Μπορεί οι ισπανικοί όμιλοι ένδυσης να κατακλύζουν την Ευρώπη με καταστήματα πασίγνωστων brand, όπως τα «Zara», «Massimo Dutti», «Mango», «Oysho» και «Pull&Bear», αλλά τα τελευταία χρόνια η ελληνική μόδα φαίνεται πως κερδίζει καταναλωτές στην Ισπανία.

Ολοένα και περισσότερα φορτία ελληνικών ρούχων περνούν, παρά την πανδημία, τα ισπανικά σύνορα και πωλούνται ιδίως σε τουριστικές περιοχές και μικρές πόλεις.

Παρεό «made in Greece» στα τουριστικά καταστήματα της Μαγιόρκας. Πολύχρωμα μαγιό ελληνικής ραφής στην Ίμπιζα. Και σακάκια ή ταγιέρ, που πριν μπουν στη γκαρνταρόμπα στελεχών επιχειρήσεων στις μεγάλες εταιρείες της Μαδρίτης, έχουν περάσει από τα σχεδιαστήρια των ελληνικών βιοτεχνιών ρούχων.

Όχι μόνο ως ρούχα ιδιωτικής ετικέτας, που έχουν ραφτεί για λογαριασμό των μεγάλων ισπανικών brand (private label), αλλά και ως επώνυμα ελληνικά ενδύματα των περίπου 30 ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης, που εξάγουν στην Ισπανία (το μερίδιο του επώνυμου ελληνικού ρούχου στην ισπανική αγορά εκτιμάται ότι ξεπερνά πλέον αρκετά το 50% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών ένδυσης στη χώρα). Ως αποτέλεσμα, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ρούχων στην Ισπανία εκτιμάται ότι υπερδιπλασιάστηκε πέρυσι, σε σύγκριση με το 2017, με την τάση να παραμένει ευνοϊκή για φέτος και για το 2023.

Τα παραπάνω επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλος Ασλανίδης και, επικαλούμενος στοιχεία της Eurostat, γνωστοποιεί ότι η Ισπανία (η οποία σημειωτέον πραγματοποίησε το 2019 συνολικές εισαγωγές ύψους 20 δισ. ευρώ σε ένδυση και υπόδηση) «είναι σήμερα η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό ρούχο».

Οι ελληνικές εξαγωγές ένδυσης στη χώρα, διευκρινίζει, «έφτασαν στα 43 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι 25 εκατ. ευρώ και 19 εκατ. ευρώ αντίστοιχα κατά τα προπανδημικά 2018 και 2017, σύμφωνα πάντα με τη Eurostat».

«Παρότι τα επίσημα στοιχεία για το 2021 δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, η εκτίμησή μας είναι ότι οι ελληνικές εξαγωγές ρούχων στην Ισπανία ξεπέρασαν πέρυσι τα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 30 εκατ. υπολογίζουμε πως αφορούν επώνυμο ελληνικό ρούχο και τα υπόλοιπα το private label», σημειώνει ο κ. Ασλανίδης, ο οποίος, μόλις λίγα χρόνια πριν, δεν μπορούσε και ο ίδιος να φανταστεί την πορεία που θα είχε το ελληνικό ρούχο σε μια αγορά, που έχει πετύχει τα brand των επιχειρήσεών της να «φιγουράρουν» στους πιο κεντρικούς δρόμους όλης της Ευρώπης.

Oι επιδόσεις των 100 μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης

φωτό Θ. Ασλανίδη: exportnews

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here