Σε τάξη βάζει το κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης η Οδηγία για την Διανομής Ασφαλιστικών Προϊόντων, IDD, ωστόσο θέτοντας σε αυστηρότερο πλαίσιο της Ευθύνες των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Ισως ακόμα δεν έχει γίνει αντιληπτό γιατί είναι περισσότερο στην θεωρία από ότι στη πράξη, σύντομα και σύμφωνα με το πως εξελίσσονται τα γεγονότα, η πράξη θα το δείξει.

της Ελενας Ερμείδου

Οι καταναλωτές γίνονται πιο απαιτητικοί και δεν διστάζουν πλέον να ξεκινούν διαδικασίες αγωγών προκειμένου να βρουν το δίκαιο τους. Η τάση αυτή στο μέλλον αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω βάσει των δικαιωμάτων που δίνει η IDD στους καταναλωτές.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του IW ασφαλισμένοι φαίνεται να ξεκινούν να στρέφονται κατά ασφαλιστικών για αξιώσεις που δεν καλύφθηκαν, ωστόσο οι ασφαλιστικές δεν ήταν ή μπορεί να μην είναι υποχρεωμένες να καταβάλλουν αποζημιώσεις βάσει των συμβολαίων που είχαν στα χέρια τους οι κάτοχοι.

Ασφαλισμένοι μπορεί να απαιτούν να αποζημιωθούν για ζημιές που προέκυψαν σε εξοχική κατοικία για παράδειγμα, ενώ το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει μπορεί να γράφει για κατοικία σε αστική περιοχή. Αυτό μπορεί να είναι ένα παράδειγμα.

Με άλλα λόγια ο ασφαλισμένος στρέφεται κατά της ασφαλιστικής που έχει το συμβόλαιο, χωρίς τις περισσότερες φορές να έχει αποτέλεσμα. Στην περίπτωση αυτή ο συμβαλλόμενος έχει το δικαίωμα να στραφεί κατά του ασφαλιστή που δεν παρείχε επαρκείς διευκρινίσεις.

Αυτή μπορεί να είναι μία συνήθη μορφή αγωγής ή εναντίωσης κατά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο μέλλον την οποία για να την αντιμετωπίσει ο ασφαλιστής χρειάζεται σύναψη συμβολαίου αστικής ευθύνης.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό θέμα για την αγορά ασφαλιστικής διαμεσολάβησης η οποία από την πλευρά της θα πρέπει να δείξει αυξημένη σύνεση και συνέπεια αναφορικά με το ρόλο της. Και βέβαια η αναγκαιότητα και η σοβαρότητα του συμβολαίου ασφάλισης αστικής ευθύνης έρχεται για άλλη μία φορά στο προσκήνιο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here