Δημήτρης Μαλλάς

Αύξηση τζίρου και πωλήσεων φέρεται να κατέγραψαν τα ελληνικά online καταστήματα τη φετινή Black Friday, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις της ContactPigeon, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των αυτοματοποιημένων λύσεων μάρκετινγκ για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Συγκεκριμένα, η έρευνα της ContactPigeon, η οποία βασίζεται στη δραστηριότητα των περισσότερων από 250 πελατών της, έδειξε ότι τη φετινή Black Friday και σε σύγκριση με την ίδια περίοδο των 24 ωρών, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το 2017. Ο συνολικός online τζίρος της Black Friday το 2018 αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με το 2017.

Η κατηγορία της μόδας ήταν η πιο δημοφιλής κατηγορία αντιπροσωπεύοντας το 25% όλων των online παραγγελιών. Αμέσως μετά ήταν τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και οι ηλεκτρονικές συσκευές με 21% και 20% των παραγγελιών αντίστοιχα.

Οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις κατά τη διάρκεια της Black Friday στην Ελλάδα ήταν Media Markt, Public, Κοτσώβολος, H&M, Zara και Πλαίσιο. Επίσης, για τους online retailers, οι πιο πολυσύχναστες ώρες αγορών ήταν μεταξύ 12-1 μ.μ και 8-9 μ.μ.

Αξιοσημείωτο είναι πως οι μισές από τις παραγγελίες της φετινής Black Friday έγιναν μέσω smartphone, αύξηση 3% από πέρυσι που σηματοδοτεί ένα ορόσημο για την τάση των αγορών με κινητά τηλέφωνα. Ακόμη, το 26% των online αγοραστών επισκέφθηκαν απευθείας την ιστοσελίδα του καταστήματος που προτίμησαν για τις online Black Friday αγορές τους. Επίσης, το email μarketing από μόνο του έφερε σχεδόν το 20% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, ξεπερνώντας τα social media και την online διαφήμιση.

Ακόμη, περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα υιοθέτησαν αυτοματοποιημένες τακτικές μάρκετινγκ (marketing automation) ως μέρος της Black Friday καμπάνιας τους, πετυχαίνοντας το 7% των πωλήσεων να δημιουργηθεί αυτόματα. Τα αυτόματα αναδυόμενα μηνύματα (automated pop up messages) ήταν από τα πιο αποτελεσματικά για τη μετατροπή επισκεπτών, με απόδοση που έφτασε κοντά στο 4% του συνολικού όγκου παραγγελιών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here