«Όλοι έχουν ένα σχέδιο μέχρι να δεχτούν μια γροθιά στο στόμα»: χρησιμοποιώντας και το συγκεκριμένο ρητό του πυγμάχου Μάικ Τάισον, ο Λάζαρος Πεντερίδης, CEO της νεοφυούς επιχείρησης «ComeTogether», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «ακόμα και αν έχεις το καλύτερο προϊόν, το τέλειο πλάνο, δεν θα τα καταφέρεις, αν δεν μπορείς να προσαρμόσεις άμεσα το σχέδιό σου όταν δεχτείς μια γροθιά όπως αυτή της Covid-19».
Ο ίδιος, μηχανικός λογισμικού, όπως και οι τρεις συνιδρυτές της «ComeTogether», Σταύρος Αντωνιάδης, Νίκος Χατζηβασιλειάδης και Στάθης Μήτσκας, διείδε νωρίς ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας δεν θα ήταν βραχυπρόθεσμες κι έτσι η «ComeTogether», που είχε βγει στην αγορά το φθινόπωρο του 2019, έκανε βραχυπρόθεσμο «pivot» στις αρχές Μαρτίου.
Με απλά λόγια, η ομάδα άλλαξε το αρχικό αντικείμενο της εταιρείας, που ήταν η έκδοση εισιτηρίων για θεάματα μέσω του blockchain.
Και χρησιμοποιώντας την «πρώτη ύλη» της -δηλαδή την τεχνολογία του blockchain και τους εξειδικευμένους μηχανικούς συνιδρυτές της- ανέπτυξε εφαρμογή αποθήκευσης πιστοποιητικών ανοσίας στον νέο κορονοϊό. Στόχος της ομάδας παραμένει όταν η κατάσταση εξομαλυνθεί κι αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, η startup να επιστρέψει στο αρχικό της αντικείμενο.
«Η ComeTogether δημιουργήθηκε, γιατί ως φίλοι των θεαμάτων είχαμε ζήσει και οι ίδιοι την αγανάκτηση τού να μη βρίσκεις εισιτήριο στο επίσημο σάιτ προπώλησης και να αναγκάζεσαι να το πληρώσεις ακριβά στη δευτερογενή αγορά σε κερδοσκόπους μεταπωλητές. Κι είχαμε αρχίσει να πηγαίνουμε καλά, “ξεκλειδώνοντας” έναν καινούργιο τζίρο από τις μεταπωλήσεις για διοργανωτές και καλλιτέχνες, ενώ ταυτόχρονα το κοινό έβρισκε εισιτήρια σε τιμές κοντά στην ονομαστική αξία τους. Την ώρα όμως που περνούσαμε σε κλίμακα μεγαλύτερων πελατών …μάς πρόλαβε ο κορωνοϊός» εξηγεί.
Τότε συνειδητοποίησαν, λέει, ότι το να περιμένουν να …περάσει η κρίση, δεν ήταν βιώσιμη στρατηγική επιβίωσης και αποφάσισαν να κάνουν pivot, στρεφόμενοι στα πιστοποιητικά ανοσίας, μέσω του blockchain, που λειτουργεί άψογα σε τέτοια αντικείμενα, λόγω της υψηλής διαφάνειας που διασφαλίζει. Τη “στροφή” βοήθησε η συμμετοχή τους στον μαραθώνιο ανάπτυξης καινοτόμων εφαρμογών για την πανδημία, Antivirus Crowdhackathon, όπου αναδείχτηκαν ανάμεσα στους νικητές. «Μέσω του Hackathon αρχίσαμε να κάνουμε κάποιες επαφές με την Περιφέρεια Αττικής και κάποια διαγνωστικά κέντρα. Θα θέλαμε να βγούμε στην αγορά ακόμα και στα τέλη Ιουνίου» σημειώνει.
Η ComeTogether προσπαθεί τώρα να χτίσει υγιή παρουσία και πελατολόγιο πάνω στο νέο της αντικείμενο, ευελπιστώντας ταυτόχρονα ότι η ύπαρξη πιστοποιητικών ανοσίας μπορεί να βοηθήσει στην επανεκκίνηση εκδηλώσεων για άτομα που αποδεδειγμένα την έχουν -δεν αναζητά επενδυτές ως αυτοσκοπό. «Όταν μια επιχείρηση είναι υγιής και έχει πελάτες, οι επενδύσεις θα έρθουν» εκτιμά ο συνιδρυτής της ComeTogether, η οποία βοηθήθηκε στα πρώτα της βήματα από το οικοσύστημα καινοτομίας Θεσσαλονίκης, OK!Thess._
Δείτε επίσης: Η ελληνική start up που κέρδισε πελάτες-γίγαντες με το… «word of mouth»