Η κινεζική κατασκευάστρια smartphones και κινητών συσκευών Xiaomi κατέθεσε αίτηση για Αρχική Δημόσια Προσφορά στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, με σκοπό να αντλήσει 10 δισ. δολάρια, ποσό που καθιστά την ΙΡΟ τη μεγαλύτερη στον κόσμο σε σχεδόν τέσσερα χρόνια, ενώ μετά την εγγραφή η κεφαλαιοποίησή της αναμένεται να ανέλθει στα 100 δισ. δολ.
Αν η εταιρεία καταφέρει να αντλήσει το ποσό των 10 δισ. δολ. θα είναι η μεγαλύτερη μετά την ΙΡΟ της επίσης κινεζικής Alibaba στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2014 ύψους 25 δισ. δολαρίων.
Αν η εγγραφή της Xiaomi ολοκληρωθεί θα είναι η πρώτη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ με τους καινούργιους κανόνες που έχουν τεθεί σε ισχύ, σύμφωνα με τους οποίους εταιρείες με διαφορετικού είδους μετοχές μπορούν να διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο, μία κίνηση που γίνεται καθαρά και μόνο για να γίνει το ταμπλό της πρώην βρετανικής αποικίας πιο ελκυστικό για τις τεχνολογικές εταιρείες.
Η κινεζική εταιρεία θα διαθέσει το ποσό που θα αντλήσει για να επικεντρωθεί σε τρεις τομείς: έρευνα και εξέλιξη, επέκταση και ανάπτυξη στο εξωτερικό και επενδύσεις χωρίς να προσδιορίζεται τις είδους θα είναι αυτές.
Στα προϊόντα της εκτός από κινητά τηλέφωνα και tablets περιλαμβάνονται και τα «πράγματα του διαδικτύου», δηλαδή οικιακές συσκευές όπως καφετέριες και μαγειρικά σκεύη που μπορούν να λειτουργήσουν εξ αποστάσεως συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, αλλά και συσκευές wearables για το ανθρώπινο σώμα που καταγράφουν δραστηριότητες και επιδόσεις του κατόχου.
Η ανάπτυξή της είναι αλματώδης, καθώς μέσα σε οκτώ χρόνια από μία κατασκευάστρια φθηνών και μη αξιόπιστων κινητών τηλεφώνων έχει εξελιχθεί στην νούμερο τέσσερα εταιρεία στην αγορά κινητών τηλεφώνων παγκοσμίως, πίσω από τη Samsung, την Apple και την επίσης κινεζική Huawei, πουλώντας 91,4 εκατ. τηλέφωνα το 2017.
Παρόλα αυτά, οι οικονομικές επιδόσεις της Xiaomi για την περασμένη χρονιά ήταν απογοητευτικές από πλευράς καθαρών κερδών, καθώς έκλεισε με ζημίες 690 εκατ. δολ. έναντι κερδών 78 εκατ. δολ. ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων αυξήθηκαν περισσότερο από 65%, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία το μερίδιό της στην αγορά της Ινδίας έφτασε στο 31%, κατά το α’ τρίμηνο του 2018.
Παραταύτα, τα πράγματα ήταν καλύτερα από πλευράς εσόδων, ανήλθαν στα 18 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 65% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα λειτουργικά κέρδη από 600 εκατ. δολάρια το 2016 έφτασαν στα 1,9 δισ. δολ. το 2017. Αυτές οι επιδόσεις δικαιολογούν κατά κάποιον τρόπο και την εγγραφή της εταιρείας στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.