Γράφει η «ξενοδόχος»

Το είπε χθές και ο νέος υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης- παραλαβής, ότι ο απερχόμενος Χάρης Θεοχάρης κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες στον κλάδο και μάλιστα με τεράστιο αντίκτυπο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Η πρώτη μεγάλη κρίση (προ κορωνοϊού που ούτως ή άλλως δεν έχει προηγούμενο) ήταν με το μεγάλο ‘’κανόνι’’  της Thomas Cook το φθινόπωρο του 2019 που τώρα φαντάζει πολύ μακρινό, μετά και την κατάρρευση που έχει υποστεί σύσσωμος ο κλάδος λόγω της πανδημίας. Από τους εγκλωβισμένους τουρίστες στην Ελλάδα, μέχρι τα τεράστια ‘’φέσια’’ που άφησε ο ταξιδιωτικός κολοσσός σε όλη την τουριστική αλυσίδα στη χώρα μας, η πτώχευση του βρετανικού ομίλου ήταν το πρώτο μεγάλο χτύπημα, έστω κι αν η χρονιά τελικά αποδείχθηκε ότι έκλεισε με ιστορικά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.

Τώρα ο κορωνοϊός είναι μία ακόμη κρίση την οποία θα κληθεί να διαχειριστεί στη συνέχειά της ο Βασίλης Κικίλιας από τη θέση του νέου υπουργού Τουρισμού.

Χθες ο Χάρης Θεοχάρης επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι

  • «μπροστά μας -μπροστά σου, Βασίλη Κικίλια- είναι ένας δύσκολος αγώνας. Ένα ματς, αν θέλεις, όπως αυτά που έδινες στην αθλητική σου καριέρα, το οποίο όμως δεν λήγει ποτέ».

 

Όπως ανέφερε ο απερχόμενος υπουργός χθες στην τελετή παράδοσης παραλαβής, μέχρι στιγμής, έχουμε υποδεχτεί στην Ελλάδα πάνω από 6 εκατομμύρια τουρίστες.

  • «Το 2021, τολμήσαμε να ανοίξουμε την τουριστική αγορά πρώτοι από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και το αποτέλεσμα της αποφασιστικότητάς μας αποτυπώθηκε. Η μέση δαπάνη ανά φιλοξενούμενο έχει αυξηθεί και οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον είναι κάτι περισσότερο από αισιόδοξες.
  • Οι προκλήσεις που έχει μπροστά του εφεξής ο ελληνικός τουρισμός είναι πολλές και μεγάλες.
  • Για παράδειγμα, θεωρώ ως εξόχως σημαντικό τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των έργων, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0».

 

Απευθυνόμενος στον κ. Κικίλια είπε:

  • «εκ μέρους όλων των συνεργατών μου, έχω την τιμή να παραδώσω σήμερα σε εσένα κάτι πραγματικά πολύτιμο: Το brand Ελλάδα, που είναι πιο δυνατό από ποτέ. Πονέσαμε και δουλέψαμε γι’ αυτό, με κάθε ικμάδα δύναμης που μπορεί να είχαμε μέσα μας. Είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσετε με το ίδιο πνεύμα ανιδιοτελούς προσφοράς, με το ίδιο πάθος».