της Ελενας Ερμείδου

Ανοδικές τάσεις καταγράφουν οι υπηρεσίες φωνητικής αναζήτησης και φωνητικών εντολών στην αγορά με τις ασφαλιστικές να αναζητούν νέα πεδία εξερεύνησης. Στο κλάδο των υπηρεσιών, οι καταναλωτές δείχνουν έτοιμοι να εμπιστευτούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% σύμφωνα με την Υδρόγειο Ασφαλιστική.

Στην Ελλάδα αν και οι φωνητικές υπηρεσίες αναζήτησης και εντολών βρίσκονται σε αρκετά πρώιμο στάδιο, η εκκίνηση εδόθη και ο κλάδος των ασφαλειών φαίνεται να μελετά τα επόμενα βήματα. Προς στιγμήν σύμφωνα με αναφορές στελεχών στο IW.gr “η νέα τάση επηρεάζει τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σε επίπεδο ρουτίνας”, οι πληροφορίες που θα μπορεί να αντλήσει μία ασφαλιστική είναι πληροφορίες που μπορεί να δώσει για πολύ βασικές υπηρεσίες ένας γραμματέας. Ωστόσο “ερωτηματικά πολλά υπάρχουν ως προς το επίπεδο ασφάλειας των πληροφοριών καθώς επίσης και το επίπεδο διαρροής πληροφοριών”.

Στο ερώτημα του IW.gr αν οι φωνητικές υπηρεσίες μπορούν να αντικαταστήσουν ένα ασφαλιστικό διαμεσολαβητή η απάντηση είναι : “όχι και πολύ περισσότερο τώρα που το επάγγελμα αναβαθμίστηκε και πέρασε σε άλλη κατηγορία” , αναφερόμενος στην Οδηγία για την Διανομή Ασφαλιστικών προϊόντων (IDD).  “Tο ό,τι μπορεί η υπηρεσία να τεθεί στην ‘υπηρεσία’ του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, ναι μπορεί και αν η χρήση γίνει σωστά, υπάρχουν οφέλη” ο ίδιος συμπληρώνει, τονίζοντας ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα μπορούσε να στέλνει στους πελάτες τους προσωποποιημένα φωνητικά μηνύματα διευκρινίσεις και συμβουλές που αφορούν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια τους.

Τονίζει, ωστόσο ότι οι ασφαλιστικές και τα τμήματα μάρκετινγκ θα πρέπει να έχουν διερευνήσει με έρευνες ποιότητας πόσο οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι έτοιμοι να “λειτουργούν σαν μηχανές” και να δεχτούν τέτοιες υπηρεσίες, απροβλημάτιστα, ή να εξερευνήσουν και να διαχωρίσουν τις ομάδες των πελατών τους που είναι έτοιμες να δεχτούν αυτές τις υπηρεσίες. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις βιομηχανικές ασφαλίσεις, αυτές δεν φαίνεται προσώρας να υιοθετούν το μοντέλο των φωνητικών αναζητήσεων.

Στις ΗΠΑ, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού που διαφέρει η κουλτούρα σύμφωνα με το Property & Casualty το 46% των πελατών των ασφαλιστικών χρησιμοποιούν εργαλεία φωνητικής αναζήτησης κάθε ημέρα, τουλάχιστον μία φορά ενώ ένα 1/2 επιθυμεί να λαμβάνει περισσότερες πληροφορίες μέσω των φωνητικών εντολών για την διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων.

 

Insuranceworld.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here