Σε μία περίοδο όπου ο χρηματοπιστωτικός τομέας συνεχίζει να βρίσκεται σε μία διαδικασία συνεχών αλλαγών, το 11th Digital Banking Forum έρχεται για να δώσει απαντήσεις στα ζητήματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου όσον αφορά τόσο στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών όσο και για την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών.
Το phygital εξελίσσεται σε βασικό άξονα της λειτουργίας των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ ο χώρος των πληρωμών είναι από εκείνους που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον όλων των υπόλοιπων κλάδων της οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Δημήτρης Λιτσικάκης, Director, Profile Software στην τοποθέτησή του στο φόρουμ μίλησε για το εξής θέμα: “From FOMO to FOBO: Riding the AI Wave”, όπου FOMO: “Fear of Missing Out” που αφορά την παλαιότερη εφαρμογή των τεχνολογικών εργαλείων και “FOBO: Fear of Βeing Obsolete” που αφορά το σκεπτικό ότι όποιος δεν εφαρμόζει την ΑΙ, μπορεί να είναι απαπαρχαιωμένoς σε σημείο που μπορεί να μην είναι relevant.
Όπως ανέφερε ο κ. Λιτσικάκης, από το ChatGBT κι έπειτα, εξαπλασιάστηκε ο αριθμός των αναφορών του ΑΙ. Παρέχοντας μια ποσοτικοποίηση των δεδομένων είπε ότι παρατηρείται μια άνοδος του GDP της Κίνας κατά 26,1% από το contribution της ΑΙ έως το 2030. Σχετικά με την potential value της Τεχνητής Νοημοσύνης στο παγκόσμιο banking, αυτή ανέρχεται στο 1 τρις δολάρια.
Κατά τον κ. Λιτσικάκη οι τράπεζες πρέπει να γίνουν ΑΙ first τόσο σε ό,τι αφορά το vision όσο και το execution.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στο customer engangement και στο κατά πόσο η ΑΙ φέρνει περισσότερο value σε αυτό τον τομέα. Όπως τόνισε η ΑΙ παρέχει πρόσβαση σε νέες αγορές, απευθύνεται σε νέες ηλικίες, επιτρέπει να μιλήσεις σε αυτές τις γενιές με personalization, να τους πλησιάσεις έξω από τα τραπεζικά κανάλια, με δημιουργία οικοσυστημάτων με την ενσωμάτωση ΑΙ. Όπως είπε χαρακτηριστικά “Ξεχάστε τo τραπεζικό κατάστημα, ξεχάστε ακόμα και το κινητό, μπορεί να γίνει interaction από ένα network, ή από το checkout ενός e-shop;
Και συνέχισε: “Εγώ θέλω να αποχαιρετίσω πια τα chatbots. Δεν ήταν ιδιαίτερα έξυπνα, σήμερα με το Gen AI περνούμε σε ένα νέο πεδίο, το conversational banking. Φανταστείτε να έχετε κάποιες ανάγκες απλές, όπως πχ χάνετε την κάρτα σας και θέλετε να την κλειδώσετε. Γιατί να μην μπορείς να μιλήσεις με κάποιον, εν προκειμένω με την GenAI θα σου πει ‘λυπάμαι που έχασες την κάρτα σου, για ποια κάρτα μιλάς, την πιστωτική ή την debit; Και θα σου την κλειδώνει ανάλογα με την απάντηση που θα δίνεις”.
Η Profile, δήλωσε ο κ. Λιτσικάκης, έχει αναπτύξει το AI.Adaptive, πρόκειται για μια μεγάλη και σημαντική επένδυση η οποία έρχεται να λύσει αυτή την ανάγκη. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να κουμπώσει σε οποιοδήποτε περιβάλλον digital banking. Ο κόσμος θέλει να ρωτά με απλή γλώσσα και να λαμβάνει απαντήσεις. Θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να κάνει και follow up ερωτήσεις “πώς μπορώ πχ να μειώσω τα έξοδά μου στις ασφάλειες”.
Σχετικά με τo investment management, είναι δεδομένο ότι όλα τα oικονομικά ίδρύματα έχουν πάρα πολλά data και πνίγονται σε αυτά. Πώς αξιοποιούμε αυτά για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας, αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα; Δεν θα κάνουν τα ρομπότ τη δουλειά για μας αλλά θα μας βοηθούν να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερη. Ας πάρουμε για παράδειγμα έναν wealth manager που ασχολείται καθημερινα με αυτά τα πράγματα. Αυτός θα μπορεί με απλές ερωτήσεις όπως πχ ποιο portfolio είχε τις καλύτερες επιδόσεις ή ποιες μετοχές έχει αυτό το portfolio; Ερώτηση πάνω στην ερώτηση και με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να λαμβάνουμε άμεσα απαντήσεις και να παίρνουμε αποφάσεις.
Ο κ. Λιτσικάκης εκτίμησε ότι πρόκειται για έναν τομέα που θα δημιουργήσει 130 εκατ. νέες θέσεις εργασίας έως το 2030 ενώ το contribution στην παγκόσμια οικονομία θα αγγίξει τα 15,7 τρις.