Πυρετός προετοιμασιών και προσαρμογής όλων των ηλεκτρονικών και λογιστικών συστημάτων επικρατεί στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προκειμένου να γίνει ομαλά η μετάβαση της παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Χθες το βράδυ, δεκτό επί της αρχής -κατά πλειοψηφία- έγινε από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, το νομοσχέδιο για την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αύριο Πέμπτη από την ολομέλεια της Βουλής.
Υπέρ του νομοσχεδίου για την κύρωση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, ψήφισε η ΝΔ, κατά ψήφισαν το ΚΚΕ και η Νίκη, ενώ επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην ολομέλεια, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση, η Πλεύση Ελευθερίας και οι Σπαρτιάτες.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας στις παρατηρήσεις των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, οι οποίοι τοποθετήθηκαν κατά την συνεδρίαση της επιτροπής, υπεραμύνθηκε των θετικών συνεπειών των παραχωρήσεων στη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων και την οδική ασφάλεια, δήλωσε ότι διασφαλίζονται τα κεκτημένα των εργαζομένων στον αυτοκινητόδρομο και ενημέρωσε για την πρόβλεψη της δωρεάν διέλευσης από τα διόδια της Αττικής Οδού των πολιτών με αναπηρία, κάτι που δεν υπήρχε στην προηγούμενη σύμβαση και εξασφαλίστηκε σε αυτήν.
- Στο σημείο αυτό, ανέφερε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει μια σειρά από επιπλέον ευνοϊκές παρεμβάσεις για τους πολίτες με αναπηρία, με τον παραχωρησιούχο και με άλλους παραχωρησιούχους στην Ελλάδα.
Ακόμη, ο κ. Σταϊκούρας ζήτησε την αυξημένη προσοχή και των δύο παραχωρησιούχων τις επόμενες ημέρες, ώστε να εξασφαλιστεί μια ομαλή μετάβαση.
- Το ζήτημα του μέλλοντος των εργαζόμενων υπό το καθεστώς της νέας σύμβασης, απασχόλησε ιδιαιτέρως την συνεδρίαση της επιτροπής, καθώς το έθεσαν, τόσο το Σωματείο Εργαζόμενων Αττικής Οδού – Αττικών Διαδρομών όσο και ο νομικός σύμβουλός του, ζητώντας – ανεξάρτητα από τις αποζημιώσεις που θα δοθούν λόγω απόλυσης – το υπάρχον προσωπικό να συνεχίσει να εργάζεται και όποιος επιθυμεί να προσληφθεί, να προσληφθεί με τον ίδιο μισθό αλλά και με τον χρόνο εργασίας που είχε ως αορίστου χρόνου.
Απαντώντας ο υπουργός, επανέλαβε ότι το υπουργείο σε συνεργασία με το νέο παραχωρησιούχο, διασφάλισαν τα εργασιακά κεκτημένα των εργαζομένων για την εργασία τους στον αυτοκινητόδρομο και κατάφεραν να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας.
Έτσι οι εργαζόμενοι θα λάβουν τις νόμιμες αποζημιώσεις τους ένεκα της λύσης της εργασιακής σχέσης τους με την Αττική Οδό και τις Αττικές Διαδρομές και ταυτόχρονα ο νέος παραχωρησιούχους εξεδήλωσε την πρόθεση να προχωρήσει στην αποκατάσταση των θέσεων εργασίας τους για το νέο έργο, για όσους το επιθυμούν.
Κατέληξε λέγοντας, ότι υπάρχουν σχετικές αναφορές στο θέμα αυτό και στον κυρωτικό νόμο, όχι απλώς στη σύμβαση, αλλά στο κεφάλαιο των τελικών διατάξεων (Άρθρο 6).
Δεδομένου ότι υπήρξαν εκπρόσωποι φορέων, οι οποίοι εξέφρασαν την διαφωνία τους για τον τρόπο χρηματοδότησης και αξιοποίησης του έργου, ο Χρήστος Σταϊκούρας απάντησε πως μπορεί να υπάρχουν μεν αποκλίσεις για τον τρόπο που εκτελούνται τα δημόσια έργα στην χώρα, παραμένει ωστόσο η ουσία ότι όλοι συμφωνούν για την αξία της Αττικής Οδού. «Φανταστείτε την Αττική χωρίς την Αττική Οδό» είπε.
Παρατήρησε επιπλέον, ότι οι «παραχωρήσεις», εκτός της χρηματοδότησης και της συντήρησης, έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, καθώς με βάση τις ευρωπαϊκές μελέτες, η χώρα μας έχει πετύχει στόχους που δεν έχουν πετύχει άλλες χώρες για τη μείωση των δυστυχημάτων κατά 50% τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που οφείλεται, εν πολλοίς, στους βασικούς οδικούς άξονες.