Οι Βρυξέλλες, η Αθήνα και ο Πειραιάς είναι ανάμεσα στους προορισμούς που εξετάζουν οι κυριότεροι ασφαλιστικοί μεσάζοντες για να εγκαταστήσουν θυγατρικές τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς τα χρονικά περιθώρια που διαθέτουν προκειμένου να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο να υπάρξει το λεγόμενο «σκληρό» Brexit εξαντλούνται, σημείωσε μια ένωση εταιρειών του κλάδου.
Η Lloyd’s εγκαθιστά μια θυγατρική της η οποία θα δραστηριοποιείται στην Ε.Ε. στις Βρυξέλλες. Η δραστηριότητα της θυγατρικής της λονδρέζικης ασφαλιστικής σχεδιάζεται να αρχίσει τον Ιανουάριο του 2019.
Πολλές άλλες μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες, όπως η AIG και η Aviva, εγκαθιδρύουν παράλληλα θυγατρικές ή ετοιμάζουν νέες εγκαταστάσεις σε αστικά κέντρα όπως είναι το Λουξεμβούργο ή το Δουβλίνο, για το ενδεχόμενο η Βρετανία να χάσει την πρόσβαση στην ενιαία αγορά της Ε.Ε. μετά το Brexit.
Πάντως, οι μεσίτες ασφαλειών γενικά δεν έχουν βιαστεί να ιδρύσουν τέτοιες θυγατρικές, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον κλάδο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Όμως, «σε αυτό το πολύ προχωρημένο στάδιο του παιγνιδιού, θα ήταν ανόητο να αγνοηθεί η πολύ πραγματική πιθανότητα να μην υπάρξει συμφωνία για το ΗΒ», σημείωσε ο Κρίστοφερ Κροφτ, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Ασφαλιστών και Διεθνών Μεσιτών Ασφαλειών του Λονδίνου (London Insurance and International Brokers Association, LIIBA), στο δελτίο Τύπου που δόθηκε στη δημοσιότητα ταυτόχρονα με την έκθεσή της για το πρώτο εξάμηνο.
«Για αυτόν τον λόγο ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να λάβουν μέτρα για αυτό το σενάριο τώρα» πρόσθεσε.
Η LIIBA συζητά με τη βελγική κυβέρνηση και με ρυθμιστικούς φορείς για να βοηθήσει τις ασφαλιστικές εταιρίες οι οποίες θα προτιμούσαν τις Βρυξέλλες ως την έδρα των θυγατρικών τους που θα δραστηριοποιούνται στην Ε.Ε., εξήγησε ο Κροφτ.
«Η LIIBA θα συνεχίσει επίσης την πιο ενδελεχή εξερεύνηση του εάν και κατά πόσον η Αθήνα ή ο Πειραιάς θα μπορούσαν να αποδειχθούν μια βιώσιμη εναλλακτική τοποθεσία» συμπλήρωσε.
Αρκετές εταιρείες-μέλη της LIIBA διαθέτουν ήδη γραφεία στο λιμάνι του Πειραιά. Η ένωση εκπροσωπεί μεσάζοντες και ασφαλιστές στους οποίους αναλογεί το ένα τρίτο των ασφαλίσεων των θαλάσσιων μεταφορών, εξήγησε ο Κροφτ στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.