτό με τα παράπονα να μην ξεπερνούν τα 100» σπεύδει να τονίσει ο κ. Τσακαλώτος, υποστηρίζοντας ότι η Qualco έχει βοηθήσει ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο το ευρύ κοινό βλέπει τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων.