Πτώση πωλήσεων και κερδοφορίας παρουσιάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα της ΦΑΓΕ, στο εννεάμηνο του 2018, κυρίως λόγω σημαντικών απωλειών στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία μέχρι πρότινος αποτελούσε Ελντοράντο, για το ελληνικό γιαούρτι.
Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της στο εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου υποχώρησαν κατά 9,9% στα 434,6 εκατ. δολ. ως αποτέλεσμα της πτώσης των πωλήσεών της σε αξία σε ΗΠΑ, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο κατά 15,6%, 4,4% και 0,3% αντίστοιχα.
Η υποχώρηση αυτή μετριάσθηκε από την αύξηση των πωλήσεων σε αξία στην Ιταλία κατά 6,2%, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδος να αντιπροσωπεύουν πλέον το 84,2% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 85,1% που ήταν το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου του 2017.
Η μείωση αυτή των πωλήσεων αποδίδεται από την εταιρεία στη μείωση 5,9% των πωλήσεων κατ’ όγκο και στη μείωση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές κατά 6,3%, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη θετική επίδραση 2,3% επί των πωλήσεων σε αξία λόγω της εξασθένησης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας.
Ειδικότερα οι πωλήσεις σε όγκο στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ελλάδα μειώθηκαν κατά 9,1% και 5,3%, αντιστοίχως, ενώ αυξήθηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία κατά 1,2% και 2,5%. Το μικτό κέρδος μειώθηκε 17,7% στα 191,2 εκατ. δολ.
Όσον αφορά τα καθαρά κέρδη εννεαμήνου, αυτά διαμορφώθηκαν στα 35,1 εκατ. δολ., έναντι κερδών 60,2 εκατ. δολ. για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017.
Κατά το τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις σε αξία δέχθηκαν ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις υποχωρώντας κατά 13,8% στα 139,8 εκατ. δολ. Αυτό οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων σε ΗΠΑ, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο κατά 17,8%, 16,9% και 4% αντίστοιχα, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των πωλήσεων σε αξία στην Ιταλία κατά 5,2%. Οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν κατά 5,3%, η μέση καθαρή τιμή πώλησης σε όλες τις αγορές μειώθηκε κατά 8,1% ενώ αρνητική επίδραση 0,4% επί των πωλήσεων σε αξία είχε η ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της λίρας Αγγλίας.
Σε επίπεδο όγκου, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,3% λόγω της μείωσης των πωλήσεων σε όγκο σε ΗΠΑ και Ελλάδα κατά 9,4% και 5,8%, αντιστοίχως, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις αυξήσεις των όγκων πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία κατά 6,6% και 6,3%. Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδος αποτέλεσαν το 84,1% των συνολικών πωλήσεων σε αξία για το τρίτο τρίμηνο έναντι 83,5% που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.
Τα καθαρά κέρδη κατά το τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε 9,1 εκατ. ευρώ, έναντι 23,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.