Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να αναπτύσσει εξειδικευμένα εργαλεία εκτίμησης κινδύνου, να σχεδιάζει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων και να βελτιώνει την εμπειρία των τελικών πελατών.
Ο κλάδος ασφαλειών βρίσκεται, εδώ και καιρό, στο στάδιο της ψηφιακής μετάβασης. Οι μεγαλύτεροι ασφαλιστικοί κολοσσοί ανά τον κόσμο, έχοντας ως γνώμονα τις καθημερινές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ασφαλιστής και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών, που επηρεάστηκαν σημαντικά από την ανασφάλεια και τους κινδύνους της πανδημίας Covid-19, τοποθετούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην κορυφή της ατζέντας τους.
Στην Έλενα Ερμείδου
iw? Με ποιον τρόπο η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική και το 5G θα αποτελέσουν εργαλεία των ασφαλιστικών στον τομέα των αποζημιώσεων, στην πρόληψη της υγείας και στη διασύνδεση των συσκευών;
απ. Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση βελτιώνουν παρωχημένες και χρονοβόρες διαδικασίες του ασφαλιστικού κλάδου. Ο ασφαλιζόμενος έχει τη δυνατότητα βιομετρικής ταυτοποίησης και επεξεργασίας του προσωπικού του προφίλ και των αιτημάτων του μέσα από την προσωπική του συσκευή.
Ο ασφαλιστής, από την άλλη μεριά, διεξάγει εκτιμήσεις απομακρυσμένα μέσω ανταλλαγής δεδομένων με τους εκάστοτε πελάτες του. Για παράδειγμα, η εφαρμογή της τηλεματικής στα οχήματα προσφέρει δυνατότητες ανάλυσης της οδηγικής συμπεριφορά, βελτιώνει την εκτίμηση κινδύνου και διαμορφώνει αντίστοιχα ασφάλιστρα και αποζημιώσεις συμβολαίων.
Η ανταλλαγή όλων των παραπάνω δεδομένων και η διαλειτουργικότητα μεταξύ των συσκευών διευκολύνεται από τα δίκτυα πέμπτης γενιάς. Η εισβολή του 5G διασφαλίζει μεγάλες ταχύτητες ανταλλαγής δεδομένων, ενώ στις εποχές της πανδημίας διευκολύνει την αντικατάσταση της διά ζώσης επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και ασφαλιστή με ομαλές, χωρίς καθυστερήσεις και υψηλής ευκρίνειας τηλεδιασκέψεις.
iw? Μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση του τεχνικού αποτελέσματος;
απ. Η υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων –όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική, οι λύσεις IoT και τα δίκτυα 5G– εξυπηρετεί σημαντικά τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, ακόμη και σε πραγματικό χρόνο.
Ως εκ τούτου, ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να αναπτύσσει εξειδικευμένα εργαλεία εκτίμησης κινδύνου, να σχεδιάζει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων και να βελτιώνει την εμπειρία των τελικών πελατών.
iw? Συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη είτε αυτός είναι πελάτης λιανικής είτε πάροχος;
απ. Η νέα τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο που οι ασφαλιστικές εταιρείες αλληλοεπιδρούν με τους ασφαλιζόμενους. Νέες απαιτήσεις από πλευράς πελατών και μεγαλύτερος ανταγωνισμός διαμορφώνουν καινούργια προϊόντα και υπηρεσίες που στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πελάτη.
Ψηφιακοί βοηθοί, συσκευές καταγραφής βιομετρικών στοιχείων και αυτοματοποιήσεις είναι διαθέσιμες στους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με στόχο να προβλέψουν συμπεριφορές ασφαλισμένων, να καταγράψουν συμβάντα και να αναπτύξουν εργαλεία εξυπηρέτησης.
Περισσότερα στο insuranceworld.gr