Νέο πεδίο αύξησης τζίρων σε σημαντικό βαθμό δημιουργείται από το πρόγραμμα επιδότησης για την αντικατάσταση οικιακών συσκευών με τις γνωστές αλυσίδες.
Στις πρώτες προτεραιότητες, σύμφωνα με όσα είναι γνωστά ως τώρα, είναι συσκευές όπως κλιματιστικά, ψυγεία, όπως και κουζίνες, πλυντήρια και άλλες ενεργοβόρες οικοσυσκευές.
«Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα αντικατάστασης των παλιών ενεργοβόρων οικιακών συσκευών οι οποίες και καταναλώνουν ρεύμα και δεν αποδίδουν αυτό που θα έπρεπε να αποδίδουν. Άρα δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Με αυτό τον τρόπο θα μειώσουμε το κόστος του λογαριασμού, θα προστατεύσουμε το περιβάλλον αλλά βέβαια και να έχει μία καλύτερη οικοσυσκευή ένα νοικοκυριό. Το επόμενο διάστημα θα εξειδικευτεί το πρόγραμμα», δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ο υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.
Δικαιούχοι θα είναι όλοι οι Έλληνες αλλά με κριτήρια προτεραιοποίησης ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση και θα συνδεθεί με την απόσυρση των παλαιών συσκευών.
Το επόμενο διάστημα τα κριτήρια αναμένεται να εξειδικευτούν και το Υπουργείο έχει ως στόχο η σχετική πλατφόρμα να λειτουργήσει το πρώτο 6μηνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά της αγοράς, αναμένεται να υπάρξουν έξτρα προσφορές και διευκολύνσεις, ιδιαίτερα από γνωστούς ομίλους, ανεβάζοντας τον πήχη του ανταγωνισμού σε τιμές και προϊόντα.
Υπήρξε άνοδος στις πωλήσεις την τελευταία 3ετία
Ανοδικά κινήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών την περίοδο 2017-2020 ύστερα από αρκετά χρόνια πτωτικής πορείας, όπως κατέγραψε περυσινή έρευνα της ICAP.
Όπως αναφέρεται επίσης, στην εγχώρια αγορά του λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών είχε ήδη γίνει διείσδυση μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων του διεθνούς εμπορίου. Τα δίκτυα των οργανωμένων μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων διευρύνθηκαν με έντονο ρυθμό την τελευταία εικοσαετία.
Πιο αναλυτικά, ανάκαμψη της αγοράς καταγράφεται την περίοδο 2017-2019 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης περίπου 6%.
Για το 2020 η πανδημία του Covid-19 είχε ως αποτέλεσμα να ανακοπεί ο ρυθμός αύξησης της εν λόγω αγοράς σε σχέση με το 2019.
Η πτώση των πωλήσεων των φυσικών καταστημάτων (μετά την εμφάνιση της πανδημίας) καλύφθηκε σε σημαντικό βαθμό από την εκρηκτική αύξηση της διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce). Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του κλάδου καταγράφουν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, το μερίδιο των οποίων από το 5% περίπου το 2016 εκτιμάται στο 18% το 2020.
Βάιος Κρόκος