Γράφει η «ξενοδόχος»
Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και διαγωνισμός καζίνο, διαγωνισμός καζίνο και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.
Αυτά είναι τα δύο εμπόδια, που συνδέονται μάλιστα και μεταξύ τους, προκειμένου να γίνει το επόμενο βήμα για το οικονομικό «κλείσιμο» της συναλλαγής που αφορά την αξιοποίηση της πρώην έκτασης του αεροδρομίου του Ελληνικού με τις υπηρεσίες του Δημοσίου να βρίσκονται ακόμη στο στάδιο των γνωμοδοτήσεων και των παρατηρήσεων. Κι αυτό γιατί η προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης άδειας καζίνο προβλέπει ότι η υποβολή προσφορών παρατείνεται όσο δεν έχουν εκδοθεί οι αναγκαίες ΚΥΑ, επομένως για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού ανάθεσης καζίνο (σ.σ. η σχετική προθεσμία έχει παραταθεί για το τέλος Ιουλίου) είναι απολύτως αναγκαία η έκδοση των ΚΥΑ, οι οποίες δεν έχουν εκδοθεί έως σήμερα.
Οσον αφορά ειδικά την εν εξελίξει διαδικασία για την άδεια καζίνο, από πλευράς του παραχωρησιούχου, ήτοι της Lamda Development έχει στείλει ήδη από τις 16 Νοεμβρίου του 2018 τους τελικούς εμπορικούς όρους κι έκτοτε δεν έχει επέλθει οποιαδήποτε περαιτέρω διαπραγμάτευση για τους όρους αυτούς. Επιπλέον από τις 04 Φεβρουαρίου του 2019 έχει σταλεί το Σχέδιο Σύμβασης με τον επενδυτή του καζίνο. Το σχετικό έγγραφο ανέβηκε στο VDR του διαγωνισμού από τις αρχές περί τα μέσα Φεβρουαρίου κκαι όπως επισημαίνει η εταιρεία δεν χρειάζεται να σταλεί κανένα άλλο έγγραφο.
Ως προς την έκδοση των απαιτούμενων ΚΥΑ (ζώνες ανάπτυξης, πολεοδόμησης και πάρκου), ο παραχωρησιούχος, όπως ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development κ. Οδυσσέας Αθανασίου στη γενική συνέλευση, το σύνολο των μελετών για την έκδοση των ΚΥΑ έχει υποβληθεί ήδη από τις 18.02.2019 για να ακολουθήσει η δημόσια διαβούλευση.
Στην παρούσα φάση, η όλη διαδικασία βρίσκεται στο σημείο όπου οι αρχές «τρέχουν» τις απαιτούμενες διαδικασίες γνωμοδότησης των αρμόδιων υπηρεσιών, τα σχόλια των οποίων θα ληφθούν υπόψη για την έκδοση των ΚΥΑ. Κι εδώ έρχεται η ελληνική γραφειοκρατία, αφού μέχρι στιγμής οι διαδικασίες είναι ατέρμονες, αρκετές υπηρεσίες συνεχίζουν να στέλνουν απόψεις και γνώμες, την ίδια στιγμή που οι απόψεις από βασικές διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ελήφθησαν μόλις αυτήν την εβδομάδα.
Από την πλευρά του ο επενδυτής, προκειμένου να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, θα πρέπει να επεξεργαστεί και να δώσει τα δικά του σχόλια επί των σχολίων των υπηρεσιών και εκτιμάται ότι η διαδικασία αυτή θα διαρκέσει τουλάχιστον 15 ημέρες (για την επεξεργασία και την τοποθέτηση της Lamda επί των σχολίων των υπηρεσιών).
Περαν αυτών υπάρχουν και άλλες εκκρεμότητες- ενδεικτική είναι η εκκρεμότητα των εγγραφών στο Κτηματολόγιο. Κι αυτό γιατί πολεοδόμηση του χώρου χωρίς ορθές εγγραφές στο Κτηματολόγιο θα δημιουργήσει νέες μεγαλύτερες καθυστερήσεις από πιθανές δικαστικές διαμάχες…