Δημήτρης Μαλλάς

Από τις πρώτες αγορές που πλήττονται κατά τη διάρκεια μίας οικονομικής ύφεσης είναι αυτή των προϊόντων τεχνολογίας. Πολύ απλά, επειδή δεν θεωρούνται είδη πρώτης ανάγκης. Και το είδαμε αυτό και στην Ελλάδα, όπου η αγορά της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχει παρουσιάσει πτώση που κυμαίνεται σε επίπεδα άνω του 40% σε σχέση με το 2008, όταν και είχε φθάσει στο ζενίθ της.

Τα τελευταία χρόνια, πάντως, η πτώση θα ήταν μεγαλύτερη αν δεν υπήρχε μία κατηγορία προϊόντων που ανθίσταται στην κρίση και παρουσιάζει θετικό πρόσημο. Πρόκειται για τις μεγάλες οικιακές συσκευές, τα αποκαλούμε και «λευκά» από τους ανθρώπους που κινούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες απαρτίζουν αυτή την κατηγορία, η οποία παρουσιάζει άνοδο κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας σε σημείο που να ετοιμάζονται να εισέλθουν σε αυτήν και αλυσίδες που ουδεμία σχέση είχαν στο παρελθόν με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Για όσους αναρωτιούνται γιατί οι Έλληνες συνεχίζουν να αγοράζουν ψυγεία και κουζίνες παρά την ύφεση, η εξήγηση είναι πολύ απλή: αν σου χαλάσει το ψυγείο ή η κουζίνα ή ακόμη και το πλυντήριο ρούχων, δεν έχεις και πολλές επιλογές. Θα αγοράσει καινούριο! Και επειδή η «έκρηξη» στις πωλήσεις αυτών των συσκευών -λόγω της ενισχυμένης οικοδομικής δραστηριότητας- ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές των ’00, είναι προφανές ότι μετά από 15 χρόνια ακόμη και οι καλύτερες συσκευές παρουσιάζουν προβλήματα. Και το αποτέλεσμα είναι οι πωλήσεις να αυξάνονται εις βάρος των υπόλοιπων κατηγοριών. Με παλιό υπολογιστή θα αντέξεις, με χαλασμένο ψυγείο δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση. Και δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που οι αλυσίδες -όπως και οι καταναλωτές- δεν ασχολούνταν τόσο πολύ με τις λευκές συσκευές, προτιμώντας τις «μαύρες» που προκαλούσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Τώρα, η κατάσταση έχει αντιστραφεί…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ