Διανύουμε τα τελευταία χιλιόμετρα ενός δύσβατου μαραθώνιου αγώνα απέναντι στην πανδημία. Το φετινό καλοκαίρι θα ανταμείψει όλες τις θυσίες που κάναμε το τελευταίο διάστημα, μακριά από αγαπημένα πρόσωπα, φίλους, ταξίδια. Ένα ταξίδι αποτελεί την μεγαλύτερη απόδραση από τη ρουτίνα. Επίσης γεμίζει την ψυχή μας.

“Αυτός που έχει τη συνήθεια να ταξιδεύει, ξέρει να φτάνει πάντα τη στιγμή που πρέπει να φύγει” είπε ο Πάολο Κοέλιο…

Το ακολουθήσαμε κατά γράμμα…

Έτσι, φέτος θα επιλέξουμε και πάλι την αυθεντική και γραφική Κρήτη, όπως πέρυσι, ένα νησί που σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Αποτελεί έναν ανεξάντλητο προορισμό με πανέμορφα μέρη και παραλίες, εξαιρετικά αξιοθέατα, φυσικά τοπία, χώρους πολιτισμού και πάνω από όλα φιλόξενους κατοίκους.

Παρέα με φίλους φτάσαμε Ηράκλειο και με ορμητήριο την κρητική πρωτεύουσα κάναμε ένα μοναδικό road trip, ταξιδεύοντας σε Χανιά, Άγιο Νικόλαο, Ρέθυμνο και Ιεράπετρα. Όπως σας αναφέραμε η Κρήτη είναι ανεξάντλητη και φέτος ελπίζουμε να επισκεφθούμε όσα μέρη της δεν προλάβαμε κατά την περσινή, εξαήμερη διαμονή μας.

Κλείσαμε εισιτήρια μετ’ επιστροφής, ενώ κάναμε ακόμη πιο εύκολη τη ζωή και τις μετακινήσεις μας, επιλέγοντας προσωπικό μέσο μεταφοράς. Η απόφαση, προτού αναχωρήσουμε, να ενοικιάσουμε το κατάλληλο όχημα με τη γνωστή υπηρεσία rent-a-car της SIXT, ήταν η καλύτερη που πήραμε, καθώς αυτή η λύση ήταν η πιο συμφέρουσα από άποψης κόστους, χρόνου και ασφάλειας, σε σχέση πάντα με το όχημα που πήραμε (λίγα χλμ και σχεδόν καινούριο)  Εξάλλου, η μετάβαση με πλοίο και με δικό μας Ι.Χ. “μεταφραζόταν” για εμάς ως έξτρα κόπος, χρόνος και κόστος, κάτι που δεν αποτελεί ένα καλό ξεκίνημα για μια θερινή εξόρμηση.

Μέσα από μια ευρεία γκάμα αυτοκινήτων επιλέξαμε ένα εντυπωσιακό SUV Opel Grandland X, εξαιρετικά ευρύχωρο, καθαρό και ασφαλές. Με άμεσες και εύκολες διαδικασίες ο άνθρωπος της Sixt που βρήκαμε κατά την άφιξή μας στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” μας παραχώρησε το όχημα και η περιπέτεια ξεκίνησε. Αμέσως μετά την επιβίβαση, μια μικρή, ευχάριστη έκπληξη μας περίμενε, καθώς η SIXT παρείχε αντισηπτικά μαντηλάκια στο όχημα, για μεγαλύτερη προστασία! Αυτό κι αν είναι υποδοχή! Το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων ήταν καλυμμένα με ειδική μεβράνη για ακόμη μεγαλύτερη προστασία.

Φέτος η επιλογή μας αντί της υπηρεσίας rent-a-car, δεν αποκλείεται να είναι η μηνιαία μίσθωση, καθώς οι διακοπές στο νησί προβλέπονται… πολυήμερες και με καλή τετραμελή παρέα. Η γκάμα επιλογών είναι μεγάλη για κάθε ταξιδιώτη ή ολόκληρη οικογένεια, ενώ για… διπλή περιπέτεια εντός και εκτός πόλης παρέχεται η υπηρεσία SIXT COMBO. Αυτό το καλοκαίρι θα είναι σίγουρα διαφορετικό!

Με λίγα και απλά βήματα μέσα από το site της Sixt

Που να πάτε, τι να δείτε:

Ο κάθε επισκέπτης έχει αμέτρητες επιλογές για μπάνιο σε πραγματικά απίστευτες παραλίες, για περιήγηση σε εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους, για βόλτα σε γραφικά στενά, για μία αληθινή γαστρονομική εμπειρία με εκλεκτά κρητικά προϊόντα. Εμείς προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε την χαλάρωση με την εξερεύνηση, μέσω ενός αξέχαστου road trip.

Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε το οδοιπορικό από το Ηράκλειο, τη μεγαλύτερη πόλη της Κρήτης, που αντανακλά τους διαφορετικούς πολιτισμούς οι οποίοι άνθισαν στο πέρασμα των αιώνων. Βυζαντινά οικοδομήματα στέκονται δίπλα σε ενετικά δημόσια και ιδιωτικά κτήρια και οθωμανικές κατασκευές.

Ηρακλειο…

Σήμα κατατεθέν της πόλης ο μεσαιωνικός Κουλές που δεσπόζει στο βενετσιάνικο λιμάνι και επισκιάζει τα εναπομείναντα τείχη της ίδιας περιόδου. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της πόλης είναι οι βενετσιάνικες και τουρκικές κρήνες, που βρίσκονται διάσπαρτες στον ιστορικό ιστό της πόλης. Η γνωστότερη είναι η φημισμένη βενετσιάνικη κρήνη Μorozini ή Λιοντάρια (1628), που αποτελεί σημείο αναφοράς για κατοίκους και τους επισκέπτες. Αφού βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες, επιβιβαστήκαμε στο αυτοκίνητο που μας παρείχε η SIXT και με ασφάλεια απομακρυνθήκαμε περί τα 5 χιλιόμετρα, πηγαίνοντας στο λαμπρότερο κέντρο του μινωικού πολιτισμού.

Το λίκνο του Μινωϊκού Πολιτισμού

Το Aνάκτορο της Kνωσού είναι το μεγαλύτερο από τα κέντρα της μινωικής εξουσίας. Πρόκειται για ένα κτιριακό συγκρότημα που αναπτύσσεται σε χώρο 22.000 τ.μ. Χτισμένο σ’ ένα κατά μεγάλο ποσοστό τεχνητό λόφο ήταν το εντυπωσιακότερο από τα μινωικά ανάκτορα. Μεταξύ άλλων, ο τότε διευθυντής του Ashmolean Museum της Oξφόρδης, Arthur Evans, έφερε στο φως αυτό το αριστουργηματικό αξιόθεατο. Εκεί θα δείτε την “Αίθουσα της Βασίλισσας”, την “Αίθουσα του Θρόνου”, το “Ιερό των Διπλών Πελέκων. Αξίζει να πάτε.

O περίφημος δίσκος της Φαιστού

Δε πρέπει να παραλείψετε και μία επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.Είναι από τα πιο μεγάλα και αξιόλογα μουσεία στην Ελλάδα και από τα σημαντικότερα στην Ευρώπη. Τα εκθέματά του περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικά δείγματα από όλες τις περιόδους της κρητικής προϊστορίας και ιστορίας, που καλύπτουν περίπου 5.500 χρόνια, από τη νεολιθική εποχή μέχρι τους ρωμαϊκούς χρόνους. Κυρίαρχη θέση, όμως, στις συλλογές του κατέχουν τα μοναδικά αριστουργήματα της μινωικής τέχνης. Το κτήριο του μουσείου αποτελεί σημαντικό δείγμα του μοντέρνου αρχιτεκτονικού κινήματος στην Ελλάδα, βραβευμένο με έπαινο Bauhaus στο Μεσοπόλεμο.

Χάρη στην αυτονομία που μας παρείχε στις μετακινήσεις η SIXT, δεν χάσαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε και το CretAquarium, 14 χλμ. μακριά από το Ηράκλειο. Εκεί ξεδιπλώθηκε ένας μοναδικός θαλάσσιος κόσμος: Από τους εντυπωσιακούς καρχαρίες, τις “απόκοσμες” μέδουσες και τους… νωχελικούς ροφούς όλα τα πλάσματα που είδαμε ήταν μαγικά.

Η εντυπωσιακή είσοδος του θαλασσόκοσμου προϊδεάζει…

Ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον σύγχρονα ενυδρεία της Ευρώπης το Ενυδρείο Κρήτης-CRETAquarium μαζί με τα κτιριακά συγκροτήματα των ερευνητικών ινστιτούτων του ΕΛΚΕΘΕ στην Κρήτη απαρτίζει τον ΘΑΛΑΣΣΟΚΟΣΜΟ, το μεγαλύτερο κέντρο θαλάσσιας επιστήμης στη Μεσόγειο.

Ένα από τα μεγαλύτερα ενυδρεία της Ευρώπης βρίσκεται στην Ελλάδα και φιλοξενεί διάφορα είδη της θάλασσας

Χανια…

Κατά τη γνώμη μας, θα ήταν μεγάλο ατόπημα να μην επισκεφτούμε τα Χανιά. Επιλέξαμε για την διαμονή μας το Ηράκλειο, ώστε να είμαστε σε κομβικό σημείο, ως εφαλτήριο για τις εξορμήσεις, ανατολικά και δυτικά της πόλης.

Μετά από 140 χιλιόμετρα οδικής διαδρομής με την ασφάλεια και τη “σφραγίδα” της SIXT, φτάσαμε στα βενετσιάνικα Χανιά.

Παρκάραμε το αυτοκίνητό μας (υπάρχουν δωρεάν και με χρέωση επιλογές κοντά στο ιστορικό κέντρο) και κατευθυνθήκαμε στα hotspots της παραλιακής πόλης της βορειοδυτικής Κρήτης. Απολαύσαμε τις βόλτες μας στην προκυμαία του βενετσιάνικου λιμανιού και στα γραφικά σοκάκια της παλιάς πόλης. Παρατηρήσαμε την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική των κτηρίων που χτίστηκαν από διάφορους πολιτισμούς που έζησαν εκεί στο πέρασμα των αιώνων.

Προλάβαμε να απολαύσουμε την λιμνοθάλασσα του Μπάλου. Αξέχαστες μας έμειναν οι βουτιές στη Φαλάσαρνα, και φέτος αισιοδοξούμε να επισκεφτούμε το μοναδικό Ελαφονήσι.

Πέραν από το Φραγκοκάστελο και τους Τάφους των Βενιζέλων, κρατήσαμε στο σημειωματάριό μας ως… εκκρεμότητα για φέτος ένα πέρασμα από το Φαράγγι της Σαμαριάς και την Λίμνη Κουρνά.

Ρεθυμνο…

Μία ολόκληρη μέρα αφιερώσαμε στο Ρέθυμνο. Είπαμε η Κρήτη είναι μεγάλη. Θέλει τον χρόνο της και ένα ασφαλές μέσο ώστε να απολαύσεις όλες τις ομορφιές της. Από Χανιά, γεμάτοι εικόνες, διανύσαμε 70 χλμ και φτάσαμε στον επόμενο προορισμό.

Βενετσιάνικος αέρας

Η πόλη του Ρεθύμνου, γνωστή και για το καρναβάλι της, είναι μια από τις καλύτερα διατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις της Ελλάδας: οι ενετικές οχυρώσεις σμίγουν αρμονικά με τις εκκλησιές των ορθοδόξων και των καθολικών, τις επιβλητικές κατοικίες των Βενετών, τις αψίδες και τις πλακόστρωτες οδούς δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα δέους στον επισκέπτη…

Η Φορτέτζα, το βενετσιάνικο φρούριο στο λόφο του Παλαιοκάστρου, με την επιβλητική θέα προς το Αιγαίο πέλαγος και την πόλη, αποτελεί αναμφίβολα το σύμβολο του Ρεθύμνου… Διατηρημένα υποδειγματικά, τα οικοδομήματα της Φορτέτζας μεταφέρουν τον επισκέπτη στην εποχή της Ενετοκρατίας. Ολοκληρώστε την περιήγηση στο Ρέθυμνο με μια βόλτα στο παλιό λιμάνι και κάντε βόλτα μέσα στους Φοίνικες.

Μετά από λίγη ξεκούραση συνοδεία νόστιμων κρητικών πιάτων, κατευθυνθήκαμε σε ένα τοπίο εξωτικό.  Πρόκειται για το Φοινικόδασος Πρεβέλης, περίπου 40 στρεμμάτων, κατάφυτο με φοίνικες που βρίσκεται περίπου σε απόσταση 35 χιλιομέτρων νότια του Ρεθύμνου. Εκεί , στο Δέλτα του ποταμού Κουρταλιώτη, βρίσκεται η πανέμορφη παραλία Πρεβέλη με την ψιλή άμμο και τα κρυστάλλινα νερά της.

Αγιος ΝικΟλαος

Αφού επιστρέψαμε στην βάση μας και ξεκουραστήκαμε, το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε για μία νέα περιπέτεια. Επιβιβαστήκαμε στο Opel Grandland X της SIXT και αναχωρήσαμε για τον Νομό Λασιθίου.

Πρώτος σταθμός μας, ο κοσμοπολίτικος Άγιος Νικόλαος, με πληθυσμό 20.000 κατοίκων.  Σήμα κατατεθέν της περιοχής είναι η γραφική Λίμνη Βουλιαγμένη μια μικρή λιμνοθάλασσα στο κέντρο της πόλης. Δεκάδες θρύλοι συνδέονται με αυτή, λόγω των νερών της, που έχουν μεγάλο βάθος. Μια βόλτα γύρω από τη λίμνη σίγουρα θα σας χαλαρώσει.

Επόμενος σταθμός ήταν η Σπιναλόγκα. Για να πάτε στο ιστορικό αυτό νησί θα πάρετε το καραβάκι από τον Άγιο Νικόλαο, την Ελούντα ή την Πλάκα. Εμείς επιλέξαμε την κοσμοπολίτικη Ελούντα, άλλωστε είχαμε το αυτοκίνητο, δεν βιαζόμασταν…

Η Σπιναλόγκα στον κατάλογο των μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Η νήσος θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα, με ιστορική σημασία ανά τους αιώνες, της Κρήτης. Εκεί δεσπόζει ένα από τα πιο σημαντικά ενετικά κάστρα της Κρήτης, που λάτρεψε η Βικτόρια Χίσλοπ. Γνωστή, επίσης, σαν το «Νησί των λεπρών», αφού εδώ απομονώνονταν οι λεπροί από την Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα μέχρι το 1957. Για αρκετές δεκαετίες έμεινε αναξιοποίητη. Το Υπουργείο Πολιτισμού έχει ξεκινήσει την ένταξη της Σπιναλόγκα στον κατάλογο των μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

ΙερΑπετρα…

Στη συνέχεια κατηφορίσαμε προς την Ιεράπετρα. Έχοντας το προνόμιο να είναι η νοτιότερη πόλη της Ευρώπης, ακριβώς απέναντι από την Αφρικανική ακτή, με ήπιο κλίμα και θερμοκρασία, η Ιεράπετρα θεωρείται η πλέον ηλιόλουστη περιοχή παραθερισμού σ’ ολόκληρη την Ευρώπη.

Μαγευτική για την ιστορία της, ευνοημένη από τη φύση, είναι η ιδανική αφετηρία για ημερήσιες εξορμήσεις σε παραδοσιακά ορεινά χωριά και παραθαλάσσιους οικισμούς.

Ξεκινήστε για μια απολαυστική βόλτα στο ζωηρό κέντρο της κατά μήκος της προκυμαίας ή χαθείτε στα ήσυχα γραφικά σοκάκια της παλιάς πόλης στην Κάτω Μερά.

Το «Σπίτι του Ναπολέοντα», όπου σύμφωνα με την παράδοση διανυκτέρευσε ο μεγάλος άνδρας τον Ιούλιο του 1798 και το τζαμί με την απέναντι Οθωμανική κρήνη είναι από τα αξιοθέατα που στολίζουν την παλιά πόλη.

Επισκεφθείτε ακόμη την παλιά Οθωμανική Σχολή, στην πλατεία Δημαρχείου, όπου στεγάζονται ευρήματα της περιοχής από τη μινωική μέχρι τη ρωμαϊκή εποχή. Το πιο γνωστό όμως αξιοθέατο της πόλης είναι το ενετικό φρούριο Καλές (13ος αι.,) που ακόμη προστατεύει το λιμάνι της Ιεράπετρας, ιδανικό σημείο για μια ρομαντική βόλτα το ηλιοβασίλεμα.

Για φέτος έχουμε κρατήσει κατά νου πολλές τοποθεσίες. Σημειώσαμε αξιοθέατα που δεν προλάβαμε να πάμε. Μείναμε άκρως ικανοποιημένοι τόσο σε ποιότητα, όσο και σε ασφάλεια που μας παρείχε η εταιρεία SIXT, με το car rental να γίνεται πιο εύκολο από ποτέ…

Πριν το ταξίδι σας, πατήστε εδώ, για να δείτε τις άκρως ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές της εταιρείας που σας ενδιαφέρουν…

Stay safe και… Bon Voyage!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ