της Ελένης Μπίτσιου, Μέλους του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics

 

Το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών είναι ένα σχέδιο που εστιάζει στις υποδομές των αστικών μεταφορών, και λιγότερο στη διαμόρφωση στρατηγικών για την ανάπτυξη των ελληνικών logistics και των εμπορευματικών διεθνών και εθνικών μεταφορών.

Από τους 7 πυλώνες του ΕΕΣΜ, μόνο ο πυλώνας 6 αφορά ξεκάθαρα σε υποδομές, φέροντας τον τίτλο «Βελτίωση αποδοτικότητας του τομέα εφοδιαστικής αλυσίδας», και από τα 16 προβλεπόμενα μέτρα, τα 7 είναι έργα μεταφορικών υποδομών.

Είναι εμφανές πως η βελτίωση των αυτοκινητοδρόμων, των λιμένων, των περιφερειακών αερολιμένων και ευρύτερα των μεταφορικών υποδομών, ευνοεί ξεκάθαρα και τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η αγορά αλλάζει, το ίδιο και οι απαιτήσεις των φορτωτών από τις μεταφορικές εταιρείες. Οι πελάτες εξακολουθούν να ζητούν το “best value for money”. Στο πολύπλοκο περιβάλλον, αυτό που προέχει είναι η αξιοπιστία και η ικανότητα των διαχειριστών μεταφορικού έργου να δίνουν λύσεις. Η τεχνογνωσία, οι υποδομές, οι διαδικασίες, τα συστήματα και, στην περίπτωση των διεθνών διαμεταφορέων, η συμμετοχή σε αξιόπιστα διεθνή δίκτυα μεταφορών αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις συνεργασίας.

Σε αυτό συμβάλλει και η ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις επιχειρήσεις που προωθούν online τα προϊόντα τους να πιέζουν για ολοένα και μικρότερους χρόνους παράδοσης, στους οποίους οι freight forwarders χρειάζεται να ανταποκριθούν.

Ένας νέος ρόλος, τον οποίο οι διαμεταφορείς αποκτούν σταδιακά, είναι και η ανάλυση δεδομένων. Προϋπόθεση βέβαια είναι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών των διαμεταφορέων.

Οι βιώσιμες μεταφορές έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα της μεταφορικής αγοράς, με αρκετούς υποψήφιους πελάτες τους να ζητούν πλέον και περιβαλλοντικά KPIs, προκειμένου να προχωρήσουν σε συμβολαιοποίηση. Η εξέλιξη αυτή ενισχύεται και από τη σταδιακή ενδυνάμωση του θεσμικού πλαισίου, δημιουργεί νέες προκλήσεις για το σύνολο των εμπλεκόμενων εταιρειών στη μεταφορά και οδηγεί στον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των μεταφορικών μέσων και του τεχνολογικού εξοπλισμού.

……………………….

Περιοδικό ΧΡΗΜΑ, τευχ. Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2019