“Ίπτανται” τα οικονομικά μεγέθη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”, καθώς τα καθαρά κέρδη (μετά από φόρους) ανήλθαν στα 188 εκατ.€ στο 9μηνο.
Από 131,9 εκατ.€ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, δηλαδή +42% αύξηση από έτος σε έτος.
Tα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 436 εκατ.€, από 357 εκατ. το 9μηνο του 2022 (αύξηση 22%), οι δε συνοπτικές καταστάσεις συντάχθηκαν με την προοπτική διανομής προσωρινού μερίσματος.
Σημειώνεται πως, μετά την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων (στις 2 Νοεμβρίου) η διοίκηση προχώρησε σε τροποποίηση του καταστατικού
προκειμένου (όπως αναφέρεται σχετικά)
- ¨… οι μετοχές της εταιρίας δύνανται να εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών ή σε οποιοδήποτε διεθνώς αναγνωρισμένο Χρηματιστήριο Αξιών, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, που λαμβάνεται, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 19.1 (συνήθης απαρτία) και 20.2 (ειδική πλειοψηφία)…”
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, θα εισαχθεί στις αρχές του 2024, το 30% του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο και ειδικότερα, το 20% μέσω δημόσιας εγγραφής, ενώ το υπόλοιπο 10% στον νυν μεγαλομέτοχο, την AviAlliance, μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης.
Με τη διάθεση του 30%, το ελληνικό δημόσιο θα απομείνει με 25%, κυριότητας του Υπερταμείου.
Μέτοχοι του ΔΑΑ, εκτός από το ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το 30%, ποσοστό το οποίο θα διατεθεί κατά τη δημόσια εγγραφή, είναι ακόμη το Υπερταμείο (με 25% το οποίο θα διατηρήσει στο χαρτοφυλάκιό του), οι Avi Alliance GmbH (26,7%) και Avi Alliance Capital GmbH (13,3%), αμφότερες συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%).
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και PSP Investments (που ελέγχει συνολικά το 40% και το management) προβλέπει το δικαίωμα της δεύτερης να αποκτήσει, κατά την εισαγωγή των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στο Χρηματιστήριο, ένα επιπλέον ποσοστό 10%, αλλά με σημαντικό όμως υπερτίμημα (premium) σε σχέση με την τιμή της μετοχής που θα διαμορφωθεί κατά τη δημόσια εγγραφή.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η κεφαλαιοποίηση που μπορεί να πετύχει η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κινείται στην περιοχή των 3 δισεκατομμυρίων.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019, τελευταίο έτος πριν από την πανδημία, τα λειτουργικά έσοδα του ΔΑΑ ανήλθαν σε 506,7 εκατομμύρια, τα κέρδη EBITDA στα 336,6 εκατομμύρια και τα προ φόρων κέρδη στα 224,9 εκατομμύρια.
- Χρηματιστηριακές πηγές εξηγούν πως οι υψηλές διαχρονικά μερισματικές επιδόσεις του ΔΑΑ, σε συνδυασμό με τις προοπτικές ανάπτυξης και το επιτυχημένο track record του management, όπως και η παράταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 που ψηφίστηκε το 2019, μπορούν να διασφαλίσουν ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από θεσμικούς όσο και από ιδιώτες επενδυτές.
Αυτό σημαίνει πως τα έσοδα του Δημοσίου από τη δημόσια εγγραφή, αν συνυπολογιστεί και το premium για το 10%, μπορούν να προσεγγίσουν ή και να ξεπεράσουν τα επίπεδα του ενός δισεκατομμυρίου.
Παράλληλα το Δημόσιο θα διατηρήσει ένα ποσοστό της τάξης του 25% που θα παραμείνει στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου και το οποίο μπορεί ανά πάσα στιγμή να αξιοποιηθεί, αφού θα είναι πλέον εισηγμένο στην ελεύθερη αγορά