Οι τεχνολογίες έξυπνης συσκευασίας που βασίζονται σε μοναδικούς ψηφιακούς κωδικούς θα δημιουργήσουν.. συναρπαστικές νέες προοπτικές, τόσο στα ηλεκτρονικά όσο και στα φυσικά παντοπωλεία μέσα στα επόμενα χρόνια, υποστηρίζει η ετήσια έκθεση Tetra Pak Index 2018.
Οι ηλεκτρονικές αγορές σε είδη παντοπωλείου παρουσιάζουν διψήφια αύξηση, ενώ παράλληλα τα παραδοσιακά καταστήματα επαναπροσδιορίζονται, πραγματοποιώντας συγχωνεύσεις σε ένα omnichannel (πολυκαναλικό) σύστημα αγορών στο οποίο οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να κάνουν τις αγορές τους όποτε θέλουν, όπου θέλουν και όπως θέλουν, έχοντας μόνο το κινητό τους τηλέφωνο. Η συσκευασία θα παίξει επίσης σημαντικό ρόλο στις τάσεις που διαμορφώνουν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παντοπωλείων.
Οι τέσσερις τάσεις που διαμορφώνουν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παντοπωλείων
Η ετήσια έκθεση Tetra Pak Index 2018 υπογραμμίζει τις τέσσερις τάσεις που διαμορφώνουν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παντοπωλείων:
Ευκολία: Ο βασικότερος ίσως παράγοντας για την αύξηση πελατών στα ηλεκτρονικά παντοπωλεία. Οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να γλυτώνουν χρόνο και να διευκολύνουν τη ζωή τους. Οι βασικές ευκαιρίες περιλαμβάνουν την εύκολη ανανέωση προϊόντων, τη φωνητική υποβοήθηση και τη βολική συσκευασία.
Βιωσιμότητα: Η ανάγκη εξάλειψης πλαστικών προϊόντων και η συστηματική ενημέρωση για τα οφέλη της κυκλικής οικονομίας θα συνεχίσουν να αυξάνονται και η ανακύκλωση θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική. Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν εάν οι εταιρίες «κάνουν το σωστό».
Εξατομίκευση & μοναδικότητα: Η προσαρμογή των προϊόντων και η εξατομίκευσή τους στο πλαίσιο πελατοκεντρικής στρατηγικής, θα αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες διαφοροποίησης. Το γεγονός αυτό θα επιταχύνει την τάση direct–to–consumer και αναμένεται πως μέχρι το 2025, το 80% των εταιριών συσκευασίας θα έχουν υιοθετήσει το μοντέλο αυτό.
Τεχνολογία & απόδοση: Η πολύ γρήγορη παράδοση σε λιγότερο από 10 λεπτά, αναμένεται να έχει επιτευχθεί μέχρι το 2025, γεγονός που θα αλλάξει ριζικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών καθώς τότε θα αγοράζουν μικρότερες ποσότητες αλλά πιο συχνά, γεγονός που θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη διαδικασία των logistics. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες θα συνεχίσουν να μεταμορφώνονται χάρη σε μια σειρά τεχνολογιών, ιδίως την αναγνώριση ραδιοσυχνοτήτων (RFID) και τη ρομποτική, ενισχύοντας έτσι την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια.
Ο ρόλος της έξυπνης συσκευασίας
Οι έξυπνες τεχνολογίες συσκευασίας που βασίζονται σε μοναδικούς ψηφιακούς κωδικούς επιτρέπουν σε κάθε συσκευασία προϊόντος να διαθέτει ένα μοναδικό αναγνωριστικό. Αυτοί οι κωδικοί μπορούν να διαβάζονται είτε από συσκευές σάρωσης δεδομένων είτε από ένα smartphone, συνδέοντάς το με έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών και δημιουργώντας πραγματικά αναρίθμητες δυνατότητες.
Δημιουργεί ένα διαδραστικό κανάλι με μεμονωμένους καταναλωτές, επιτρέποντας στις εταιρίες να έχουν συζητήσεις με τον πελάτη σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας πληροφορίες, για τα συστατικά και τα θρεπτικά στοιχεία μέχρι παιχνίδια, προωθητικές ενέργειες και πληροφορίες για το περιβάλλον.
Παράλληλα, με τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω αυτών των ψηφιακών κωδικών, οι εταιρίες θα μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς την εμπειρία των αγορών και να την κάνουν όλο και πιο προσωποποιημένη για τον καταναλωτή.
Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων αναζητούν επίσης μοναδικά αναγνωριστικά στοιχεία συμβατά με τη ρομποτική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην αποθήκευση και τη διανομή τους, καθώς αυτό ευρέως θεωρείται ως το κλειδί για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα δεδομένα και η πλήρης ανιχνευσιμότητα τους βοηθούν να πλοηγηθούν σε πολύπλοκες εφοδιαστικές υπηρεσίες και να βελτιώσουν την επάρκεια, γεγονός που θα καθιστά στιγμιαία την εκτέλεση εντολών.
Ο Alexandre Carvalho, Director Global Marketing Services της Tetra Pak, δήλωσε: “Η άνοδος των ηλεκτρονικών παντοπωλείων είναι μία μεγάλη ευκαιρία για τα τρόφιμα και τα ποτά και οι συσκευασίες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην υποστήριξη της επιτυχίας τους. Συγκεκριμένα, η έξυπνη συσκευασία συμβάλλει στην αύξηση της διαφάνειας και της αποδοτικότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ παράλληλα καθιστά δυνατή μια άμεση, διαδραστική σχέση με τον καταναλωτή. Πιστεύουμε ότι αυτή η ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία, που δοκιμάστηκε από εμάς από το 2016 και τώρα αναπτύσσεται στην Ευρώπη, μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες μας να διερευνήσουν νέες ευκαιρίες, οδηγώντας την ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.”
Η ετήσια έκθεση της Tetra Pak για το 2018 βασίζεται σε έρευνα καταναλωτών που διεξήχθη στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Κίνα, τη Σαουδική Αραβία και την Κορέα, σε μελέτη κατάτμησης της παγκόσμιας αγοράς, καθώς και σε συνεντεύξεις με ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Κίνα.