Σε δοκιμαστική λειτουργία από το κοινό το μεγαλύτερο έργο Μετρό που έχει υλοποιήσει ελληνική κατασκευαστική εταιρεία διεθνώς
Η Χρυσή Γραμμή του Μετρό της Ντόχα, έργο το οποίο κατασκεύασε η ΑΚΤΩΡ ως επικεφαλής της διεθνούς κοινοπραξίας ALYSJ, άνοιξε τις πύλες της στο κοινό πριν λίγες ημέρες στο Κατάρ.
Πρόκειται για ένα έργο που αποπνέι πολυτέλεια, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση στους συρμούς για το επιβατηγό κοινό.
Είναι επίσης το μεγαλύτερο έργο Μετρό που έχει αναλάβει και υλοποιήσει ελληνική κατασκευαστική εταιρεία στο εξωτερικό και ένα από τα μεγαλύτερα έργα ελληνικής εταιρείας διεθνώς, με τον συνολικό του προϋπολογισμό να ξεπερνά τα $3 δισ. Ταυτόχρονα, αποτελεί μια εξαιρετικά σύνθετη και απαιτητική σε παγκόσμιο επίπεδο κατασκευή και το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του νέου δικτύου Μετρό της Ντόχα.
Πέραν της θυγατρικής του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στην κοινοπραξία ALYSJσυμμετείχαν η ινδική Larsen&ToubroLimited, οι τουρκικές Yapi Merkezi Insaat VeSanayi A.S και SezaiTurkesFeyziAkkayaMarineConstructionSTFA, καθώς και η καταριανή AlJaberEngineeringLLC.
Χαρακτηριστικό για τον διεθνή χαρακτήρα, το μέγεθος και την πολυπλοκότητα του έργου της Χρυσής Γραμμής είναι πως περιλάμβανε την κατασκευή 23,3χλμ. υπογείων σηράγγων και 10 υπογείων Σταθμών υψηλής αρχιτεκτονικής, αισθητικής και πολυτέλειας, με τελευταίας τεχνολογίας αυτοματισμούς και ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα.
Για τη διάνοιξη των σηράγγων απαιτήθηκε να λειτουργήσουν ταυτόχρονα 6 διαφορετικοί «μετροπόντικες» (TBMs), ενώστο ζενίθ της κατασκευής απασχολήθηκαν ταυτόχρονα μέχρι και 13.580 εργαζόμενοι από 58 διαφορετικές χώρες.
Η διέλευση του έργου υπόγεια, στην καρδιά της πόλης της Ντόχα, σε συνδυασμό με το ιδιόμορφο γεωλογικό περιβάλλον της περιοχής, εμπεριείχε επίσης σημαντικότατες κατασκευαστικές προκλήσεις, μεταξύ των οποίων η ανάγκη υλοποίησης πλήθους κυκλοφοριακών παρακάμψεων και μετατοπίσεων δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας, καθώς και η άντληση συνολικά 129 εκατ. κ.μ. υπογείων υδάτων για την κατασκευή των σταθμών, λόγω της υψηλής υπόγειας υδροφορίας της περιοχής.
Συνολικά πραγματοποιήθηκανσχεδόν 4,9 εκατ. κ.μ. συνολικών εκσκαφών στους σταθμούς και τις σήραγγες, ενσωματώθηκαν άνω του 1 εκατ. κ.μ.. σκυροδέματος και χρησιμοποιήθηκαν171.400 περίπου τόνοι σιδήρου.
Η Χρυσή Γραμμή είναι σχεδιασμένη και κατασκευασμένη έτσι ώστε να αποτυπώνει με σύγχρονο τρόπο την πολιτισμική κληρονομιά, την παράδοση και το περιβάλλον του Κατάρ. Οι οροφές των σταθμών της Χρυσής Γραμμής είναι σχεδιασμένες με θολωτούς χώρους, αντλώντας έμπνευση από την παλαιά αρχιτεκτονική του Κατάρ και τις παραδοσιακές σκηνές των Βεδουίνων, ενώ αξιοσημείωτο είναι καιτο γεγονός ότι το δάπεδο της Χρυσής Γραμμής περιέχει αδρανή υλικά από πραγματικό χρυσό και τους τοίχους των σταθμών κοσμεί μεταλλικό χρυσό πλακάκι, ειδικά παρασκευασμένο για το Μετρό της Ντόχα.
Σημειώνεται πως η AKTOR Qatar WLL, βραχίονας της ΑΚΤΩΡ στο Κατάρ, ηγείται επίσης της κοινοπραξίας που σε συνεργασία με την καταριανή εταιρεία Como Facilities Management Services έχει αναλάβει με 20ετή σύμβαση και συνολικό προϋπολογισμό 517 εκατ. ευρώ,το έργο συντήρησης ολόκληρου του δικτύου Μετρότης Ντόχα,συνολικού μήκους 100 χλμ. με 37 υπέργειους και υπόγειους σταθμούς, καθώς και του δικτύου Τραμ της πόλης, με 45 υπέργειους και υπόγειους σταθμούςκαι3 αμαξοστάσια. Πρόκειται επίσης για το μεγαλύτερο έργο που έχει αναλάβει ποτέ ελληνική εταιρεία στον τομέα του Facility Management.