Έσοδα 2,5 δις ευρώ υπολογίζονται από τις αποκρατικοποιήσεις του 2020, σύμφωνα με ότι αναφέρεται στον προϋπολογισμό βάσει και του καταρτισμένου πλάνου του ΤΑΙΠΕΔ.
Παράγοντες του κυβερνητικού επιτελείου εκτιμούν πως αρκετές διαδικασίες θα μπορέσουν να «τρέξουν» με πιο γρήγορους ρυθμούς, πλέον, όσο πληθαίνουν τα στοιχεία που αποτυπώνουν περαιτέρω σταθεροποίηση στο οικονομικό και επιχειρηματικό κλίμα.
Τα οφέλη από τις αποκρατικοποιήσεις, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, αναμένεται να είναι πολλαπλασιαστικά για την ελληνική οικονομία καθώς θα επιφέρουν:
-την άμεση μείωση του δημόσιου χρέους
-το άνοιγμα των αγορών και την ενίσχυση του ανταγωνισμού
-την αναδιοργάνωση, εκσυγχρονισμό και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ύ Δημοσίου, που θα ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα της χώρας, και ιδιαίτερα της περιφέρειας, οδηγώντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, νέα φορολογικά έσοδα και καλύτερες υπηρεσίες προς τους πολίτες,
-την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία καινοτόμων έργων, τα οποία θα συμβάλλουν περαιτέρω στην ανάκαμψη και στη βιώσιμη, μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς και στην αναβάθμιση κρίσιμων κλάδων όπως οι υποδομές, οι μεταφορές, η ενέργεια και ο τουρισμός,
-την εισαγωγή νέων και επενδυτικά ελκυστικών μηχανισμών ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος (ΕΣΧΑΔΑ, ΕΣΧΑΣΕ, κ.λπ.)
-τη συνδρομή στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, σταθερού, αποτελεσματικού και λειτουργικού ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου επενδύσεων.
Στο επίκεντρο
Με βάση τον προγραμματισμό, το 2020 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ, τα περιφερειακά αεροδρόμια, η μαρίνα Αλίμου, το e- auction I- VIII, η Κασσιώπη, το βόρειο Αφάντου, το Ελληνικό, η αγορά Μοδιάνο (Θεσσαλονίκη) και το Castello Bibelli.
Την ίδια ώρα σε φάση ωρίμανσης και προπαρασκευής βρίσκονται οι αποκρατικοποιήσεις:
-του 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος»
-του 65% των μετοχών της ΔΕΠΑ,
-της μακροχρόνιας (35 έτη) παραχώρησης του δικαιώματος χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Εγνατία Οδός» και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών κάθετων αξόνων,
-περιφερειακών λιμένων και μαρίνων (π.χ. μαρίνα Ιτέας και Αρετσούς Θεσσαλονίκης),
-του σχεδόν εξαντληθέντος κοιτάσματος φυσικού αερίου Ν. Καβάλας και η μετατροπή του σε υπόγειο χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου,
-λοιπών ακινήτων που εμπεριέχονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το ακίνητο «Πρώην Αμερικανικής Βάσης Γουρνών», οι πρώην εργοταξιακοί χώροι έργου ζεύξης Ρίου- Αντιρρίου και το πρώην ακίνητο του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο, το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου και άλλα ακίνητα, μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας.