Της Κυρέλας Πέτρου
Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας σημείωσε η H&M στην Ελλάδα για ακόμη μία χρονιά, χωρίς ωστόσο να παρουσιαζει πλέον τους ιλιγγιώδης ρυθμούς ανάπτυξης προηγούμενων ετών.
Με βάση τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος την περασμένη Παρασκευή προκύπτει πως στο σύνολο της περασμένης οικονομικής χρήσης (1η Δεκεμβρίου 2016-30 Νοεμβρίου 2017) οι καθαρές πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του στην Ελλάδα, η οποία συμπλήρωσε 10 χρόνια παρουσίας στη χώρα, διαμορφώθηκαν στα 1,576 δισ. σουηδικές κορώνες ή 153,25 εκατ. ευρώ, από 1,531 δισ. σουηδικές κορώνες ή 148,86 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2016.
Οι πωλήσεις -στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι φόροι-, ανήλθαν το 2017 στα 1,954 δισ. κορόνες Σουηδίας ή 190 εκατ. ευρώ από 1,891 δισ. κορόνες Σουηδίας ή 183,87 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2016. Και στις δύο εξεταζόμενες οικονομικές χρήσης ο αριθμός του δικτύου των καταστημάτων της αλυσίδας παρέμεινε ο ίδιος ήτοι 35 καταστήματα, ενώ διατηρεί και e-shop οι πωλήσεις του οποίου «πέφτουν» στη μητρική.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της εταιρείας (ο οποίος αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ στις 20/3/2018), ο τζίρος της αλυσίδας κατέγραψε αύξηση 9,31% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση. Το κόστος πωλήσεων ανήλθε σε 96.256.846 σημειώνοντας αύξηση 13,66%, τα αποτελέσματα προ τόκων και φόρων ανήλθαν σε €5.309.042 παρουσιάζοντας αύξηση 3,61%, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους σημείωσαν οριακή αύξηση 1,96% στα 3,022 εκατ. ευρώ.
Σε ότι αφορά την Κύπρο, όπου η H&M απέκτησε θέση το 2016 με ένα προς το παρόν κατάστημα και online κατάστημα το 2017, οι πωλήσεις για το σύνολο του έτους ανήλθαν στα 96 εκατ. κορώνες από 35 εκατ. κορώνες το 2016 με τις καθαρές πωλήσεις να έχουν διαμορφωθεί στα 80 εκατ. κορώνες Σουηδίας από 30 εκατ. κορώνες Σουηδίας που ήταν στη χρήση του 2016.
Επισημαίνεται ωστόσο πως η δραστηριοποίηση της H&M στην Κύπρο ξεκίνησε το Φθινόπωρο του 2016 οπότε δεν είναι δυνατή η σύγκριση μεταξύ των δύο ετών.