Μια νέα έκθεση «Δείκτη Βιωσιμότητας» που παρουσιάστηκε από την Epson εξετάζει τις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες και προσδοκίες σχετικά με τη βιωσιμότητα και τα κοινωνικά ζητήματα, τώρα και μετά την πανδημία. Η έκθεση επιδιώκει να προσδιορίσει όχι μόνο τις ενέργειες των επιχειρήσεων, αλλά και τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που απορρέουν από τις προσδοκίες των πελατών και των εργαζομένων τους. Εξετάζονται, επίσης, οι δημογραφικές και τοπικές αποκλίσεις.

Η έκθεση περιλαμβάνει ευρήματα από έρευνες που διεξήχθησαν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες της πανδημίας Covid-19, με την υποβολή ερωτήσεων σε περισσότερους από 4.000 ερωτηθέντες που βρίσκονταν στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή σχετικά με τις δράσεις και τη στάση τους ως προς τη βιωσιμότητα. Κατόπιν, ακολούθησε μια σειρά συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2020 για τη διερεύνηση των ευρημάτων των συγκεκριμένων ερευνών.

Βασικά συμπεράσματα:

  • Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λιγότερο από το ένα τέταρτο των επιχειρήσεων στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή έθεσε τη βιωσιμότητα και τα κοινωνικά ζητήματα μεταξύ των τριών πρώτων προτεραιοτήτων τους
  • Αυτό ήταν σε αντίθεση με τον γενικό πληθυσμό, το 71% του οποίου θεώρησε σημαντικά τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα (ως πελάτες και ως εργαζόμενοι)
  • Το 83% δήλωσε ότι τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν οι ίδιοι είναι σημαντικά
  • Οι εργαζόμενοι τόσο στο γραφείο όσο και από το σπίτι δήλωσαν ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες πρέπει να διαδραματίζουν βασικό ρόλο όσον αφορά στα προϊόντα που παρέχονται για χρήση από τους ίδιους (το 70% δήλωσε ότι ο τεχνολογικός εξοπλισμός που εξυπηρετεί την εργασία από το σπίτι πρέπει να είναι μεγάλης διάρκειας, ενεργειακά αποδοτικός ή να μειώνει τη σπατάλη)
  • Το 81% των εργαζομένων αποκάλυψε ότι είναι σημαντικό για αυτούς να υποστηρίζει ο εργοδότης τους κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα
  • Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για θέματα IT ηγούνται σε ό,τι αφορά τον θετικό περιβαλλοντικό σχεδιασμό για το μέλλον. Αυτό αναμφίβολα θα υποστηρίξει τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να θέσουν ως προτεραιότητα τα ζητήματα αυτά μετά την πανδημία και προσπαθούν να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με τις προσδοκίες των πελατών και των εμπλεκόμενων εργαζομένων
  • Οι γεωγραφικές και ηλικιακές διαφοροποιήσεις είναι προφανείς, ωστόσο η πλειοψηφία συμφωνεί ότι οι κοινωνικές και βιώσιμες δράσεις έχουν πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις

Περισσότερες πληροφορίες:

Κατάσταση βιωσιμότητας – τώρα και μετά την πανδημία

Εύλογα, οι νέες πιέσεις που προκάλεσε η πανδημία ανάγκασαν τις επιχειρήσεις να αλλάξουν τις προτεραιότητες τους. Δυστυχώς, η βιωσιμότητα και τα κοινωνικά ζητήματα προφανώς παραμεριστήκαν, με το 76% να επιβεβαιώνει ότι δεν συγκαταλέγονταν στις τρεις πρώτες επιχειρηματικές τους προτεραιότητες. Το θετικό είναι ότι υπάρχει η προσδοκία αλλαγής προσέγγισης, μόλις τελειώσει η κρίση, με το 65% να δηλώνει ότι αυτά τα ζητήματα θα γίνουν πιο σημαντικά μετά την πανδημία.

Η βιωσιμότητα μπορεί να συμβαδίσει με την οικονομική απόδοση, όσον αφορά στις τεχνολογίες γραφείου. Ωστόσο, αυτές οι λύσεις συχνά παραμερίζονται σε σχέση με μακροπρόθεσμες τάσεις, όπως οι ανεμογεννήτριες και τα ηλιακά πάνελ, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σε πολλούς η εντύπωση ότι η βιωσιμότητα μπορεί να είναι απρόσιτη και δαπανηρή.

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για θέματα IT είναι οι πιθανοί υποστηρικτές της βιωσιμότητας

Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για θέματα IT ηγούνται σε ό,τι αφορά τον θετικό μελλοντικό σχεδιασμό, με το 79% να αναμένει ότι η σημασία των περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων θα αυξηθεί μετά την πανδημία. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι έχουν καλύτερη πληροφόρηση και γνώση των απλών τεχνολογικών λύσεων που υπάρχουν στη διάθεσή τους και είναι σε καλύτερη θέση για να τις εφαρμόσουν, παρακολουθώντας τον αντίκτυπο τους.

Ευκαιρία βιωσιμότητας

Υπάρχουν, επίσης, λιγότερα απτά οφέλη για τις επιχειρήσεις που παραμένουν προσηλωμένες στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες, με το 82% των υπεύθυνων λήψης αποφάσεων και το 78% όσων δεν λαμβάνουν αποφάσεις να πιστεύουν ότι αυτές οι προσπάθειες μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική απόδοση.

  • Το 44% πιστεύει στην αντίληψη για το brand
  • Το 40% στην αφοσίωση των εργαζομένων
  • Το 38% στην παραγωγικότητα του εργατικού δυναμικού

Επιπλέον, από όσους δίνουν έμφαση στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προσπάθειες, το 86% αναμένει αύξηση των επιχειρηματικών κερδών μέσα στο επόμενο έτος/ πέντε έτη.

Ως καταναλωτές ή πελάτες, το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν προσωπικά είναι σημαντικά. Και ως εργαζόμενοι, το 81% θεωρεί ότι αυτοί οι παράγοντες είναι σημαντικοί και επιθυμεί να δει να υποστηρίζονται από τον εργοδότη τους. Πρόκειται για έναν κρίσιμο παράγοντα για τον μελλοντικό σχεδιασμό του εργατικού δυναμικού.

Οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτου ηλικίας, θέλουν να αξιολογείται περισσότερο ο εξοπλισμός (στο σπίτι και στο γραφείο)

Όσον αφορά στα παρεχόμενα προϊόντα, οι εργαζόμενοι θέλουν να δουν να γίνονται προσπάθειες για τη βιωσιμότητα, με το 70% να δηλώνει ότι είναι απαραίτητο τα προϊόντα να είναι φτιαγμένα για να αντέχουν στον χρόνο, να είναι ενεργειακά αποδοτικά ή/και να μειώνουν τη σπατάλη.

Και παρόλο που η διαφορά γενεών είναι προφανής – με πάνω από το 76% των ατόμων ηλικίας έως 22 ετών και το 71% των ατόμων ηλικίας 23-37 ετών να αναμένει ότι τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα θα γίνουν ολοένα και πιο σημαντικά μετά την πανδημία, έναντι του 55% ηλικίας 54 ετών και άνω – τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας είναι αυτά που ζητούν ενεργειακή απόδοση, ανθεκτικότητα και μείωση των απορριμάτων στα προϊόντα.

……………………………

Μάθετε περισσότερα και αποκτήστε πρόσβαση στην έκθεση εδώ:

www.epson.gr/eco-values

Η έρευνα διεξήχθη για λογαριασμό της Epson από την B2B International, Ιούνιος 2020