Αποστολή στη Δίρφη: Τάκης Πουρναράκης

 

Ένας στους τρεις αγοραστές στην Ευρώπη επιλέγει από την κατηγορία των SUV και αυτή η τάση είναι ανοδική. Είναι λογικό λοιπόν όλοι οι κατασκευαστές να παρουσιάζουν μοντέλα αυτής της διαμόρφωσης. Βέβαια η VW που ξεκίνησε 16 χρόνια πριν με το Touareg έχει ήδη στις τάξεις της εκτός από το μεγάλο νομάδα, το  Tiguan και το T Roc. Το Tiguan είναι στα 4.5m, το T Roc είναι στα 4.2m και σ’ αυτή την περιοχή υπάρχουν άλλα δυο εξαιρετικά πετυχημένα μοντέλα της εταιρείας το Polo και το Golf. Παραταύτα οι επικεφαλής της Γερμανικής εταιρείας έκριναν πως εκεί υπάρχει χώρος για ένα ακόμη SUV και έτσι εγένετο το T Cross.

Tο T-Cross βασίζεται, όπως και το Polo, στο μεταβλητό πλαίσιο για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (MQB) και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στην Ισπανία και συγκεκριμένα στη Navarra. H Volkswagen θα επενδύσει το 2019 στο συγκεκριμένο εργοστάσιο περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ προκειμένου να ανταποκριθεί στη συνεχή αύξηση της κατηγορίας των compact SUV, για την οποία μελέτες προβλέπουν πως θα διπλασιάσει σχεδόν το μέγεθός της την επόμενη δεκαετία. Επίσης, εκδόσεις του Τ-Cross θα κατασκευάζονται τόσο στη Νότιο Αφρική όσο και στην Κίνα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των συγκεκριμένων αγορών.

Με μήκος στα 4.1m το νέο μικρό SUV της VW, φιλοδοξεί να τοποθετηθεί σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν τα Toyota CHR, Suzuki Vitara, Peugeot 2008, Ford Ecosport, Kia Stonic, Dacia Duster. Σημειώστε πως η VW έχει ήδη παρουσία στην κατηγορία αυτή με το T Roc. Ειδοποιός διαφορά του T Cross σε σχέση με το T Roc είναι πως έχει τετραγωνισμένο σχήμα και άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών του χώρων. Φαίνεται και είναι πιο ψηλό από το T Roc σημειώστε πως απέχει από το έδαφος 18cm. Ρυθμίζοντας το κάθισμα του οδηγού στα μέτρα μου (σ.σ: 1.85cm/100kg) κάθισα άνετα πίσω απ’ αυτό.

Προσφέρεται η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του κινητού τηλεφώνου.

Το εσωτερικό, τυπικό VW με σκληρά πλαστικά, υψηλή ποιότητα συναρμογής, καλή εργονομία, ικανοποιητικές θέσεις για μικροαντικείμενα και την πολύ βολική επαγωγική φόρτιση που σου δίνει τη δυνατότητα να φορτίσεις το κινητό σου χωρίς καλώδιο. Είναι σημαντικό να θυμάστε πως για την μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής/απόδοσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου δεν πρέπει να την φορτίζουμε αν βρίσκεται πάνω από το 75% και να μην την αφήνουμε να πέσει κάτω από το 20%.

Είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις η οθόνη multimedia των 8 ιντσών. Το λογισμικό είναι εύκολο στη χρήση.

Το T-Cross διατίθεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς κεντρική οθόνη αφής 8,0 ιντσών και προαιρετικά ψηφιακό πίνακα οργάνων με Active Info Display. Aμφότερες οι οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, έτσι είναι ορατές από όλους τους επιβάτες όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο.

Αξίζει να σταθεί κανείς στο χώρο αποσκευών του T Cross. Είναι απρόσμενο μεγάλος για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Δεδομένου ότι μετακινείται η έδρα του πίσω καθίσματος (σ.σ: κατά 14cm), ξεκινά από τα 347lt και φτάνει τα 417lt εφόσον τραβήξεις τέρμα μπροστά το πίσω κάθισμα. Φτάνει δε τα 1243 lt αν ρίξεις ακόμη και το κάθισμα του συνοδηγού, οπότε μπορείς να βολέψεις τα πέδιλα του σκι, το ποδήλατο ή τη σανίδα του σερφ. Στην Κοσμοκάρ επέλεξαν να λανσάρουν το T Cross μόνο με καλό επίπεδο εξοπλισμού έτσι η τιμή του ξεκινά από τις 17.400 ευρώ στην έκδοση Life. Υπάρχουν δυο κινητήρες:

Υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0lt TSI απόδοσης 95PS/115PS

Υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.6lt TDI απόδοσης 95PS

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1243 lt αν ρίξεις τις πλάτες όλων των καθισμάτων πλην του οδηγού.

Συνδυάζονται με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο (1.0lt/95PS) ή χειροκίνητο 6αρι ή DSG 7 σχέσεων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες μετά το καλοκαίρι. Το T Cross φορά τροχούς 16,17 ή 18 ιντσών και μπορείτε να παραγγείλετε τις ζάντες σε ίδιο χρώμα με λεπτομέρειες του αμαξώματος. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία ελκυστικά χρώματα: Black, Energetic Orange και Bamboo Garden για να συνδυάσει το χρώμα στις ζάντες μ’ αυτό στους καθρέπτες.  Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση 1.0lt/115PS με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων. Η τιμή του ξεκινά από τις 20.350 και φτάνει τις 21.800 στην πλούσια έκδοση Style.

Το T-Cross έχει στο βασικό εξοπλισμό σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων. Αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake),  προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), κλήση έκτακτης ανάγκης και υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist). Επιπλέον το σύστημα προστασίας επιβατών (σε κρίσιμες καταστάσεις προφορτίζει τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνει την πίεση των φρένων και αφήνει ένα μικρό κενό στα παράθυρα). Προσθέστε το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection) την αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, και το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control. Τέλος αξίζει να αναφερθούν το Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφορικό δρόμο) και το Adaptive Cruise Control που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση. Το προαιρετικό Light Assist ρυθμίζει και εναλλάσσει αυτόματα τα μεγάλα φώτα (η γνωστή μεγάλη «σκάλα») των προβολέων ανάλογα με την κίνηση στους δρόμους.

Φτάσαμε μέχρι το Νερόμυλο, πάνω από τη Στενή Ευβοίας οδηγώντας το T Cross

Οδηγήσαμε το T Cross από την Αθήνα μέχρι τη Στενή Ευβοίας, με φόντο την χιονισμένη ακόμη Δίρφη. Ο κινητήρας είναι κάτι παραπάνω από επαρκής για να μετακινήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο. Υπάρχουν περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας για ένα προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο με δυο επιβαίνοντες. Αν πρόκειται να αγοράσετε το T Cross για οικογενειακό αυτοκίνητο και σκοπεύετε να ταξιδεύετε μ’ αυτό προτιμήστε το μ’ αυτό τον κινητήρα. Το αυτοματοποιημένο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ήταν διακριτικό και η χαρτογράφηση/κλιμάκωση ταιριαστή με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση είναι σφιχτή το T Cross έχει απρόσμενα καλό κράτημα για το χαρακτήρα του και ταυτόχρονα δεν παίρνει καθόλου κλίσεις στις στροφές. Αυτό ενέχει ένα τίμημα όταν περνάς από ανομοιομορφίες και λακκούβες (σ.σ: παρατημένο στην τύχη του το οδικό δίκτυο της Βόρειας Εύβοιας), η κατάσταση όμως αμβλύνεται από την κορυφαία στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος. Στο αυτοκινητόδρομο το T Cross ταξιδεύει πολύ άνετα και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν κραδασμοί και δεν αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για 3κύλινδρο κινητήρα. Έχει μάλιστα την αίσθηση ενώ κινείσαι με 135km/h ότι πας με 100km/h. Οι πρώτες μας εντυπώσεις είναι θετικές, θα έχουμε περισσότερα να πούμε μετά την εκτενή δοκιμή μας.

Πανέμορφα σημεία στην ανοιξιάτικη φύση της Βόρειας Εύβοιας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά VW T Cross 1.0lt/115PS

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 115 PS/5000 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/2000 – 3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Βάρος: 1.200 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4
108 / 1760 / 1584 mm
Μεταξόνιο: 2.551 mm
Χώρος αποσκευών: 417 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Τιμή: από 20.350 €