Η έλλειψη των ημιαγωγών και των chips έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που εδώ και αρκετό καιρό δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις παραγωγές τους. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μεγάλη καθυστέρηση των παραδόσεων των νέων αυτοκινήτων. Το πρόβλημα θα συνεχίσει να ταλανίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που αναφέρουν ότι η έλλειψη θα κορυφωθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα διαρκέσει και τους επόμενους μήνες.

Το σίγουρο είναι ότι η πανδημία έχει δημιουργήσει πρωτόγνωρες καταστάσεις στον τρόπο λειτουργίας όλων των εργοστασίων, με την έλλειψη των ημιαγωγών και των chips να καθυστερεί όλες τις γραμμές παραγωγής πολλών εταιρειών. Ηγετικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών εμφανίζονται απαισιόδοξα και αναφέρουν ότι η κατάσταση θα αργήσει να ομαλοποιηθεί. Ο επικεφαλής του γκρουπ Renault, Luca de Meo, επισήμανε πριν λίγες ημέρες πως το πρόβλημα θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο, ενώ αναφερόμενος για την εταιρεία του επισήμανε ότι φέτος θα βγάλει στην παραγωγή 100.000 λιγότερα αυτοκίνητα. Φυσικά το ίδιο συμβαίνει και για τους υπόλοιπους κατασκευαστές που καταγράφουν απώλειες κερδών.

Φυσικά δεν είναι μόνο ο διευθύνων σύμβουλος της Renault που δηλώνει απογοητευμένος από την όλη κατάσταση. Η πρόβλεψη της Flex, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου που κατασκευάζει ημιαγωγούς, αναφέρει ότι η αυξημένη ζήτηση έχει ως αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουν τις παραγγελίες, παρά το γεγονός ότι συνεχώς η εταιρεία του κάνει επενδύσεις σε υποδομές, επισημαίνοντας ότι από τα μέσα του 2022 ίσως η κατάσταση να ομαλοποιηθεί.

Η έλλειψη των ημιαγωγών άρχισε να επεκτείνεται σταδιακά και σε άλλα είδη, όπως τηλεοράσεις και ηλεκτρικά είδη, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις. Και με δεδομένο ότι πλέον τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά, απαιτούνται περισσότεροι ημιαγωγοί από ότι χρησιμοποιεί ένα συμβατικό όχημα, κάνοντας την κατάσταση ακόμη πιο περίπλοκη.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή των ημιαγωγών, ξεκίνησαν εδώ και μήνες να επενδύουν σε υποδομές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, από την άλλη, δίνει κίνητρα για να προσελκύσει τέτοιες εταιρείες και όλα δείχνουν ότι τελικά μέσα σε σύντομο διάστημα η έλλειψη των chips θα οδηγήσει σε μεγάλο πλεόνασμα, με αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η αυξημένη, σήμερα, τιμή τους. Όμως, τα οφέλη θα γίνουν αντιληπτά σε τουλάχιστον έναν χρόνο από σήμερα. Έως τότε, τα πράγματα θα εξακολουθήσουν να είναι δύσκολα και η αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα στις γραμμές παραγωγής.

   Το σίγουρο είναι ότι η μεγάλη έλλειψη των chips οδήγησε πολλές κατασκευάστριες εταιρείες να σταματήσουν προσωρινά τις γραμμές παραγωγής τους, ή άλλες να τις περιορίσουν. Αυτό έχει ως συνέπεια μείωση κερδών και αποσταθεροποίηση χιλιάδων θέσεων εργασίας που κινούνται και δραστηριοποιούνται γύρω από τον χώρο του αυτοκινήτου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ