Η EL CAFE προμηθεύει σήμερα τις περισσότερες και μεγαλύτερες επιχειρήσεις παραγωγής καφέ espresso στην Ελλάδα, παραμένοντας αμιγώς εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας ωμού-πράσινου καφέ.

Στα μελλοντικά σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας είναι και παραμένει η διαρκής ανησυχία για την εξεύρεση από τις καφεπαραγωγές χώρες ειδικών ποικιλιών καφέδων, από επιλεγμένες φάρμες με μοναδικό στόχο –κάνοντας τη διαφορά– να προσφέρει στην πελατεία της, και κατ’ επέκταση στον τελικό καταναλωτή, την καλύτερη δυνατή απόλαυση που επιζητεί στην «κούπα» του καφέ.

Η εταιρεία Βασίλειος Γ. Αναστασόπουλος ΑΕ, με τον διακριτικό τίτλο EL CAFE, ιδρύεται τον Αύγουστο του 2000. Θεωρείται και είναι ηλικιακά η νεότερη εταιρεία στον χώρο της.

Όμως η ιστορία της πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω. Ο ιδρυτής της, Βασίλης Αναστασόπουλος, ξεκινά το έτος 1977 την πρώτη του συνεργασία με εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας ωμού-πράσινου καφέ ως διευθυντής, και έκτοτε η προσωπική του διαδρομή δένεται άρρηκτα με τη νεότερη ιστορία του καφέ στην Ελλάδα.

Το 1985, ο Βασίλης Αναστασόπουλος συνεργάζεται ως οικονομικός και εμπορικός διευθυντής με την ΠΡΟΜΕΤ (θυγατρική του ΕΟMMEX), η οποία είχε αναλάβει την αποκλειστική εισαγωγή και εμπορία ωμού-πράσινου καφέ για ολόκληρη την Ελλάδα.

Το 1986, αναλαμβάνει την εισαγωγή ωμού-πράσινου καφέ η Συνεταιριστική ΠΕΣΚΑΦΕ, και ο Βασίλης Αναστασόπουλος ορίζεται από τις διοικήσεις της ΠΕΣΚΑΦΕ ως γενικός και οικονομικός διευθυντής από την αρχή ώς το τέλος της (περίπου 10 χρόνια).

Συνεχίζει την επαγγελματική του πορεία σε εισαγωγική εταιρεία καφέ, που δημιουργήθηκε μετά το τέλος της ΠΕΣΚΑΦΕ, από τη θέση του γενικού διευθυντή, για να φτάσει έτσι στο 2000, που πλέον ιδρύει την ομώνυμη εταιρεία με τον διακριτικό τίτλο EL CAFE, συμπυκνώνοντας σε αυτήν όλη τη γνώση, την εμπειρία και το μεράκι από τη μακρά και άκρως επιτυχημένη πορεία του στον κλάδο της εισαγωγής και εμπορίας του ωμού-πράσινου καφέ στην Ελλάδα.

Σύντομα, η ΕL CAFE επιχειρεί να διευρύνει τις εισαγόμενες ποικιλίες καφέ και με την πλούσια γκάμα που διαθέτει στην αποθήκη της, έχει συμβάλει ουσιαστικά στην παραγωγή καφέ espresso από τις ελληνικές βιοτεχνίες-βιομηχανίες παραγωγής καφέ, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη της πελατείας της, που την ανέδειξε σε πρώτη εισαγωγική και εμπορική εταιρεία ωμού-πράσινου καφέ στην Ελλάδα.

Το 2005, ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα του, προστίθεται στο δυναμικό της εταιρείας ο υιός Τάσος Αναστασόπουλος, που με την εξειδίκευσή του στον καφέ espresso έδωσε ουσιαστική ώθηση στην εταιρεία.

Με την εποπτεία και την καθοδήγησή του, ειδικοί συνεργάτες της ΕL CAFE στις καφεπαραγωγές χώρες έχουν ως αποκλειστικό μέλημα την εξεύρεση νέων ποικιλιών καφέ από ειδικές φάρμες.

Νέες δραστηριότητες

Στις δραστηριότητες της εταιρείας προστέθηκε η εισαγωγή και εμπορία ορισμένων ποικιλιών στιγμιαίου καφέ, καθώς και ορισμένες ποικιλίες ροφημάτων σοκολάτας, ενώ παράλληλα με την εσωτερική αγορά δραστηριοποιείται και αναπτύσσεται και στον χώρο των εξαγωγών.

Σε ξεχωριστό χώρο βρίσκεται ο βασικός άξονας διασφάλισης της ποιότητας των προϊόντων μας, το Q-Lab. Q-Lab είναι το αρκτικόλεξο που προκύπτει από το Quality Laboratory και είναι αυτό που λέει το όνομά του: εργαστήριο ποιότητας.

Στον χώρο που εγκαινιάσαμε τον Νοέμβριο του 2018, γίνονται όλες οι ποιοτικές δοκιμές τόσο στα δείγματα προς αξιολόγηση όσο και στις παραλαβές μας.

Ο έλεγχος ακολουθεί συγκεκριμένα πρωτόκολλα, τόσο στον ωμό καφέ (green grading, screening, humidity, density) όσο και στην αξιολόγηση και καταγραφή των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του καβουρδισμένου. Αυτή είναι μια διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε παραλαβή.

Παράλληλα, στο εργαστήριο γίνονται cuppings παρουσία συνεργατών, τα οποία έχουν είτε εκπαιδευτικό χαρακτήρα είτε εμπορικό, καθώς μέσα από αυτήν τη διαδικασία είναι πιο εύκολο για τους συνεργάτες μας να βρουν αυτό που επιθυμούν, και για μας να «συγχρονίσουμε» τη γευστική μας αντίληψη μαζί τους.

Ο εξοπλισμός του εργαστηρίου είναι πλήρης και σύγχρονος, περιλαμβάνει μηχανές espresso, μύλους, δύο καβουρντιστήρια (ένα sample roaster και ένα 1kg), screeners, υγρασιόμετρα, χρωματογράφο, ειδικά φίλτρα νερού και οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί σε ένα κατάστημα ώστε να προσομοιάσουμε τις συνθήκες της αγοράς.

Ο ρόλος του εργαστηρίου είναι όχι μόνο ο έλεγχος, αλλά και η συμβουλή, για αυτό και αρκετοί συνεργάτες μάς επιλέγουν να δοκιμάσουμε μαζί τα νέα τους προϊόντα.

Η μακρόχρονη εμπειρία μας και η σχολαστική προσήλωσή μας σε θέματα ποιότητας μάς έχει οδηγήσει στην υιοθέτηση πέντε αυστηρών κριτηρίων βάσει των οποίων επιλέγουμε τους συνεργάτες-προμηθευτές μας.

Sourcing:

Είναι η διαδικασία ανεύρεσης και επιλογής του καφέ.

 

Η εταιρεία μας έχει στελεχώσει ειδικό τμήμα, αλλά διατηρεί και ειδικούς συνεργάτες σε όλες τις καφεπαραγωγές χώρες, που φροντίζουν πάντα ώστε να βρίσκουμε νέες ποικιλίες καφέ από διαφορετικές φάρμες, καλύπτοντας έτσι τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της πελατείας μας αλλά και του πιο απαιτητικού καταναλωτή.

Cupping:

Αρώματα, γεύσεις, σλουρπ. Μια ιεροτελεστία γευστικών δοκιμών.

Το cupping είναι το Α και το Ω στην καθημερινότητά μας. Αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την αξιολόγηση και τον έλεγχο της ποιότητας του καφέ. Στο cupping, ο καφές δίνει πραγματικά αυτά που έχει, τα αληθινά χαρακτηριστικά του, και βοηθά τους roasters να καταλάβουν πώς μπορούν να τα αναδείξουν.

 Τraceability:

Από το δέντρο μέχρι την κούπα, ο καφές περνάει από πολλά χέρια και στάδια.

Το traceability, δηλαδή η ανίχνευση της διαδρομής που έχει κάνει, μας βοηθάει να διατηρούμε την ποιότητα και το γευστικό προφίλ σταθερό, δημιουργεί γνώση για τον καφέ και τις περιοχές καλλιέργειάς του και επιτρέπει να διορθώσουμε ή να προλάβουμε τυχόν παρεκκλίσεις από τα πρότυπα που έχουμε θέσει.

Consistency:

Σταθερότητα στην ποιότητα, στο γευστικό προφίλ, στις ποσότητες.

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σταθερά το ίδιο γευστικό προφίλ στον καφέ που επιλέγουμε, ώστε ο τελικός καταναλωτής να έχει την επιλογή του σταθερού καφέ του χαρμανιού ή της ποικιλίας που προτιμά.

Τransparency:

Για εμάς είναι σημαντικό όχι μόνο να έχουμε καλές σχέσεις με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, αλλά και να μοιραζόμαστε την πληροφορία μαζί τους.

Έτσι καταφέρνουμε να βελτιώνουμε την ποιότητα του καφέ και των υπηρεσιών μας, ενώ χτίζουμε γερές βάσεις συνεργασίας, βασισμένες στην εμπιστοσύνη.

 

……………………….

Περιοδικό ΧΡΗΜΑ, τευχ. Ιούλιος Αύγουστος 2019

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here