Το 2020 το 19% των επιχειρήσεων στην ΕΕ και το 19,5% στην Ελλάδα πραγματοποίησαν πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που έφτασαν τουλάχιστον το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.
Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων στην ΕΕ που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις που ξεπερνούν το 1% του κύκλου εργασιών τους (38% του συνόλου των επιχειρήσεων). Η Ιρλανδία και η Σουηδία ήρθαν στη δεύτερη θέση με 34% η καθεμία. Ακολουθούν η Λιθουανία (32%) και το Βέλγιο (31%), ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με ποσοστό περίπου 20%.
Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν το 2020 τη μεγαλύτερη αύξηση στις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις και ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού τους κύκλου εργασιών με 31% και 24% αντίστοιχα, ποσοστά αυξημένα κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019.
Αντίθετα, η Ρουμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των κρατών μελών, κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, σε 12%, ακολουθούμενη από την Τσεχία (-5 ποσοστιαίες μονάδες σε 25%) και την Πορτογαλία (-4 ποσοστιαίες μονάδες σε 16%).
Πιο διαδεδομένες είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σε πελάτες στην ίδια χώρα (22% των επιχειρήσεων), με πωλήσεις σε πελάτες σε άλλες χώρες της ΕΕ (9%) και τις υπόλοιπες χώρες στον κόσμο (5%).
Οι επιχειρήσεις πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις τους μέσω του ιστότοπου ή της εφαρμογής της δικής τους επιχείρησης (17% των επιχειρήσεων) ή μέσω μιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου (8%).