Το Outlander Phev ήρθε στη χώρα μας και είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου.
Του Τάκη Πουρναράκη
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Mitsubishi παρουσιάζει ένα plug in Hybrid SUV στο οποίο έχει δοθεί έμφαση στην ηλεκτρική λειτουργία. Το Outlander Phev δεν είναι καινούργιο παρουσιάστηκε στη σημερινή του έκδοση στην έκθεση της Γενεύης πέρυσι το Μάρτιο. Φέρει ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2.4lt που λειτουργεί ως επί το πλείστον σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και ελάχιστα (σ.σ: σε φάση τέρμα γκάζι) σε θερμοδυναμικό κύκλο Otto. Ο κινητήρας αυτός απόδοσης 135PS έχει ως πρώτο ρόλο, το ρόλο του φορτιστή των μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13kwh που ζυγίζουν 250kg και βρίσκονται στο πάτωμα ανάμεσα στα εμπρός και πίσω καθίσματα. Σα δεύτερο ρόλο συνεπικουρεί στην κίνηση του οχήματος τους δυο ηλεκτροκινητήρες ένας εμπλέκεται στον εμπρός άξονα και ένας στον πίσω. Επιπλέον υπάρχει μια γεννήτρια. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τα 224PS ενώ η ροπή είναι σταθερή στα 34.6kgm.
Αντίθετα με τη γενικότερη τάση που επικρατεί, η Mitsubishi Motors αποφάσισε να αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα καύσης (ICE) και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα. Αποφάσισαν λοιπόν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή (έναν μπροστά και έναν πίσω) με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν.
Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων (χωρίς κιβώτιο, όλα τα συστήματα με drive-by-wire,…) και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 kg λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης (χαμηλότερες εκπομπές CO2, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρωτοκόλλου WLTP).
Η έννοια “μέγιστη ισχύς” είναι μόνον ονομαστική καθώς ο βενζινοκινητήρας + το εμπρός μοτέρ + το πίσω μοτέρ + και η γεννήτρια ποτέ δεν λειτουργούν μαζί στη μέγιστη ταχύτητα – επειδή ένας τέτοιος συνδυασμός ποτέ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, το σύστημα PHEV πάντα επιλέγει τον πιο κατάλληλο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και drive modes, με έμφαση στην απόδοση – κίνηση & φόρτιση – και τους χαμηλούς ρύπους.
Ενώ το EV Mode είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κατά την εκκίνηση, η ηλεκτρική αυτονομία των 57 km δεν είναι μονοδιάστατη (δηλαδή 57 km και μετά τίποτα…). Αντί αυτού, το σύστημα PHEV αλλάζει συνεχώς μεταξύ κίνησης & φόρτισης, κυρίως όταν το όχημα οδηγείται σε SAVE mode.
Το σύστημα PHEV της Mitsubishi Motors είναι εκ φύσεως ηλεκτρικό, επομένως η χαρτογράφηση του Λειτουργικού Συστήματος επιτρέπει 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση (η αυτονομία των 57 km είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων). Την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας μέσω του PHEV OS, για προστασία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου.
Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς προβλήματα – και απολύτως αξιόπιστο. Ο οδηγός θα μπορεί:
- Να επιλέξει το EV Mode όπου/όποτε είναι απαραίτητο
- Να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες.
- Να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη. Αυτό το σύστημα θα είναι κρίσιμης σημασίας όταν ισχύσουν νέοι κανόνες σε μερικές πόλεις που θα επιτρέπουν μόνο την είσοδο οχημάτων μηδενικών ρύπων σε μερικές περιοχές. Ο οδηγός του Outlander PHEV θα μπορεί να οδηγεί στα προάστια χρησιμοποιώντας τα υβριδικά προγράμματα και στη συνέχεια να αλλάζει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, στο κέντρο της πόλης.
- Να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα & και της ανάκτησης ενέργειας – και όλα αυτά χωρίς την παράξενη αίσθηση του πεντάλ που παρέχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα αναγεννητικής πέδησης.
Το Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα από το PHEV Operating System και όλα προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση:
« Pure EV Mode » (μέχρι 135 km/h )
Το όχημα κινείται από τα Εμπρός & Πίσω Μοτέρ
Ενέργεια τροφοδοτείται από τη μπαταρία
« Series Hybrid Mode »
Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των Εμπρός & Πίσω ηλεκτροκινητήρων. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται ως Γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα – για 3-10 λεπτά το μέγιστο.
« Parallel Hybrid Mode »
Ο θερμικός κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς (μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα) το εμπρός μοτέρ υποστηρίζει τον κινητήρα + το πίσω μοτέρ εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς. Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h. Στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode (ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 km/h) όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν.
Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της Γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή
Oδηγώντας το Mitsubishi Outlander Phev για λίγα χιλιόμετρα διαπιστώσαμε μια ομαλή, πολιτισμένη οδική συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μετάβασης μεταξύ των driving modes, σημαντικά χαμηλή κατανάλωση, ευρυχωρία/χωροταξία και ευελιξία (μόνιμη ικανότητα 4WD, ικανότητα ρυμούλκησης 1.500 kg, καταλληλότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, χωρητικότητα χώρου φόρτωσης που το καθιστά ικανό για ιδιωτική και επαγγελματική χρήση.
To Mitsubishi Outlander Phev είναι άμεσα διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από τις 45 χιλιάδες ευρώ για την απλή έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό και φτάνουν στις 55 χιλιάδες για την πολυτελή έκδοση. Άμεσος ανταγωνιστής του είναι το υβριδικό Toyota RAV4.
Νέο (MY19) Outlander PHEV
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
EU – προδιαγραφές μοντέλου Instyle | |
Μήκος | 4.695 mm |
Πλάτος | 1.800 mm |
Ύψος | 1.710 mm |
Μεταξόνιο | 2.670 mm |
Μετατρόχια (Εμπρός / Πίσω) | 1.540 mm / 1.540 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 190 mm |
Γωνία προσέγγισης | 21° |
Γωνία ράμπας | 19,0° |
Γωνία διαφυγής | 22,5° |
Ικανότητα ρυμούλκησης | 1.500 kg |
Απόβαρο | 1.880 – 1.900 kg |
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών | – 5 επιβάτες / με subwoofer: 453 L (μέχρι την οροφή*:
– 721 L) – 2 επιβάτες / με subwoofer: 868 L ( μέχρι την οροφή*: 1.584 L) – Ο υποδαπέδιος χώρος αποσκευών προσθέτει 35 L |
Ακτίνα στροφής | 5,30 m |
*χωρίς ηλιοροφή
|
Εμπρός ανάρτηση | Γόνατα MacPherson |
Πίσω ανάρτηση | Πολλαπλών συνδέσμων |
Φρένα (Εμπρός / Πίσω) | Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι |
Τροχοί & Ελαστικά | 225/55R18 |
Κινητήρας | – 88 x 97 mm (2.360 cc)
– Σχέση συμπίεσης: 12.0 – 135 ps @ 4.500 rpm – 211 Nm @ 4.500 rpm – Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου: 45 L |
Εμπρός ηλεκτροκινητήρας | – 82 ps
– 137 Nm |
Πίσω ηλεκτροκινητήρας | – 95 ps
– 195 Nm |
Μπαταρία | – Ιόντων λιθίου
– 88 κυψέλες – 300 V 13.8 kWh |
Χρόνος φόρτισης | – Κανονική φόρτιση / AC 230 V 16A: 4,0 ώρες
– Ταχεία φόρτιση*: ± 80% σε 25 λεπτά |
|
(Ευρωπαϊκές προδιαγραφές) | MY18 Outlander PHEV | New (MY19) Outlander PHEV |
(Πρωτόκολλο NEDC) | (Πρωτόκολλο WLTP) |
Τελική ταχύτητα* | 170 km/h | 170 km/h |
0 – 100 km/h* | 10″8 | 10″5 |
Εν κινήσει επιτάχυνση* | ||
(40 – 60 km/h) | 2″8 | 2″5 |
(80 – 100 km/h) | 4″3 | 3″7 |
Μέγιστη ταχύτητα * – EV Mode | 125 km/h | 135 km/h |
Μέγιστη αυτονομία – EV Mode | 54 km | 45 km |
Κατανάλωση καυσίμου | 1,7 l / 100km | 2,0 l / 100 km |
(μικτός κύκλος) | ||
Εκπομπές CO2 (g/km) | 41 | 46 |
(μικτός κύκλος) |
*όπου επιτρέπεται από το νόμο
|