O άνθρωπος που συντρόφευσε τα γλέντια μιας ολόκληρης γενιάς, ο αρτίστας που μίλησε στις καρδιές των εφήφων και στο θυμικό των ενηλίκων, ο τροβαδούρος που λοιδωρήθηκε βάναυσα επειδή πρόβλεψε το τέλος της Αριστεράς όταν εκείνη αισθανόταν παντοδύναμη, ο φιλόσοφος στιχουργός κι ο ευαίσθητος μουσικός που “έντυσε” επί 60 ολόκληρα χρόνια την εξέλιξη της Ελληνικής κοινωνίας, από σήμερα το μεσημέρι αναπαύεται στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος μας σύστησε τον Μπομπ Ντίλαν, τον Λούτσιο Ντάλα, τον Εγγονόπουλο και τον Νικ Κέιβ. Προχώρησε την Ελληνική μουσική πολλά βήματα μπροστά και ταυτόχρονα “ξύπνησε” την Ελληνική κοινωνία με στίχους που προκαλούσαν αναστοχασμό.

Από το πρωί , μεγάλο πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε πρωί στη Μητρόπολη Αθηνών για να αποτίσει φόρο τιμής.
Στην κηδεία του σπουδαίου καλλιτέχνη, η οποία πραγματοποιήθηκε στη 1 το μεσημέρι στη Μητρόπολη Αθηνών, παρευρέθηκαν πολλές και σημαντικές προσωπικότητες.

Επικήδειους εκφώνησαν ο Πρωθυπουργός, η πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η εφηβική φίλη της συζύγου του Άσπας Δήμητρα Γαλάνη, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο συγγραφέας Γιώργος Σκαμπαρδώνης, ο ζωγράφος Αλέξης Κυριτσόπουλος ενώ συγκλόνισαν τα λόγια του γιού και του εγγονού του Διονύση Σαββόπουλου.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε με συγκίνηση για τον Δ. Σαββόπουλο, χαρακτηρίζοντάς τον «Χρονογράφο του νεοελληνικού ταξιδιού επί μισό αιώνα».
- «H κληρονομιά του Σαββόπουλου δεν αποτελεί μόνο τεράστιο κεφάλαιο της καλλιτεχνικής μας ιστορίας αλλά και κομμάτι της συλλογικής μας μνήμης».
O Κυριάκος Μητστοτάκης αναφέρθηκε στις πολιτικές του παρεμβάσεις του Διονύση Σαββόπουλου, λέγοντας ότι συμβάδισε με τη ζωή της χώρας.
- «Όπως έφερε το ροκ κοντά στο λαϊκό και το δημώδες έτσι και στο κοινωνικό πεδίο, από τις οραματικές ιδέες της Αριστεράς συναντήθηκε με τον ρεαλισμό της φιλελεύθερης σκέψης»
είπε και ανέφερε στίχους από τον «Άγγελο Εξάγγελο» που ξεχώρισε, καθώς αποτελούν ευθύ και δημόσιο λόγο που γεφυρώνουν την τέχνη με τον πραγματισμό της πολιτικής.
- «Τα νέα που μάς έφερε ήταν όλα μια ψευτιά
κι ακούγονταν ευχάριστα στ’ αυτί μας
Γιατί έμοιαζε μ’ αλήθεια η κάθε του ψευτιά
κι ακούγοντάς τον ησύχαζε η ψυχή μας - Αμέσως καταλάβαμε τι πήγαινε να πει
και τού ’παμε να φύγει μουδιασμένα
Αφού δεν είχε νέα ευχάριστα να πει
καλύτερα να μη μάς πει κανένα»
Από την πλευρά της η Κατερίνα Σακελλαροπούλου αναφέρθηκε στην κοινή τους καταγωγή από την πόλη της Θεσσαλονίκης λέγοντας:
- «Βαπτίστηκες στην ποιητικότητα και την πνευματικότητά της. Στις πολυπολιτισμικές της παραστάσεις, τα βιώματα και τα τραύματά της, σε αυτή την πόλη της βαριάς και γλυκιάς συνάμα έμπνευσης.
- Της δικής μας πόλης, της γενέθλιας γης και της αναφοράς μας της κοινής. Ίσως αυτή η μνήμη, οι αφηγήσεις των πρώτων και των νεανικών χρόνων, που προλάβαμε να μοιραστούμε, να σε έκαναν να με αποκαλείς “η καινούργια παιδική μου φίλη».

Ήδη από τις 9:30 πυκνή ήταν η ουρά που σχημάτιζε ο κόσμος για να εκφράσει το ύστατο χαίρε, να ακουμπήσει ευλαβικά το χέρι στη σορό και να αφήσει λουλούδια στο φέρετρο του «Νιόνιου» του ελληνικού τραγουδιού, που εξετίθετο στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης. Κυρίως ήταν η συγκίνηση που περίσσευε στο πρόσωπο και στα λόγια όλων κατά τις συζητήσεις την ώρα της αναμονής.
Το λαϊκό προσκύνημα ολοκληρώθηκε στις 11.30, με τον κόσμο να ξεσπά σε χειροκροτήματα κατά τη μεταφορά της σορού στη Μητρόπολη Αθηνών.

Πίσω ακριβώς από το φέρετρο ακολουθούσε η σύζυγός του Ασπα μαζί με τον ένα εγγονό τους ενώ λίγο πιο πίσω ήταν οι δυο γιοι του Κορνήλιο και Ρωμανός, η Άντζελα σύζυγος του Ρωμανού και ο δεύτερος εγγονός.
Όταν βγήκε η σορός από την εκκλησιά η μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού παιάνισε τη «Συννεφούλα» και το «Μη μιλάς άλλο για αγάπη» με τον κόσμο να χειροκροτά και να τραγουδά τα λόγια των αγαπημένων του τραγουδιών.







