Ο Πειραιάς αναδεικνύεται σε δεύτερο πιο σημαντικό λιμάνι της Μεσογείου, μετά τη Βαλένθια,με βάση τη διακίνηση εμπορευμάτων.
Στα 4,908 εκατ. teu έφτασε το 2018 η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά που ελέγχεται από την COSCO, επίδοση η οποία συνιστά νέο ρεκόρ.
Στην πρώτη θέση αλλά σε απόσταση αναπνοής πλέον από τον Πειραιά βρίσκεται το λιμάνι της Βαλένθια, ενώ ο ΟΛΠ κέρδισε μία θέση αφήνοντας τρίτο το επίσης ισπανικό λιμάνι της Algeciras.
Ο Πειραιάς διακίνησε το 2018 4,908 εκατ. teu σημειώνοντας άνοδο 18,4% σε σύγκριση με το 2017. Ειδικότερα, οι δύο προβλήτες της ΣΕΠ διακίνησαν 4,410 εκατ. teu έναντι 3,692 εκατ. teu το 2017, ενώ ο προβλήτας του ΟΛΠ διακίνησε 499 χιλιάδες teu έναντι 454 χιλιάδες teu έναν χρόνο πριν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός ανάπτυξης που πέτυχε ο Πειραιάς είναι ο υψηλότερος των άλλων δύο ισπανικών ανταγωνιστικών λιμανιών, καθώς και η Βαλένθια που φαίνεται να διατηρεί την πρώτη θέση στη Μεσόγειο το ενδεκάμηνο του 2018 έτρεχε με μία άνοδο κατά 5,08%, ενώ το λιμάνι της Algeciras κινήθηκε ανοδικά με έναν ρυθμό της τάξης του 8,72% και διακίνησε το 2018 περί τα 4,772 εκατ. teu.