Στο 5ο πάνελ του Export Summit VIII του ΣΕΒΕ, με τίτλο International Development Awareness, η κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ της Enterprise Greece, ανέφερε ότι στην Enterprise Greece κατά την πανδημία επέσπευσαν τις αλλαγές που είχαν δρομολογήσει. Επιτάχυναν τον ψηφιακό μετασχηματισμό με ψηφιακές εκθέσεις και συνεργασίες με μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες. Επετεύχθη στενή συνεργασία με τους ΟΕΥ, σχεδιάζοντας κοινές υπηρεσίες με στόχο την αύξηση της πληροφόρησης των εξαγωγέων.
Στο πλαίσιο αυτό, πάνω από 2.500 εταιρείες έχουν συμμετάσχει μέχρι τώρα στα σχετικά webinars που πραγματοποιούν. Παράλληλα υλοποιούνται νέες επιμέρους ενέργειες για αγορές -στόχους όπως οι ΗΠΑ και τα ΗΑΕ. «Η καινοτομία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μονόδρομος, όπως και η επέκταση σε νέες αγορές», ανέφερε η κα Αλεξανδροπούλου.
Ο κ. Σέρκο Κουγιουμτζιάν Executive Director Sales & Marketing ICAP στην ομιλία του «Η Δύναμη των Δεδομένων: Πώς θα βελτιστοποιήσετε τη στρατηγική των εξαγωγών σας», αναφέρθηκε στην δύναμη της πληροφορίας και των δεδομένων. «Οι εταρείες που θα βασιστούν στην δύναμη των δεδομένων, θα αναπτυχθούν ταχύτερα. Η Icap είναι leader στον τομέα αυτό», επεσήμανε, αναφέροντας ότι «το 2020 το 85% των πελατών αναφέρουν ότι εξυπηρετήθηκαν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Το επιχειρηματικό περιβάλλον γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκο, με εντεινόμενο το ζητούμενο της κανονιστικής συμμόρφωσης, δεδομένων των διαφορών από χώρα σε χώρα».
Ο ίδιος επεσήμανε ότι «σήμερα όλοι προσπαθούν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος και να επιταχύνουν τις διαδικασίες. Στο πλαίσιο αυτό η Icap έρχεται να βοηθήσει με την παροχή συγκεκριμένων εργαλείων, ενημερώνοντας για το μέγεθος του κινδύνου σε κάθε χώρα ενδιαφέροντος, στην επιλογή αγορών -στόχων και την επιλογή επιχειρήσεων -συνεργατών».
Ο κ. Ιωάννης Μικρογιαννάκης, Ιδρυτής MIND ITHACA, στην ομιλία του με τίτλο “Η Τριλογία του Νέου Ηγέτη”, αναφέρθηκε στην διαχείριση και την επίγνωση του κινδύνου. «Οι κίνδυνοι είναι πολλοί και αλληλεπιδρούν. Το πρόβλημα είναι το χάος. Τώρα τίποτα δεν στέκεται μόνο του. Η πολυπλοκότητα μέσα και έξω από την επιχείρηση θα επιδεινώνεται», επεσήμανε, για να σημειώσει στη συνέχεια, ότι «Το αντίθετο στο χάος είναι η τάξη. Πρέπει να “σκοτώσουμε” το Out of theBox. Δεν μας λείπει ο χώρος, αλλά το focus», τόνισε.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στα τρία χαρακτηριστικά του νέου ηγέτη, που πρέπει να είναι:
α)Ο νέος ηγέτης πρέπει να είναι Οργανωτής (να βάζει τα πάντα σε κουτιά), β)να είναι Ψηφιακός Διοικητής, γ)να είναι δημόσιος ομιλητής.
Ο κ. Γιώργος Μοσχοβάκης Εμπορικός Διευθυντής Όμιλος KLEEMANN, στην ομιλία του «International DevelopmentAwareness», ανέφερε ότι η Kleemann είναι μία ελληνική πολυεθνική εταιρεία, παραγωγής συστημάτων κάθετης κίνησης και συγκεκριμένα παραγωγής ανελκυστήρων, κυλιόμενων σκαλών και διαδρόμων, απασχολώντας 1.400 άτομα σε όλο τον κόσμο. Σήμερα πάνω από το 90% της παραγωγής αφορά εξαγωγές, ενώ η εταιρεία διατηρεί παρουσία σε 110 χώρες, διατηρώντας μεταξύ άλλων, εμβληματική παρουσία στην Ρωσία.
Στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας, ο ίδιος συμπεριέλαβε: Άνθρωποι, τεράστια γκάμα προϊόντων, ειδικοί στα ειδικά έργα, design, οι ταχύτεροι χρόνοι παράδοσης.
Ο κ. Γιάννης Λιβιτσάνος, Διευθυντής Εξαγωγών Πυραμίς Μεταλλουργία Α.Ε., ανέφερε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής τους για περαιτέρω επέκταση στην παραγωγική διαδικασία, εντάσσεται και η πρόσφατη εξαγορά των εγκαταστάσεων της πρώην Pitsos.
Όπως ανέφερε, πρόκειται για έναν διεθνή όμιλο με 9 θυγατρικές στο εξωτερικό. Οι διεθνείς πωλήσεις ξεπερνούν σήμερα το 85% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ οι συνολικές επενδύσεις την τελευταία 10ετία διαμορφώθηκαν πάνω από 17 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει ηγετική παρουσία στον κλάδο του ανοξείδωτου νεροχύτη. Όπως επεσήμανε ο κ. Λιβιτσάνος, το όνομα Pyramis είναι αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο στον χώρο που δραστηριοποιείται. Ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας, ανέφερε μεταξύ άλλων, την σταθερή ποιότητα προϊόντων, την μεγάλη γκάμα, τις υψηλής ποιότητας ευρωπαϊκές πρώτες ύλες και το after sales service.