Γράφει η «ξενοδόχος»
Μπορεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας να διανύει τη χειρότερη περίοδο της ιστορίας του, ωστόσο είναι ενθαρρυντικό ότι ακόμη και τώρα το Ελευθέριος Βενιζέλος ‘’ακούγεται’’ πανευρωπαϊκά για έναν πολύ καλό λόγο, θέτοντας μάλιστα υποψηφιότητα για μία σημαντική ευρωπαϊκή διάκριση.
Ειδικότερα, η κτιριακή επέκταση στη νότια πλευρά του αεροδρομίου είναι υποψήφια για το κορυφαίο ευρωπαϊκό βραβείο αρχιτεκτονικής, Mies van der Rohe. Το βραβείο απονέμεται στο καλύτερα υλοποιημένο έργο Ευρωπαίου αρχιτέκτονα/ομάδας, ενώ για το Ελ. Βενιζέλος, την αρχιτεκτονική μελέτη έχουν εκπονήσει οι Τομπάζης & Συνεργάτες /AVW Architecture.
Σημειώνεται εδώ ότι προ πανδημίας και με δεδομένη τη μεγάλη άνοδο της επιβατικής κίνησης, ξεπερνώντας το 2019 το ορόσημο των 25 εκατ. επιβατών (που ανακόπηκε όμως βίαια λόγω του κορωνοϊού), η διοίκηση της ‘’Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών’’ είχε σε εξέλιξη τις νέες επενδύσεις.
- Τώρα, από την στιγμή που η πανδημία έχει πλήξει δραματικά το αεροπορικό ταξίδι σε παγκόσμιο επίπεδο, ως αποτέλεσμα, το ΤΑΙΠΕΔ ανέστειλε το διαγωνισμό για την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που έχει στην κατοχή του το Ταμείο.
Με την ομαλοποίηση της κατάστασης αναμένεται να γίνει επανεκκίνηση της διαδικασίας. Αντίστοιχη ήταν η εξέλιξη και στα σχέδια επέκτασης των υποδομών του αεροδρομίου.
Η προγραμματισμένη εκπόνηση των απαραίτητων μελετών εντός του 2020 έχει προσωρινά ανακοπεί, με τη διοίκηση του αεροδρομίου να μελετά την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση (μετά Covid19 εποχή) για να προχωρήσει σε επικαιροποίηση του χρονοδιαγράμματος των εργασιών.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2020 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μόλις που κατάφερε να ξεπεράσει τα 8 εκατομμύρια επιβατών με πτώση 68,4% έναντι του 2019, ενώ όταν ξεκινούσε τη δραστηριότητά του πρίν από δύο δεκαετίες σχεδόν, εν έτει 2002 το αντίστοιχο νούμερο ήταν στα 11,8 εκατ. επιβατών