«Πλέον, είμαστε σε καμπάνια στο εξωτερικό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου»
Καμπάνια στο εξωτερικό για την προβολή των ελληνικών προορισμών, ακόμη και πέρα από το πιο γνωστό τουριστικό προϊόν της χώρας, το «Ήλιος & Θάλασσα», έμφαση στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και ενίσχυση του brand «Ελλάδα» εκτός Ευρώπης, περιλαμβάνονται στη στρατηγική του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού τους επόμενους μήνες.
«Δίνουμε έμφαση, πλέον, στον χειμερινό τουρισμό, στις εμπειρίες και στους προορισμούς τριημέρου, το λεγόμενο greekend» δηλώνει ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, ξεδιπλώνοντας το πλάνο του Οργανισμού μετά από μια σεζόν, όπως αυτή του 2022, που αποδείχθηκε παραπάνω από θετική για τον ελληνικό τουρισμό.
Τώρα, και ενόψει της νέας σεζόν του 2023, η στρατηγική του ΕΟΤ βασίζεται στην ενίσχυση του brand της χώρας μας «με επένδυση στην αυθεντικότητα, την ταυτότητά μας και τις μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς στην Ελλάδα όλο τον χρόνο και σε όλες τις περιοχές».
ερ. Κύριε Φραγκάκη, ποιος είναι ο απολογισμός της φετινής χρονιάς για τον ΕΟΤ; Ποιο ήταν το budget του Οργανισμού φέτος και ποιες προσαρμογές χρειάστηκαν να γίνουν;
απ. Πιστεύω ότι το 2022 θα είναι το νέο έτος-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Δεν είναι μόνο το ρεκόρ εσόδων του 2019, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα ξεπεραστεί φέτος, αλλά κυρίως το γεγονός ότι, μέσα σε δύο χρόνια πανδημίας, από το μηδέν του 2020 καταφέραμε την ολική επαναφορά της μεγαλύτερης παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας μας. Αυτό, από μόνο του, συνιστά ένα επίτευγμα, το οποίο κατέστη εφικτό χάρη σε ένα συνεκτικό και αποτελεσματικό κυβερνητικό σχέδιο και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων στον κλάδο.
Ο ΕΟΤ έπαιξε καταλυτικό ρόλο σε αυτήν τη μεγάλη προσπάθεια. Πλέον, είμαστε σε καμπάνια στο εξωτερικό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, δεν μένουμε μόνο στην προβολή του «Ήλιου και Θάλασσας», αλλά δίνουμε έμφαση, πλέον, στον χειμερινό τουρισμό, στις εμπειρίες και στους προορισμούς τριημέρου, το λεγόμενο greekend.
Παράλληλα, υλοποιήσαμε και υλοποιούμε ένα ευρύ πρόγραμμα συνδιαφήμισης με αεροπορικές εταιρείες και tour operators. Όλα αυτά με έναν συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 20 εκατομμύρια ευρώ για τον τελευταίο χρόνο. Προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας και δείχνουμε την απαραίτητη ευελιξία ώστε να γίνουμε ακόμη πιο αποδοτικοί στο ρευστό περιβάλλον όπου επιχειρούμε.
ερ. Ποια προγράμματα προβολής σχεδιάζονται ενόψει της χειμερινής περιόδου, δεδομένου του ότι ήδη και ο πρωθυπουργός, από το βήμα της ΔΕΘ, έκανε λόγο για κίνητρα με πρόγραμμα συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με αεροπορικές και tour operators;
απ. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από την πρώτη μέρα που ξέσπασε η υγειονομική κρίση, συντόνισε το κυβερνητικό σχέδιο, μεταξύ άλλων, για την ανάκαμψη του τουρισμού μας. Η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται και ενόψει της επόμενης χρονιάς, γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός, πιστός στην προτεραιότητα που δίνει στον τουρισμό, ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ένα πρόγραμμα κινήτρων συνδιαφήμισης σε αεροπορικές και tour operators που θα κρατήσουν ή και θα ενισχύσουν τις πτήσεις και τις ροές ταξιδιωτών στη χώρα μας το επόμενο διάστημα, ακόμα και μέσα στον χειμώνα.
Γι’ αυτόν τον σκοπό, μαζί με τον υπουργό Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια, επισκεφθήκαμε χώρες που είναι προτεραιότητά μας ενόψει του χειμώνα, ακριβώς για να επικοινωνήσουμε το κυβερνητικό σχέδιο και να συζητήσουμε από κοντά με τους «παίκτες» της ευρωπαϊκής αγοράς. Τα μηνύματα και το κλίμα είναι θετικά και ήδη οι πρώτες συμφωνίες έχουν γίνει, ενώ ετοιμάζουμε και νέα εξειδικευμένη καμπάνια, ενόψει του χειμώνα, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο έχει σταθεί πολύτιμος υποστηρικτής σε αυτήν τη μεγάλη προσπάθεια που κάνει ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού.
ερ. Σε δεύτερο επίπεδο, ποιες είναι οι πρωτοβουλίες που σχεδιάζετε για τη σεζόν του 2023; Ποια είναι, γενικότερα, η στρατηγική για την επόμενη θερινή σεζόν; Ποιος θα είναι ο προϋπολογισμός;
απ. Γνωρίζουμε ότι το 2023 θα είναι μια εξαιρετικά ανταγωνιστική χρονιά, με πολλές ιδιαιτερότητες αλλά και πολύ θετικές προοπτικές. Προετοιμαζόμαστε ήδη για το επόμενο έτος με μια στρατηγική η οποία βασίζεται στην ενίσχυση του brand της χώρας μας, με επένδυση στην αυθεντικότητα, την ταυτότητά μας και τις μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς στην Ελλάδα όλο τον χρόνο και σε όλες τις περιοχές.
Είναι σημαντική για εμάς η επιδίωξη της χρονικής και χωρικής διάχυσης του τουριστικού μας προϊόντος, καθώς και η ακόμα μεγαλύτερη συμβολή του στην κοινωνική συνοχή. Αυτή άλλωστε είναι και μια σημαντική πτυχή του στόχου της βιωσιμότητας, ο οποίος θα αποτυπωθεί και στη νέα καμπάνια μας για το 2023.
ερ. Σε ποιες αγορές θα στοχεύσετε και κατά πόσο σκοπεύετε να εντάξετε και νέους προορισμούς-στόχους; Υπάρχουν κάποιες καινοτομίες που σκοπεύετε να εισαγάγετε;
απ. Οι παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης αποτελούν την πρώτη μας προτεραιότητα. Έχουμε όμως στρέψει την προσοχή μας και έχουμε ήδη αρχίσει να δουλεύουμε και νέες αγορές-στόχους. Οι ΗΠΑ-Καναδάς πήγαν εξαιρετικά καλά φέτος και σκοπεύουμε να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο εκεί, οι χώρες της Λατινικής Αμερικής είναι στο ραντάρ μας και με το νέο γραφείο του ΕΟΤ στη Μαδρίτη σκοπεύουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας εκεί, οι αραβικές χώρες επίσης είναι πολύ σημαντικές κι έχουμε επανεκκινήσει πολλές δράσεις προβολής στην περιοχή, ενώ και η Αυστραλία είναι ένας εφικτός στόχος, γι’ αυτό και προγραμματίζουμε το άνοιγμα ενός γραφείου του ΕΟΤ εκεί.
Δεν μένουμε αδρανείς στον ΕΟΤ, αλλά συνεχώς αναζητούμε ευκαιρίες για να αναδείξουμε τη χώρα μας και τον τουρισμό της σε όσο περισσότερες περιοχές του κόσμου είναι αυτό εφικτό.
Από το Greek Hospitality Guide