«Τσακώνονται μεταξύ τους, οι ασφαλισμένοι για το ποιος έχει καταφέρει να έχει την μικρότερη διάρκεια ασφάλισης στο αυτοκίνητο του, οι ΕΠΥ έχουν κατεβάσει τα τιμολόγια και τραβάνε τους ασφαλιστικούς πράκτορες με χαμηλή παραγωγή κοντά τους, στο επόμενο στάδιο της ασφάλισης αυτοκινήτου, γιατί να μην βγει και κάποιος που να δίνει ασφάλιση αυτοκίνητο, ρίχνοντας κέρματα σε ένα κουτάκι» διερωτάται στέλεχος της αγοράς, μιλώντας για την πορεία του κλάδου αυτοκινήτου στο Insuranceworld.gr.
της Ελενας Ερμείδου
Τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μέσα σε ένα χρόνο από τον Ιανουάριο του 2018 μέχρι και το κλείσιμο του έτους –Δεκέμβριος 2018 έπεσαν κατά 1,7% στα 768,031 εκατ με συμμετοχή μόλις 19,6%, ανάβοντας στο κλάδο αν όχι κόκκινο φως, πορτοκαλί σίγουρα, μία και στα παλαιότερα χρόνια η συμμετοχή του κλάδου αυτοκινήτου στην συνολική παραγωγή έφτανε περίπου το 40% και παραπάνω.
Οι λόγοι που έχουν οδηγήσει το κλάδο στην εικόνα αυτή είναι τρεις, ο ίδιος μας λέει
Πρώτον η εισβολή των ΕΠΥ όπου με το χαμηλό τιμολόγιο που δίνουν και τις υψηλές προμήθειες προσελκύουν τους πράκτορες που έχουν χαμηλή παραγωγή και λίγα κέρδη.
Δεύτερον, τα τιμολόγια, γενικώς που παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα παρά τις προτροπές, τις δηλώσεις και τις ανακοινώσεις εκπροσώπων ασφαλιστικών εταιρειών.
Τρίτον, τα νέα προγράμματα ασφάλισης αυτοκίνητο με το μήνα όπου υπονομεύουν την ήδη μειωμένη ασφαλιστική συνείδηση του έλληνα.
Σε ό,τι αφορά τις ΕΠΥ το φως στο τούνελ δεν πρόκειται να υπάρξει, αν δεν αναθεωρηθεί η νομοθεσία από την Ευρώπη, αν οι ασφαλιστικές δεν ανεβάσουν τις τιμές των ασφαλίστρων, και επίσης αν δεν σταματήσουν τακτικές των φτηνών πωλήσεων, όπως θα έλεγαν οι παλαιότεροι με το δράμι που έχουν γίνει πρότυπο.
Στην αλλαγή του τοπίου συμβάλλουν και οι νέες μέθοδοι πωλήσεων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπου πωλούν πακέτο την ασφάλιση με την αγορά αυτοκινήτου. Δεν υποχρεώνουν, ο ίδιος τονίζει να αγοράσει ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ασφάλιση από τους ιδίους, ωστόσο χρησιμοποιούν ιδιότυπες τακτικές. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι υπόσχεση μη μείωσης της αξίας του αυτοκινήτου π.χ. σε διάρκεια πέντε ετών. Ετσι, ο ασφαλισμένος στην περίπτωση που επέλθει το συμβάν θα εισπράξει αποζημίωση ίση με την αρχική αξία του αυτοκινήτου του.
Το επόμενο βήμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε σχέση με την ασφάλιση αυτοκινήτου είναι μεταξύ άλλων η σύναψη συνεργασιών με ειδικές πλατφόρμες insurtech στις οποίες θα συμμετέχουν και ασφαλιστικές για να δίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικό πακέτο καλύψεων.