της Ελενας Ερμείδου
Πάνω σε δύο βασικούς άξονες θα κινηθεί η ασφαλιστική αγορά στην μετά Covid εποχή. Στον άξονα για την αύξηση της διείσδυσης προς ιδιώτες και επιχειρήσεις και στην ψηφιοποίηση.
Αν, και οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς διαφέρουν ως την πορεία που θα ακολουθήσει η ασφαλιστική αγορά στην μετά covid εποχή σε σχέση με την πορεία της συνολικής οικονομίας. Κάποιοι, υποστηρίζουν ότι η πορεία της αγοράς θα υπερβεί την πορεία της ελληνικής οικονομίας ενώ άλλοι είναι συγκρατημένοι ως προς την βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη πορεία, σίγουρα της. Όλη η αγορά, ωστόσο είναι πεπεισμένη ότι η πανδημία σήμανε το καμπανάκι για τον σχεδιασμό και την έκδοση νέων προϊόντων.
Η αγορά δεν βλέπει σημαντικές αλλαγές σε βραχυπρόθεσμο, τουλάχιστον επίπεδο για παράδειγμα στο κλάδο αυτοκινήτου, αν εξαιρέσουμε τις προετοιμασίες που γίνονται στο κάδο για την είσοδο του στην ηλεκτροκίνηση, βλέπει όμως να γίνονται θετικές αλλαγές στον κλάδο των Ευθυνών, Αστικής και Επαγγελματικής Ευθύνης. Τα προϊόντα αυτά θα διαφοροποιηθούν, δεν θα είναι ίδια η υφή των κινδύνων. Η πανδημία και η νομοθεσία «αύξησε» όπως λέει η αγορά τις ευθύνες έναντι των διοικήσεων και των επιχειρήσεων.
Στον αντίποδα αυτοί των οποίων οι εκτιμήσεις είναι λιγότερες αισιόδοξες, αυτοί που δηλώνουν ότι ναι μεν, κάποιες γραμμές παραγωγής θα παρουσιάσουν αυξημένη ζήτηση, ωστόσο η αγορά δεν είναι διατεθειμένη να πάρει κινδύνους, γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρξει αντιστάθμιση. Με άλλα λόγια, η αγορά είναι πολύ προσεκτική στο να πάρει κινδύνους από επιχειρηματικούς τομείς όπως είναι η εστίαση, τα γραφεία ταξιδιών, τουριστικά πρακτορεία, ξενοδοχεία, λόγω των πρωτοκόλλων. Επίσης πολλοί από τους επιχειρηματικούς αυτούς τομείς δεν έχουν ανανεώσει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια τους γιατί δεν πληρούν τα κριτήρια που έχει θέσει το κράτος.
Και το τελευταίο αυτοί που θα δουν στο τέλος τους έτους το ταμείο να είναι μείον λόγω της αναστολής των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων όπως μπορεί να είναι από τους τομείς του τουρισμού, πολύ πιθανόν να αποφασίσουν να μην ανανεώσουν τα συνταξιοδοτικά, ακόμα και τα συμβόλαια για την υγεία τους, ακόμα και υπό του φόβου ενός νέου πανδημικού κύματος.
Ο δεύτερος άξονας που είναι η ψηφιοποίηση και έχει μπει στις ράγες εδώ και καιρό, κινείτο με πολύ αργούς ρυθμούς στην αγορά. Η πανδημία οδήγησε τις ασφαλιστικές στο να προχωρήσουν προς μία κατεύθυνση, αυτή της ψηφιοποίησης, αναζητώντας νέες επενδυτικές ευκαιρίες . Ο κλάδος μέχρι πρόσφατα κατατάσσονταν στις τελευταίες βαθμίδες, εν τούτοις το τελευταίο διάστημα η αγορά έχει ολοκληρώσει πολλά έργα πάνω στο κομμάτι της ψηφιοποίησης ακόμα και στον τομέα της πραγματογνωμοσύνης. Ο κλάδος συμπεριλαμβανομένου και της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης διερευνούν ευκαιρίες και νέες τεχνικές πωλήσεων για να αυξήσουν της διείσδυση.
Τόσο η ψηφιοποίηση όσο και η σωστή επικοινωνία είναι τα δύο κλειδιά για την αύξηση της διείσδυσης και της συμμετοχής του ποσοστού της αγοράς στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας.