Παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον η παρέμβαση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ για την απόπειρα επέκτασης της σύμβασης του ΔΑΑ “Ελευθέριος Βενιζέλος” με το μισό τίμημα σε σχέση με αυτό που τελικά προσφέρθηκε, έπειτα από παρέμβαση της Κομισιόν. Για το θέμα αυτό υπάρχει ήδη μήνυση στην Εισαγγελία Πρωτοδικών από απόστρατο πλωτάρχη.
- Από τις 23 Μαΐου το www.banks.com.gr είχε ανοίξει το σχετικό θέμα θέτοντας το εύλογο ερώτημα: ΠΟΣΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ, καθώς τότε είχαμε υπεραμυνθεί της παρέμβασης της DG Comp.
- Θυμίζω, αρχικά, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε -μέσω των επαγγελματιών (;) συμβούλων και αποτιμητών του- αξιολογήσει το κόστος της σύμβασης παράτασης στα 480 εκατ. Ευρώ (!).
Μετά από παρέμβαση της DG Comp των Βρυξελλών με την επιστροφή του “φακέλου” με τον χαρακτηρισμό “ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΝ” ακολούθησε νέος γύρος για να ανέβει το τίμημα στα 600 εκατ. (!!).
- Ωστόσο και αυτή η αποτίμηση κρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιεικώς χαριστική για να ακολουθήσει, όπως σας ενημέρωνα τότε, και τρίτος γύρος με επιτόπιο έλεγχο υψηλόβαθμου στελέχους της στην Αθήνα για να διαπιστωθεί πως το εύλογο του τιμήματος ήταν (τουλάχιστον ) 1,1 δισ.
Μάλιστα το υψηλόβαθμο στέλεχος της Επιτροπής είχε εισηγηθεί ως ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΥΛΟΓΟ τίμημα το 1,5 δισ (!!!).
Στις 27 Αυγούστου το www.banks.com.gr , δεν είχε φύγει για διακοπές και είχε επανέλθει θέτοντας εκ νέου το επίσης εύλογο ερώτημα: Στις “Βρυξέλλες ξέρουν αριθμητική, στο Ταμείο όχι,” καθώς η διαφορά στα τρία τιμήματα ήταν αρχικά 120 και τελικά 620 εκατ. (!!!!).
- Ρωτούσαμε επίσης, εάν είχε αντιληφθεί κάποιος εισαγγελέας τι ακριβώς παίχτηκε με το θέμα της ανανέωσης της σύμβασης για το “Ελευθέριος Βενιζέλος” .
- Η διαφορά των 620 εκατ. δεν είναι αμελητέα για να περνά απαρατήρητη και χωρίς να…ανοίγει μύτη.
Άραγε οι σύμβουλοι και αποτιμητές του Ταμείου που είχαν ορίσει το αρχικό τίμημα στα 480 εκατ. Ευρώ ΔΕΝ ήξεραν να κάνουν καλά την δουλειά τους; ή μήπως…
Η ερώτηση που κατέθεσαν χθες στη Βουλή οι βουλευτές της Ν.Δ., Κώστας Καραμανλής και Χρήστος Μπουκώρος προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών αναδεικνύει όλο το μέγεθος της κυβερνητικής ανικανότητας
Ο τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ άργησε να αντιληφθεί τι παίζεται, φθάσαμε μέσα Οκτωβρίου πια, η συμφωνία έκλεισε και προχωρά η χρηματοδότηση της κυρίως μέσω τραπεζικού δανεισμού (στο σχήμα των δανειστών συμμετέχει η Alpha Bank).
O τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ είναι τουλάχιστον άδικος όσον αφορά στις αιχμές που ρίχνει κατά της κυβέρνησης, καθώς ήταν ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός ο οποίος είχε πει ότι το Ταμείο ΔΕΝ κάνει καλά την δουλειά του (αλλά βλέπετε τι να κάνει ο άνθρωπος, “δεμένους” μας έχουν οι δανειστές…).
Και το τελευταίο, ο κ. Καραμανλής ΔΕΝ αναφέρεται ονομαστικά σε λεπτομέρειες επίμαχες όπως για παράδειγμα:
- οι αποτιμητές που είχαν αξιολογήσει τα 480 εκατ. ελέγχθηκαν για την…αστοχία τους;
- ονόματα ΔΕΝ έχουν; (το Banks είχε αναφερθεί σε έναν προς έναν),
- συνεχίζουν να συνεργάζονται με το ΤΑΙΠΕΔ;
- η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ διενήργησε κάποιον εσωτερικό έλεγχο για αυτή την… αστοχία;.
Εν πάσει περιπτώσει, χαίρομαι γιατί έστω και καθυστερημένα, έστω και ημιτελώς οι πολιτικοί μας διαβάζουν το Banks και όσα αποκαλύπτουμε.