Για να πάρεις άδεια οδήγησης, η διαδικασία είναι απλή. Λίγα μαθήματα αρκούν και οι εξετάσεις γίνονται αμέσως.

Για να πάρεις άδεια χειρισμού ενός μηχανήματος κλαρκ, οι 450 μέρες δεν είναι αρκετές. Για να οδηγήσει κάποιος επαγγελματικά κλαρκ στην Ελλάδα χρειάζεται να περάσει από μια επίπονη χρονοβόρο διαδικασία που διαρκεί τουλάχιστον  450 ημέρες.

Ο νόμος είναι παλιός, ουδείς σκέφθηκε να τον αλλάξει. Ο νόμος προβλέπει ότι εκτός από την θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση επιβάλλονται  300 ημέρες εργασίας για να γίνει κάποιος βοηθός χειριστή κλαρκ και άλλες 150 ημέρες για το δίπλωμα Α’ κατηγορίας. Σύνολο 450 εργατοημέρες.

Είναι αλήθεια ότι ο χειριστής κλάρκ ασκεί ένα επικίνδυνο επάγγελμα. Η εκπαίδευση είναι αναγκαία όπως επίσης και η απαραίτητη εμπειρία.

Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα είναι μια χώρα που υποφέρει από δεκάδες ατυχήματα χειριστών κλαρκ, κάθε χρόνο.

Γιατί;

Μία αιτία πιθανώς να είναι η ελλιπής εκπαίδευση. Υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες  για άτομα που εργάζονται ως χειριστές κλαρκ, χωρίς να έχουν πάρει το δίπλωμα.

Υπάρχει όμως και μία ακόμη διάσταση. Αυτοί που οδηγούν μηχανήματα κλαρκ χωρίς άδεια είναι πιθανόν να μην μπορούσαν (αυτοί ή εργοδότες τους) να περιμένουν 450 μέρες για να κάνουν την δουλειά τους…

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν είναι μόνο η περίπτωση τού κλαρκ, είμαι γεωλόγος έχω εταιρεία διατρησεων εδώ και 20 χρόνια καί δεν μπορώ νά πάρω δίπλωμα γιατί πρέπει νά έχω 300 ένσημα ως βοηθός τού χειριστή μου ενώ είμαι ό ιδιοκτήτης. Τό δε σωματείο δεν με δέχεται ως αφεντικό, ελεύθερος επαγγελματίας, νά γραφτώ. Περιττό νά πω ότι όλοι οι χειριστές πού είχα ή έχω έχουν μάθει από εμένα όλες τίς διατρητικες πατέντες καί εργαλεία περίπλοκης διάτρησης.

    • Πάρα πολύ σωστή η τοποθέτηση του κυρίου Καρουκη,θα πρέπει να αλλάξει το συντομότερο το νομοθετικό πλαίσιο,επειδή χειριστές με άδεια ή χωρίς,αφεντικά με άδεια ή χωρίς ,αυτή τη στιγμή είναι στον αέρα.
      Στην ίδια θέση βρίσκομαι και εγώ,έχω μάθει όλους τους υπαλλήλους μου στη σωστή χρήση κλαρκ,αλλά για να μπορέσουμε να βγάλουμε άδεια χρειάζεται να προσλάβω κάποιον με άδεια κλαρκ για δύο χρόνια,να δηλώθεί κάποιος άλλος βοηθός για άλλο τόσο περίπου,ώστε να απολυθεί στη συνέχεια ο πρώτος και να εγγραφεί βοηθός κάποιος άλλος για άλλα δύο χρόνια….και πάει λέγοντας.
      Δηλαδή για να βγάλουμε τρία άτομα της ίδιας επιχείρησης άδεια για κλάρκ θα πρέπει να περάσουνε οχτώ χρόνια,αθροιστικά.
      Χρονοβόρο χωρίς λόγο και ουσία.
      Η ουσία είναι στην άδεια ικανότητας,όπως το λέει και το όνομά της.
      Έτσι ισχύει για όλες τις άδειες.Είναι άδειες ικανότητας και όχι άδειες υπομονής.
      Επιτέλους ας ασχοληθούν οι αρμόδιοι.

  2. Ο νόμος χρήζει αλλαγής.Οι γνωστές συντεχνίες και συνδικαλιστές κάνουν πάρτυ τόσα χρόνια.
    Εργαζόμενοι μπαίνουν σε αιωνιες λίστες αναμονής στα γραφεία της εκάστοτε εταιρίας και ενώ οδηγούν Κλάρκ δεν παίρνουν ποτέ δίπλωμα.ας γίνονται μαθήματα για όλους ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ χωρίς λαδώματα και να βγάζει δίπλωμα ο κάθε ενδιαφερόμενος..τέρμα τα λαμόγια.

  3. Πολύ σωστές ολες οι γνώμες. Ειμαστε όμηροι σωματείων. Να γίνει μια σχολή με εμπειρους εκπαιδευτές και να πηγαίνουν εργοδότες και εργαζόμενοι οσες ωρες χρειάζεται για να μάθουν σωστά την χρηση μηχανημάτων και περονοφόρων. Κατα την γνώμη μου το κοστος της εκδοσης και οι εργατοώρες που θα χρειαστουν ας επιβαρύνουν εμας ως εργοδότες. Προτιμότερο απο το να εχουμε την επιθεώρηση να υποστηριζει οτι θα πρέπει να εχουμε εξωτερικό συνεργατη ακόμα και για να κατεβάσει μια παλέτα…….

  4. Αμεση αλλαγη του γελοιου νομου που ισχυει…
    Εχω 2 κλαρκ, τα οδηγαω καλυτερα απο οποιονδηποτε εργαζομενο μου και δεν μπορω να βγαλω αδεια χειριστη κλαρκ.
    Το αλλο το εχουν σκεφτει? Οσες επιχειρησεις εχουν την αναγκη χρησης κλαρκ, μπορουν να απασχολουν για 8 ωρες εναν χειριστη? Δεν ειμαστε ολοι coca cola…
    Οι περισσοτερες επιχειρησεις θα εκαναν νομιμα την δουλεια τους αν επιτρεποταν ο ιδιοκτητης να λαβει αδεια χειριστη. Την δουλεια τους βεβαια την κανουν παλι, αλλα παρανομα και με κινδυνο…
    ΑΜΕΣΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here