Σημαντικότατο είναι το άμεσο κόστος το οποίο θα επιφέρει στα κυπριακά κρατικά ταμεία και γενικότερα στην κυπριακή οικονομία το κλείσιμο της αεροπορικής εταιρείας Cobalt, το οποίο στους αρχικούς υπολογισμούς εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως γράφει η εφημερίδα «Φιλελεύθερος», το Ταμείο Ανεργίας καλείται να καταβάλει €2,5 εκατ. – €3 εκατ. στους επόμενους έξι μήνες στους 280 εργαζόμενους της εταιρείας.
Μέχρι 2 εκατ. ευρώ αποφάσισε να δώσει το Υπουργικό Συμβούλιο για επιπλέον κόστος εισιτηρίων με στόχο τις διευθετήσεις πτήσεων επιβατών.
Στα €12 εκατ. ετησίως ανέρχεται το καθαρό μισθολόγιο της εταιρείας το οποίο πλέον αποσύρεται από την κυπριακή αγορά. Συνολικά €2,5 εκατ. καταβάλλονταν στον Φόρο Εισοδήματος και περισσότερα από €2 εκατ. στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, τα οποία αφαιρούνται από τα υπολογισμένα έσοδα του κράτους. Μάλιστα, δεν υπολογίζεται το πολλαπλάσιο εισόδημα που δημιουργείται από τη διασπορά του ποσού αυτού στην αγορά.
Από τα τέλη επιβατών στο αεροδρόμιο με μέση διακίνηση 1.000 επιβάτες την ημέρα από την Cobalt, χάνονται έσοδα περίπου €7 εκατ. ετησίως με τη ζημιά να μοιράζονται 50%-50% η Hermes και το κράτος. Επιπρόσθετα, €11 εκατ. ετησίως ήταν οι υπόλοιπες πληρωμές για φόρους και υπηρεσίες στο αεροδρόμιο από τα οποία τα μισά έπαιρνε –και θα τα χάσει– το κρατικό ταμείο.
Παράλληλα, το κράτος χάνει και ετήσια έσοδα €5 εκατ., που κατέβαλλε η Cobalt ως ΦΠΑ από τον κύκλο εργασιών της. Με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς, οι άμεσες απώλειες για το κρατικό ταμείο είναι της τάξης των €21,5 εκατ. ετησίως, ενώ από την ευρύτερη αγορά χάνονται περίπου €50 εκατ. τον χρόνο από διάφορες συναλλαγές της εταιρείας.